Toon posts:

alternatief voor Exchange onder Linux/FreeBSD?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een alternatief voor ms exchange. Moet draaien onder Linux of BSD en ook een kalender functionaliteit bevatten. Ik heb al redelijk wat veel websites bezocht maar ben nog niet echt veel zinnigs tegen gekomen.

Iemand hier een idee? Uiteraard zou het geweldig zijn als het pakket ook nog eens weinig kost....

grt,

Capo

Verwijderd

Welke pakketen heb je bekeken? Wat beviel je wel en wat niet? Zo moeten wij van alles voor je gaan bedenken.

Lees ook de FAQ's eens na, en welkom op GoT :+

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-02 21:36

Arno

PF5A

Server of client :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad.. wat zoek je, een server of een client? Als client is Evolution erg fijn, is eigenlijk gewoon een Outlook-kloon :)

• Arno

Arno

PF5A

Bigs schreef op 14 november 2002 @ 14:10:
Inderdaad.. wat zoek je, een server of een client? Als client is Evolution erg fijn, is eigenlijk gewoon een Outlook-kloon :)
Alleen kost de Exchange Server plugin helaas geld ;(

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

MS Exchange lijkt me toch echt een server hoor ;)

• Arno

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 14:11:
MS Exchange lijkt me toch echt een server hoor ;)
Wel eens van de Exchange client (4.0 5.0 en 5.5) gehoord :? ;)

Jeremy Clarkson

• Bigs
  • Niet online
Traag schreef op 14 november 2002 @ 14:11:
[...]

Alleen kost de Exchange Server plugin helaas geld ;(
Mjah ach ze moeten toch ergens geld aan verdienen en grote bedrijven zijn dan het beste om te laten betalen. Zolang de thuisgebruik versie maar gratis blijft :)

Verwijderd

Traag schreef op 14 November 2002 @ 14:12:
[...]

Wel eens van de Exchange client (4.0 5.0 en 5.5) gehoord :? ;)
Veel zelfs! Wel ons zonder Exchange Server gedraaid :?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-02 12:59
Dit vind ik leuk alternatief.
mailserver postfix : http://www.postfix.org/
imapserver : http://www.inter7.com/courierimap/
webbased office shit like calendar, meeting TWIG : http://twig.screwdriver.net/

maar bij bedrijven willen ze bijna altijd toch exchange omdat dat duurder is en van microsoft en niet mooi platform independent werkt

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 14:16:
[...]

Veel zelfs! Wel ons zonder Exchange Server gedraaid :?
Dat maakt toch niet uit? Misschien dat hij alleen clients zoekt voor een paar Linux-werkstations ofzo en dat ze gewoon een Windows server hebben draaien.

Verwijderd

Heb je al eens rondgekeken op freshmeat.net, sourceforge en dat soort sites ?
Lees ook eens [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] door .

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Kroupware is een interessant project dat een complete vervanging kan bieden voor Exchange Server (met support voor Outlook), maar dit is helaas nog niet af. Zie http://kroupware.kde.org/ - betaversies zijn wel te downloaden.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard bedoel ik hier exchange server. een geschikte client had ik al gevonden... (evolution idd, lijkt erg veel op outlook en is daardoor perfekt aangezien een hoop mensen het verschil amper zien....)

en idd veel bedrijven willen perse Exchange door de naam Microsoft dat er aan hangt. maar schrikken wel vaak vd prijs die er meteen aanhangt. een goed alternatief op linux/bsd zou behoorlijk veel geld kunnen schelen en daardoor interessant kunnen zijn.

• AVL
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 14:36:
uiteraard bedoel ik hier exchange server. een geschikte client had ik al gevonden... (evolution idd, lijkt erg veel op outlook en is daardoor perfekt aangezien een hoop mensen het verschil amper zien....)

en idd veel bedrijven willen perse Exchange door de naam Microsoft dat er aan hangt. maar schrikken wel vaak vd prijs die er meteen aanhangt. een goed alternatief op linux/bsd zou behoorlijk veel geld kunnen schelen en daardoor interessant kunnen zijn.
Yep :). Daarom wacht ik met spanning op alle open source projecten die op dit moment in ontwikkeling zijn.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Lotus Domino is de beste groupware server en ook voor Linux beschikbaar.

Voor gratis varianten zijn er eigenlijk alleen webbased oplossingen nu, Kroupware (eerder genoemd) wordt een mooi alternatief onder KDE.

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-01 11:49
Vroeger was er OpenMail van HP. Helaas is HP met de ontwikkeling van het product gestopt en zal de ondersteuning vroeg of laat ook stoppen.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 17:11
Euhm, Exchange Server draait toch gewoon op LDAP?

Verwijderd

Topicstarter
Lotus Domino weet ik, doe zelf vrij veel beheer op dat gebied. Maar domino is ook vrij prijzig. Je betaald voor een application server toch al snel 2000 euro en per client toch al snel 110. Kijk dan maakt die 700 euro voor het OS ook niet meer uit op die bedragen.

Ik zou graag een goed alternatief hebben voor bedrijven tot 25 mensen. BSD/Linux is dan een mooi alternatief maar voor bijna alle bedrijven alleen als er een kalender functionaliteit bij zit. Een Exchange "kloon" zou dus welkom zijn bij veel bedrijven. Helemaal NU de economie niet zo mee zit, nu gaan veel bedrijven kijken naar goedkopere varianten.

iig allemaal al bedankt voor de reaktie en ik zal de links zeker effe allemaal gaan checken.

en het zou wel erg cool zijn als iemand zou inhaken op Evolution aan de server kant. bedoel die client is echt geweldig.... heb het thuis draaien en men merkt amper verschil t.o.v. Outlook. En dat is best een groot compliment

en iig zsm voor de 1ste klant als Linux + Samba uitgaan rollen ipv Windows 2000 :D

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Dit is volgens mij inderdaad zeer juiste topic. :9

Mijn Pocket PC (Window Mobile 5) kan ik gprs/wifi syncroniseren met Microsoft Exchange in een Microsoft's platform, gewoon eenvoudig,... 8) ...maar...
ik wilde proberen te zoeken naar een alternatieven voor Exchange Server in Linux, vandaar dit topic...
het lukt momenteel nog niet.

Eens geprobeerd met SuSE Exchange Server en Kerio MailServer 6, maar het lukt zo niet... :(

Misschien weet een of andere GoT-forumlezer raad ??? ???

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
huijaa schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:21:
Dit is volgens mij inderdaad zeer juiste topic. :9
Na 4 jaar ??
Mijn Pocket PC (Window Mobile 5) kan ik gprs/wifi syncroniseren met Microsoft Exchange in een Microsoft's platform, gewoon eenvoudig,... 8) ...maar...
Aangezien die push-technologie van MS redelijk nieuw is, maak je het meeste kans als je zelf de techniek gaat reverse engineeren..

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• zomertje
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Het is beter om je eigen topic te starten dan een oud topic uit 2002 te kicken. En als je alternatieven geprobeerd hebt, geef dan aan waar het fout gaat en welke meldingen je krijgt. Een beetje eigen inzet, een beetje zoeken en een beetje van maggie ;) De vraag is of je dit echt werkend gaat krijgen.

Deze gaat in ieder geval dicht.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.