duron voor 160 piekjens!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik kan er niet over uit.. Die amd durons van tegenwoordig zijn nog maar 160 piek!!!!
In vergelijking met een celly 600 die f 279,- is is dat toch niet meer normaal?? Plus dat je die dingen vaak ook nog op kan fokken tot de 900 mhz!
AMD RULEZ!!!!
Sorry, maar dat moest ik ff kwijt.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

hahahaha komt er ook een achter dat AMD rules
ik heb nog NOOIT een intel in mijn systemen gehad altijd enkel en alleen amd procs vanaf de k6 waren ze al snel voor weinig , maar nu zijn ze snelst voor nog minder =)

zullen ze waarschijnlijk ook wel blijven , ik sta altijd open voor nieuwe dingen maar zoals ik het nu zie is Amd de nieuwe marktleider binnen nu en een paar jaar , mits ze zo door blijven gaan , maar liefst heb ik dat ze beetje kleiner blijven dan intel dan blijven ze scherp en goedkoop , (snel = vanzelfsprekend :p ) :)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
tja, heb nu sinds vorig jaar hcc een athlon 500@650, dus wist het al wel langer, maar ik bekeek de prijs van de duron en toen keek ik naar de prijs van 128 mb pc133 sdram. Dat is dus duurder dan die hele proc (terwijl het ram op het moment rete goedkoop is)
snappie?
Amd BLIJFT roeleren... dat bedoelde ik te zeggen.

• harryslinger
  • Laatst online: 10-06 20:00
amd is waardeloos

Verwijderd

Amd is kwaliteit , de mobo's zuigen nog op bepaalde punten maar de procs zelf zijn echt goed welke intel cpu die standaard op 600 loopt haalt 950 of 1 g met standaard koeling ?? en is net zo snel :? juist GEEN en dat voor 160 piek gewoon gestoord bijna en al die intel fanaten maar redenen verzinnen om hun duurdere uigaven te rechtvaardigen t.o.v zichzelf , dieven van hun eigen portemonnee zijn het maar da's hun probleem niet het mijne :)
het is ff klooien met drivertje hier biossje daar maar als het draait draait het stabiel :P

• harryslinger
het is geen rechtvaardiging, die amd zijn nog nooit stabiel geweest!
Tuurlijk er zijn ook wel intel systemen die voor geen meter lopen en bagger zijn maar bij amd komt dit 10 keer vaker voor.
En kwa prijs en snelheid heb je wel gelijk maar ik zal er nooit een fan van worden!

Verwijderd

allemaal slechte argumenten!

je ziet hier op GoT gewoon meer mensen met problemen omdat 8 van de 10 mensen hier een amd systeem hebben. Dus ik weet niet waar jij dat 10x meer problemen op baseert eigenlijk.

• harryslinger
ik heb er zelf 2 gehad, mijn huisgenoot heeft er 1, klasgenoten hebben een paar en ik hoor er alleen maar slechte berichten over.
Ik ken ook iemand van een grote distrubiteur die mijn verhaal bevestigd!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
Boeiuh!

• harryslinger
er waar zijn die amd's op scholen, instituten, gemeentehuizen, servers(moet ik nog even doorgaan?) dan? juist!

Verwijderd

blabla ga jij maar lekker een p4 kopen dan. Met rambus/i850 en meer van dat soort ellende. Dan kom ik wel ff langs met mijn Tbird en ddr en dan blaas ik die p4 van jou helemaal naar de cholera.

Er zijn ook sun/compaq servers denk niet dat alle severs intel zijn.

/edit typo

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 17:18
Kortom: je hebt wat meer drivers (dus verstand van zaken) nodig, maar als het werkt werkt het! :D

