Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] CIR op Via Epia

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klein nieuwsitem op mini-itx.com EPIA FIR & CIR Secrets Revealed? laat ons weten dat iemand schema's van CIR en FIR modules heeft gevonden voor het Via Epia bordje. CIR: consumer infrared (afstandsbedieningen) FIR: fast infrared (mobieltjes, pda's en andere IrDA crap). Omdat er aparte aansluitingen op het mobo zitten voor CIR en FIR, kan je deze schema's gebruiken en houd je een com poort vrij die je voor nuttigere/andere dingen kan gebruiken.
Zelf ben ik geinteresseerd in zo'n CIR module, maar googlen op de chip, AZ153F00, levert helaas niks op :( Ik heb geen idee hoe ik aan zo'n chip kan komen. Ideeen?

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

www.conrad.nl of iets dergelijks :?

Zal dit topic volgen, heb zelf ook een epiatje :)

Verwijderd

Topicstarter
KiCK :D
niemand een idee waar te vinden??

Verwijderd

H.P verkoopt 1 van deze ir modulle ex elektronica board

Verwijderd

Topicstarter
Eh, waar precies? kan je een linkje geven? ik kan het niet vinden

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

YES!!!! Die CIR module heb ik nodig!!!! Ik heb een draadloos IR toetsenbord/trackball combo, zonder receivertje. IK MOET DIE CHIP!!!

PS: die chip is dus gewoon een microcontroller. Moet je dus zelf programmeren...

[ Voor 25% gewijzigd door sebastius op 22-11-2002 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
CIR is alleen voor afstandsbedieningen, voor data-transfer (e.g. je toetsenbord/trackball) moet je FIR hebben, die module staat ook wel in dat pdf'je; die is ook wat eenvoudiger opgebouwd dan de CIR module; jij mazzel :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 14:19:
CIR is alleen voor afstandsbedieningen, voor data-transfer (e.g. je toetsenbord/trackball) moet je FIR hebben, die module staat ook wel in dat pdf'je; die is ook wat eenvoudiger opgebouwd dan de CIR module; jij mazzel :).
Naar mijn idee is dat dus niet waar, cir staat voor consumer dus lage snelheid en fir staat voor fast irda.... Dus hoge snelheid........
Pagina: 1