Toon posts:

Overwrite?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren een vriend aan het helpen met zijn computer. Ik heb wat dingen uitgelegd. Een paar blauwe schermen gezien. Dat was normaal zei ie , had ie wel vaker last van en het stoorde hem niet.

Toen ik weer thuis was en naar Dragon Ball Z zat te kijken , belde hij mij op. Elke keer als ie zijn computer aan zet staat er "Overwrite" op het scherm , in een blauw vierkantje. Verder gebeurd er niks en hij zei ook dat er geen geluid uit de kast komt. De kabels heeft ie nagekeken , niks mis mee volgens hem.

Weet iemand misschien wat die melding betekent? Overwrite = overschrijven , dat weet ik wel , maar wat overschrijven??? Ik heb gezocht maar niks gevonden...

Windows ME
Pentium 266 Mhz
Meer weet ik niet...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Tja dat is natuurlijk onmogelijk te zeggen...
Advies: doe een verse windows install of kijk wat die meldingen zijn...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
idd windows reinstallen.. ('t zou niet moeten mogen) of een andere windows (of non-windows) installleren.

dit is ook het verkeerde forum heb ik het id

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik heb nog nooit gehoord van een dergelijke foutmelding en google ook niet :/

Het beste zou zijn dat je even langs gaat om zelf even te checken wat het precies is (waar trouwens? BIOS? Windows?), wat zijn hardware is en sinds wanneer het is (en wat ie uitgevreten heeft dat het er is).

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik van 'm begrepen heb is dat die melding meteen verschijnt als ie zijn computer aan zet 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga pas volgende week weer naar 'm toe. Hij woont niet bij mij in de buurt.

Dus alle tips en weetjes zijn welkom :+

Verwijderd

melding van de bios; mag wat overschrijven weet ik ook niet

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
een clean windows geeft denk ik een redeljik goede oplossing

offtopic DBZ kicks ass

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
een masterbootrecord virus misschien???

Maak resque diskettes aan met je virusscanner (norton/mcaffee) start op met die diskettes en scan dan eerst de pc, na een schone installatie van win9* gaat zo'n virus nl niet altijd weg!

Ook kun je f-prot voor dos downloaden en dan opstarten met een diskette en f-prot runnen.

Ja en als er geen virus word gevonden een format, en dan win 9* opnieuw installeren!

Verwijderd

Clean install is verweg de beste optie!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Maar ja als hij een bootsector virus heeft weet je niet zeker of die helemaal goed weg is!
Zoek maar eens op internet waar bijv. tjernobil allemaal in kan gaan zitten

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:20

EaS

Een of ander geheugenadres wat overschreven wordt bij het uitpakken van BIOS routines in het geheugen (Cacheable BIOS) ? Misschien wel zwaar corrupt geheugen ?
Pagina: 1