Verwijderd

No offence harryslinger maar dan is het altijd een driver probleem en amd kan er weinig aan doen dat Via (of slecht of laat hun driver support op volle gang brengt en nog wel veel meer zut , het word allemaal voor intel ontwikkeld terwijl dat het tragere systeem is MET optimalisaties ! hoe zou amd wel niet kunnen lopen met volledige optimalisatie ? ja de driver support loopt iets achter voor amd tov intel maar met amd's nieuwe chipset komt het allemaal goed !! btw als je een beetje rondzoekt en onderzoekt kun je zelf al heel veel 'problemen verhelpen ' en dan heb je nog steeds een veel sneller systeem dan intel voor de helft van de prijs zie 1 gig p3 en de ddr 760 maakt korte metten met je p4 dus zal wel aan mij liggen dan ik baseer mijn argumenten op feiten en jij doet dat op onkunde <-- no offence en eigenwijsheid . ik ben nergens zo maar 'fan of aanhanger van omdat het me aanstaat , ok wel een beetje maar als intel met iets snellers kwam voor nog minder dan amd dan wist ik het wel ,,, maar dat zie ik niet gebeuren dus ... koop jij maar lekker dure intel meuk dan koop ik lekker goedkope amd zooi en dan kom je tot 1 conclusie , de enige concrete ..... amd is momenteel gewoon keihard beter , ja ik weet het is moeilijk te accepteren maar toch is het zo , die-hard intel freak vriend van me heeft nu ook een duron 600 ... overloper ? nee verstandig jongen ;)

• harryslinger
daar gaat het niet om, ik heb je al toegezegd dat mad sneller is dus dat is de issue niet, je moet niet van het onderwerp afstappen !
En trouwens die p4 is ook nog waardeloos maar ook nog niet op de nederlandse markt dus daar hebben we het niet over.

• FiRePaTH
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

AMD Durons mogen dan wel goedkoop zijn, maar de mobo's zijn wel iets duurder dan die voor de celly's....(toch?:?)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• harryslinger
bij een kaal systeem een driver probleem als je de standaardprocedure hebt gevolgd?
d8 het niet. Kijk het is geen onkunde maar gebasseerd op meerdere bevindingen(en niet alleen van mijzelf).
Kijk het is net zoals je zei met de prijs van intel, zo denk ik over de stabiliteit, als amd met een beter en stabieler systeem komt als intel ben ik de eerste die overstapt.

Verwijderd

dan zie ik jou over 2 a 3 maanden waarschijnlijk met een 760 en tbird :)

Verwijderd

Harryaslinger wat een slap argument van intel op scholen en instanties en zo ... die hebben nog nooit van amd gehoord !!!! en als de ondersteuning voor amd gelijk vanaf het begin , let wel die mensen zijn absoluut geen tweakers , goed zou zijn zouden ze allemaal amd's gaan kopen want scholen hebben niet zoveel geld weet je wel ? en je bent eerst bezig om systeem stabiel te krijgen , met kennis duurt dat uurtje extra , zonder kennis kan dit dus maanden duron vooral als het iets nieuws is waarvan nog weinig bekend is van een nieuwe chipset hoe die zich in de praktijk ontpopt ....

nu jij weer :) leuk joh kan je iedere keer weer met goede argumenten blijven bestoken totdat jij met een echt geldend argument komt zonder bullshit waarom intel echt beter zou zijn :P

• harryslinger
denk het niet!
ik heb alweer genoeg slechte berichten gehoord

• harryslinger
Niks geen slechte argumenten, waarom wordt er hier bij tweakers.net dan een daul p3 neergezet en geen amd?

Verwijderd

je zegt het zelf al idd , problemen op schone install kan heel goed zolang de chipset drivers van het heerlijk AHUM via nog niet geïnstalleerd zijn .... :(

• harryslinger
maar niet alles is via!

Verwijderd

Omdat Femme alle amd's al mee naar huis had genomen om daar een echt netwerk van te bouwen :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>denk het niet!
ik heb alweer genoeg slechte berichten gehoord[/quote]genoeg slechte berichten.... bedoel je die berichten/geruchten/onzinverhalen van The register? Als je wat beter op de hoogte was had je gelzen dat dit dikke bullshit was.

Amd is wat langzamer met het uitbrengen van chipsets maar kostst tenminste niet van die onzin(820/810/850) uit als wat intel doet.

/edit ff quote erbij

Verwijderd

oh nee noem eens een chipset op die niet van amd of via komt voor athlons :? de 750 = nog steeds meest stabiele chipset .. de via ook wel met meer driver gezeik .... en van intel kan ik een hoop opnoemen wat hardwarematig al verrot is ... dus ...

