Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
ik heb nog NOOIT een intel in mijn systemen gehad altijd enkel en alleen amd procs vanaf de k6 waren ze al snel voor weinig , maar nu zijn ze snelst voor nog minder =)
zullen ze waarschijnlijk ook wel blijven , ik sta altijd open voor nieuwe dingen maar zoals ik het nu zie is Amd de nieuwe marktleider binnen nu en een paar jaar , mits ze zo door blijven gaan , maar liefst heb ik dat ze beetje kleiner blijven dan intel dan blijven ze scherp en goedkoop , (snel = vanzelfsprekend
snappie?
Amd BLIJFT roeleren... dat bedoelde ik te zeggen.
Verwijderd
het is ff klooien met drivertje hier biossje daar maar als het draait draait het stabiel
Tuurlijk er zijn ook wel intel systemen die voor geen meter lopen en bagger zijn maar bij amd komt dit 10 keer vaker voor.
En kwa prijs en snelheid heb je wel gelijk maar ik zal er nooit een fan van worden!
Verwijderd
je ziet hier op GoT gewoon meer mensen met problemen omdat 8 van de 10 mensen hier een amd systeem hebben. Dus ik weet niet waar jij dat 10x meer problemen op baseert eigenlijk.
Ik ken ook iemand van een grote distrubiteur die mijn verhaal bevestigd!
Verwijderd
Er zijn ook sun/compaq servers denk niet dat alle severs intel zijn.
/edit typo
Verwijderd
En trouwens die p4 is ook nog waardeloos maar ook nog niet op de nederlandse markt dus daar hebben we het niet over.
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
d8 het niet. Kijk het is geen onkunde maar gebasseerd op meerdere bevindingen(en niet alleen van mijzelf).
Kijk het is net zoals je zei met de prijs van intel, zo denk ik over de stabiliteit, als amd met een beter en stabieler systeem komt als intel ben ik de eerste die overstapt.
Verwijderd
nu jij weer
ik heb alweer genoeg slechte berichten gehoord
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ik heb alweer genoeg slechte berichten gehoord[/quote]genoeg slechte berichten.... bedoel je die berichten/geruchten/onzinverhalen van The register? Als je wat beter op de hoogte was had je gelzen dat dit dikke bullshit was.
Amd is wat langzamer met het uitbrengen van chipsets maar kostst tenminste niet van die onzin(820/810/850) uit als wat intel doet.
/edit ff quote erbij
Verwijderd
Maar goed de praktijk zal wel een besluit geven en vroeg of laat zal ik zo'n 760 in mijn handen krijgen en dan bekijken we wel of die blijft of de prullebak ingaat tijd zal leren!
Verwijderd
Zo niet dan valt met jou niet verder te praten en dan verwijs ik je ook naar het intel assfucker forum
Verwijderd
ali voor de k6![/quote]i820/810/via apollo pro 133/sis 4567(ofzo) voor intel
Een BX is een top-chipset en zo zijn er nog wel meer!
Verwijderd
als je die intel p4 ziet die afgeslacht word door een athlon 1100 terwijl die p4 op 1.5 gig loopt is dat heel zwak voor een 3 x zo duur systeem .... het zal ff duren voordat het 'gewone' gepeupel (lees onze medemensch) amd ook ontdekt en dan zal de ondersteuning afgedwongen worden en weet je trouwens dat amd 2,5 jaar terug op faillissement stond ? dat bedoel ik ....
Verwijderd
daar een heatsink op moet waar je jezelf mee in vorm kan fitnessen en hij genoeg warmte ontwikkeld om strenge winters door te komen zonder handschoenen in je koude zolderkamertje , sorry maar er klopt weinig aan de p4 weer niks revolutionairs .. itt tot amd die gaat idere keer weer met bokkensprongen vooruit , zie ddr en dan kan je zeggen ja maar intel heeft rambus , als je ddr in intel stopt wint ie er minder aan dan een athlon dus dat kan je niet verhelpen is weer een feit
Verwijderd
Ok dan nog 1 om het af te leren: En dit voorspelt ook al weinig goeds http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14129
De hele frustratie met amd komt gewoon uit het feit dat ik veel geld uitgeef om amd es een keer een kans te geven, dit bevalt slecht, nou ja dan maar nog een keer een nieuwere amd (tbird) om het nog eens te proberen, tja het wordt iets beter maar het is het nog niet helemaal, nou dan maar het nieuwste proberen van intel en veroest het is in 1 keer rockstable, tja een beetje vaag, maar ja het zal toch vast niet aan de a-merk spullen liggen? toch?
