dit stukje had ik dus op xload gepost, maar ik dacht ik kan het hier ook wel neerzetten. misschien ben ik de enige die er zo over denkt?ok hier hadden we het vanochtend in irc heel ff over, dus zo kom ik er op.
Ik erger me dood aan machtsmisbruik.
vooral van grote bedrijven & landen.
neem als supervoorbeeld: Amerika
Amerika is een groot land met veel leger vage 'geheime' diensten etc. etc.
nu is daar niks mis mee, maar dan komt het:
Amerika heeft zichzelf door de jaren heen een aantal rechten toegemeten.
- Amerika denk zich met elk land/bedrijf/instelling te kunnen bemoeien
- Amerika 'mag' in alle landen op deze aardkloot 'geheime' misie's volbrengen om daarmee in hun ogen 'criminelen' op te pakken.
- Amerika mag van zichzelf zomaar een oorlog starten met een land omdat ze er zin in hebben, zonder dat iemand hierover ze bek open trekt.
- Rusland doet hetzelfde (tjetjenie, ofzo) en krijgt daar veel comentaar op van Amerika / EU.
- Amerika mag mensenrechten schenden
- Amerika mag Atoomverdrag schenden
- Amerika mag bestand van Kyoto schenden (CO2 uitstoot)
- Amerika mag 'hack' praktijken in andere landen bestraffen (zelfs met doodstraf) omdat het dataverkeer over hun grondgebied gaat
- Amerika zal (hebben ze gezegt) den haag binnen vallen als daar Amerikaanse burgers zitten (ook als ze in bijvoorbeeld het joegoslavie tribunaal zitten wegens volkerenmoord)
- Amerika mag wapens 'smokkelen'
- Amerika mag deals maken met misdadigers
- Amerika mag politici en burgers vermoorden (zijn bureautjes voor; CIA, FBI, NSA etc.)
- Amerika mag ALLE!! telefoon / sms / internet / telefiesieverkeer afluisteren en loggen.
etc. etc.
zo kan ik nog we ff doorgaan.
daar erger ik me dus dood aan.
tuurlijk ben ik het niet met Saddam eens enzo, maar ik vind het niet goed dat amerika zich daarmee bemoeit.
ze lokken zelfs een conflict uit!
hiervoor hebben ze ook redenen (namelijk het plaatsen van een goed westers (amerikaans) gezind parlement, opsplitsing van irak, goedkope olie, controlle over het midden oosten gebeid, machtsvertoon, en ja.. nou komt het.. world domination..)
het klinkt afgezaagt maar ga bij jezelf maar na.
heb ik ongelijk?
of zijn er meer?
en vooral, wat moet er tegen gedaan worden?
This message was sent on 100% recyclable electrons.