• harryslinger
ja ik kan ook lezen en ik had die onzin van the register ook al gelezen!
Maar goed de praktijk zal wel een besluit geven en vroeg of laat zal ik zo'n 760 in mijn handen krijgen en dan bekijken we wel of die blijft of de prullebak ingaat tijd zal leren!

• harryslinger
ali voor de k6!

Verwijderd

en doen die verhalen van de p4 je dan helemaal nix?

Zo niet dan valt met jou niet verder te praten en dan verwijs ik je ook naar het intel assfucker forum

• harryslinger
tuurlijk wel ik heb ook zoiets van dikke schijt met die intel p4(30% langzamer) maar hij ligt ook nog niet hier in de winkels dus zoals ik al zei tijd zal leren!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 03:55 schreef harryslinger het volgende:
ali voor de k6![/quote]i820/810/via apollo pro 133/sis 4567(ofzo) voor intel

• harryslinger
waarom wordt er steeds over de chipsets gesproken die iets slechter uit de bus komen?
Een BX is een top-chipset en zo zijn er nog wel meer!

Verwijderd

Ja wij geven toe dat er problemen zijn , nou ja problemen met amd , maar die zijn allemaal (lees grotendeels) op te lossen met drivers en een klein deel daarvan is echt hardwarematig maar niet de amd proc iig !

als je die intel p4 ziet die afgeslacht word door een athlon 1100 terwijl die p4 op 1.5 gig loopt is dat heel zwak voor een 3 x zo duur systeem .... het zal ff duren voordat het 'gewone' gepeupel (lees onze medemensch) amd ook ontdekt en dan zal de ondersteuning afgedwongen worden en weet je trouwens dat amd 2,5 jaar terug op faillissement stond ? dat bedoel ik .... :)

Verwijderd

en als het al zo erg is dat dell het systeem er door terugroept , dan is er echt iets goed mis bij intel , het begint al door een proc uit te brengen die trager is clock for clock als de p3 , ( hoe verzin je het )
daar een heatsink op moet waar je jezelf mee in vorm kan fitnessen en hij genoeg warmte ontwikkeld om strenge winters door te komen zonder handschoenen in je koude zolderkamertje , sorry maar er klopt weinig aan de p4 weer niks revolutionairs .. itt tot amd die gaat idere keer weer met bokkensprongen vooruit , zie ddr en dan kan je zeggen ja maar intel heeft rambus , als je ddr in intel stopt wint ie er minder aan dan een athlon dus dat kan je niet verhelpen is weer een feit :) ik beging feiten leuk te vinden hiero :P

• harryslinger
feiten? verzinsels zul je bedoelen:r

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>waarom wordt er steeds over de chipsets gesproken die iets slechter uit de bus komen?[/quote]om dezelfde reden dat jij het doet. Ik wil je er gewoon op wijzen dat intel ook niet altijd stabiele systeempjes heeft gemaakt. Dus dan slaat deze hele discussie eigenlijk nergens op :D

Ok dan nog 1 om het af te leren: En dit voorspelt ook al weinig goeds http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14129

Verwijderd

het is wel degelijk een feit dat intel minder heeft aan DDR dan amd. Het is zelfs t.net news geweest

• harryslinger
Ja klopt en het rambus verhaal is ook geen succes, ben ik met je eens!
De hele frustratie met amd komt gewoon uit het feit dat ik veel geld uitgeef om amd es een keer een kans te geven, dit bevalt slecht, nou ja dan maar nog een keer een nieuwere amd (tbird) om het nog eens te proberen, tja het wordt iets beter maar het is het nog niet helemaal, nou dan maar het nieuwste proberen van intel en veroest het is in 1 keer rockstable, tja een beetje vaag, maar ja het zal toch vast niet aan de a-merk spullen liggen? toch?

Verwijderd

ik ga hier niet meer te lang door maar... heb je een bx gekocht?

• harryslinger
ja tien jaar geleden;) ,nee ik heb nu een 815

Verwijderd

ff heel errug offtopic maar weet je harry je aantal posts is in een halfuur ongeveer verdubbeld :D.

je begon met 19 en zit nu op 42

• harryslinger
ja doe ik niet zo vaak maar ik vond dit wel een leuke topic!