Verwijderd
je begon met 19 en zit nu op 42
Verwijderd
Verwijderd
k7v
classic k7 750@950 met td2.0
256mb cas222
creative geforce DDR
creative vanta pci (dual monitor)
hollywood plus
etech cheapo modem (bijna adsl
fasttrak66 (raid 0 4x wd)
sblive! full
Enermax 431watt psu
psu is zware overkill maar wel kewl
Verwijderd
laatste device drivers wil wel helpen. beetje nutteloos advies want dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd
Verwijderd
AOpen has delivered different powersupplies for their cabinets : our three HX08 cabinets all came with Fortron/Sparkle/Powerman supplies (FSP300-60GT) which according to Microplex is very good powersupplies. But Microplex also says that AOpen has delivered powersupplies that they wouldn't recommend at all.[/quote]
Feit- De mensen die zeggen dat dat ding niet stabiel loopt hebben hun AMD overgeklokt van 600 naar 1000 en lopen dan te klagen.
FEIT- Ik heb een AMD K6 gehad op 200Mhz en ik head nooit stabiliteitsproblemen.
FEIT-Intel is gewoon bij 100 van de 99 PC- bouwers de belangrijkste leverancier en zij leveren gewoon meer systemen met INtel omdat ze een hogere productiecapaciteit hebben.
Hop,hop,hop!
Intel is dankzij het succes van de pentium heel erg gegroeid en levert nu tenopzichte van amd denk ik 5x zoveel processors.
btw. jongens
dit is een forum geen chatbox!
Verwijderd
ben geen held met drivers enzo..
Barracuda
Dit zeg ik omdat ik vorig jaar op de hcc een msi6167 (met AMD 750 Chipset-->TOPPERTJE!) heb gekocht met een athlon 500 (een van de eerste athlons). Deze draait tot nu toe echt SUPER, en sinds een maand of 2 op 650 mhz.
Dus ik denk dat dit ook het geval zal zijn met die 760 chipset. Intel werkt toch meestal ook het beste op z'n eigen bordjes?
Laat ze gewoon
Betalen zij lekker 1000 piek meer.
Ik ben een gelukkige duron eigenaar,
600@900 en hij loopt als een tierelier.
De duron heeft gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding and that's a fact.
Dat wil elke tweaker toch? Veel prestatie voor weinig geld???
Iedereen met poen kan de allerduurste spullen kopen en zo een snelle pc krijgen. Tis de kunst om dat met zo weinig mogelijk geld te doen.
ik hoop dat de nieuwe amd/via mobo's wat stabieler zijn. Ook zijn amd cpu vaak veel en veel warmer dan de intel cpu, dit zorgt ook voor stabiliteit problemen!
Het is een feit dat amd based systemen gewoon meer problemen hebben dan intel based, maar goed voor ons tweakers is dat vaak geen probleem want wij zetten er nieuwe drivers op en nieuwe biosen enz, dan loopt ie vaak weer goed! maar voor de normale gebruiker(en dat zijn er meer dan tweakers) is het een ramp die updaten de bios niet en kijken niet naar driver updates en komen hier op got al helemaal niet! Ik hoop natuurlijk dat amd in dit punt wat sterker word, ik hoop ook dat intel niet verdwijnt.
er waar zijn die amd's op scholen, instituten, gemeentehuizen, servers(moet ik nog even doorgaan?) dan? juist![/quote]anandtech en tweakers hebben AMD in hun server en het worden alleen maar meer..
Alleen zit er in mijn server een p2-350 met BX.. Tja die p2-350 krijg ik bijna kado
Verwijderd
Iedereen die nu een nieuw systeem koopt zou ik amd aanraden. Mensen die willen upgraden en hebben nog een goed moederbord dat intel ondersteund dan zou ik zeggen pak een goekope celeron 2 en klok die over.
Over een jaar is er weer iets beters waar je je geld beter aan kunt uitgeven. DDR ram, AMD760 chipset. etc etc
En wat betreft FAN zijn... ik ben FAN van goede stabiele snelle procs, dus Intel EN Amd doen het PRIMA. En zoals het nu gaat is perfect voor de concurrentie! Go amd Go intel!
Eerst was iedereen pro intel want amd sucked, nu heeft amd een goed product en vinden die zelfde mensen dat intel sucked.. Lijkt wel secte gedrag..