• harryslinger
he sub nog even over de amd wat voor plank heb je eronder?

Verwijderd

k7v ouwtje dus en in heb eigenlijk nooit problemen gehad. Behalve toen ik die gfd erop ging zetten. Dis btw ook mijn eerste amd systeem maar zoals het er nu voor staat blijf ik voorlopig bij amd. Maar over een jaar misschien weer intel ligt er gewoon heel erg aan wie wat dan te bieden heeft.

• harryslinger
wat heb je er in zitten (ik ben nooit te slecht om iets nog een derde kans te geven)?

Verwijderd

3e volgens mij zitten we bij 6 onderhand.

wil je de hele lijst horen?

• harryslinger
nou kaarten,voeding en geheugen lijkt mij genoeg. toch?

Verwijderd

kee:

k7v
classic k7 750@950 met td2.0
256mb cas222
creative geforce DDR
creative vanta pci (dual monitor)
hollywood plus
etech cheapo modem (bijna adsl :) )
fasttrak66 (raid 0 4x wd)
sblive! full
Enermax 431watt psu

psu is zware overkill maar wel kewl

• harryslinger
tja ik zal het nog eens proberen met een k7m + 700 nog tips?

Verwijderd

toegeven dat k7m ding is wel een ramp zeker de eerste revisies.

laatste device drivers wil wel helpen. beetje nutteloos advies want dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd

• harryslinger
ja ik heb geluk dat ik 1 van de laatsten heb en ik heb idd van alles geprobeerd maar dat kreng was niet goed te krijgen! dan krijg je van die uit het raam gooi neigingen!

• harryslinger
en dan haD ik ook nog het grote geluk om in dat systeem een geforce te hebben

Verwijderd

wat wil ie dan niet doen?

agp-en?

• harryslinger
vooral instabiliteit en onder win2k vastlopers behootlijk vaag

Verwijderd

voeding is wel goed (lees amd gecertificeerd 300watt?)

• harryslinger
Aopen 300 Watt is toch goed of niet?

Verwijderd

kan het beste testen door een andere psu aan de pc te hangen. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>We did run this system with a AOpen 300W powersupply and experienced some strange random reboots - we could never find the source who caused this,and frankly we never tought of the possibility that the powersupply could be the cause. But after we have had a conversation going on with Microplex they have learnt us a couple of things regarding powersupplies : Did you know that a good powersupply will cut off the power good signal (and reboot the pc) to protect the peripherals if the values exceeds certain limits ? - we didn't since we never have paid any real attention to the powersupply ! We have just taken them for "granted" --- probably like most of you have done !

AOpen has delivered different powersupplies for their cabinets : our three HX08 cabinets all came with Fortron/Sparkle/Powerman supplies (FSP300-60GT) which according to Microplex is very good powersupplies. But Microplex also says that AOpen has delivered powersupplies that they wouldn't recommend at all.[/quote]

• harryslinger
ik heb er ook verschillende dimms in gehad noname, kinston en tyi

• harryslinger
tja ik heb em ook aan een andere psu gehad, 1 van 250 watt maar dit was ook een aopen dus daar kom ik niet veel verder mee.
is 235 watt genoeg?

Verwijderd

nah kantje boord met een 0.18 micron cpu en een niet geforce kaart.

• harryslinger
tja ik kan het altijd even testen natuurlijk en anders hang ik die 300 w eraan maar een geforce komt er niet in dus dat probleem heb je niet!

Verwijderd

Gezellig hier met z'n tweetjes? :P

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:04
Ik wil ff dit zegge:FEIT- Intel en AMD zijn allebei stabiel
Feit- De mensen die zeggen dat dat ding niet stabiel loopt hebben hun AMD overgeklokt van 600 naar 1000 en lopen dan te klagen.
FEIT- Ik heb een AMD K6 gehad op 200Mhz en ik head nooit stabiliteitsproblemen.
FEIT-Intel is gewoon bij 100 van de 99 PC- bouwers de belangrijkste leverancier en zij leveren gewoon meer systemen met INtel omdat ze een hogere productiecapaciteit hebben.

Hop,hop,hop!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Denk dat we daar op een van de belangrijkste punten zijn gestuiterd.
Intel is dankzij het succes van de pentium heel erg gegroeid en levert nu tenopzichte van amd denk ik 5x zoveel processors.

btw. jongens
dit is een forum geen chatbox!

Verwijderd

ik ga over een maandje of 4 ook een AMD kopen.. tegen die tijd vraag ik nog wel om advies want ik heb liever geen problemen met drivers enzo.. het moet gewoon vanaf de installatie goed werken..

ben geen held met drivers enzo..

Barracuda

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik verwacht dat als je een AMD chipset koopt (lees dus AMD 760) je ZONDER een enkel stabiliteitsprobleem je thunderbird/duron systeempje in elkaar zet.
Dit zeg ik omdat ik vorig jaar op de hcc een msi6167 (met AMD 750 Chipset-->TOPPERTJE!) heb gekocht met een athlon 500 (een van de eerste athlons). Deze draait tot nu toe echt SUPER, en sinds een maand of 2 op 650 mhz.

Dus ik denk dat dit ook het geval zal zijn met die 760 chipset. Intel werkt toch meestal ook het beste op z'n eigen bordjes?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Idd, het hangt gewoon af welk bord jegebruikt, al die mensen die blaten dat Intel stabiel is en geen AMD willen:
Laat ze gewoon
Betalen zij lekker 1000 piek meer.

Ik ben een gelukkige duron eigenaar,
600@900 en hij loopt als een tierelier.

De duron heeft gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding and that's a fact.

Dat wil elke tweaker toch? Veel prestatie voor weinig geld???
Iedereen met poen kan de allerduurste spullen kopen en zo een snelle pc krijgen. Tis de kunst om dat met zo weinig mogelijk geld te doen.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

ik ben het wel met hem eens de amd/via mobo's hebben gewoon wat problemen met onstabiel zijn(dus niet alleen via mobo's!)
ik hoop dat de nieuwe amd/via mobo's wat stabieler zijn. Ook zijn amd cpu vaak veel en veel warmer dan de intel cpu, dit zorgt ook voor stabiliteit problemen!
Het is een feit dat amd based systemen gewoon meer problemen hebben dan intel based, maar goed voor ons tweakers is dat vaak geen probleem want wij zetten er nieuwe drivers op en nieuwe biosen enz, dan loopt ie vaak weer goed! maar voor de normale gebruiker(en dat zijn er meer dan tweakers) is het een ramp die updaten de bios niet en kijken niet naar driver updates en komen hier op got al helemaal niet! Ik hoop natuurlijk dat amd in dit punt wat sterker word, ik hoop ook dat intel niet verdwijnt.

Click hier niet

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 20:43

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 03:29 schreef harryslinger het volgende:
er waar zijn die amd's op scholen, instituten, gemeentehuizen, servers(moet ik nog even doorgaan?) dan? juist![/quote]anandtech en tweakers hebben AMD in hun server en het worden alleen maar meer..

Alleen zit er in mijn server een p2-350 met BX.. Tja die p2-350 krijg ik bijna kado

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

De k6 was kut maar vanaf de athlon ben ik helemaal amd fan (is ook wel te merken).

Verwijderd

Ik zou ook amd kopen ALS ik geen bx boardje had. Nu heb ik een celeron 2 gekocht en bevalt met PRIMA. Prijs kwaliteit verhouding is bij het upgraden van een bx bordje (abit bf6) met een Celeron stukke beter dan nieuwe kast, mobo en zo'n goedkope duron.
Iedereen die nu een nieuw systeem koopt zou ik amd aanraden. Mensen die willen upgraden en hebben nog een goed moederbord dat intel ondersteund dan zou ik zeggen pak een goekope celeron 2 en klok die over.
Over een jaar is er weer iets beters waar je je geld beter aan kunt uitgeven. DDR ram, AMD760 chipset. etc etc

En wat betreft FAN zijn... ik ben FAN van goede stabiele snelle procs, dus Intel EN Amd doen het PRIMA. En zoals het nu gaat is perfect voor de concurrentie! Go amd Go intel!
Eerst was iedereen pro intel want amd sucked, nu heeft amd een goed product en vinden die zelfde mensen dat intel sucked.. Lijkt wel secte gedrag..
Pagina: 1