Toon posts:

nieuwe nudie fan voor PIV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens een topic geopend over het wegzagen van de behuizing van de ventilator: zodat je alleen de bodemplaat en de 'propellor' overhield.

Ik meende dat de ventilator daardoor beter werkte en ook nog eens stiller was.
(Ik liet hem met en zonder behuizing in mijn gezicht blazen: zonder leek krachtiger en stiller).
Helaas werd dit idee door jullie niet enthousiast opgepakt. :(

Wat zie ik nu op ome tom: de nieuwe Pentium4 ventilator is een nudie!
Ik heb al een rekening naar Intel gestuurd. ;)

Afbeeldingslocatie: http://image1ex.villagephotos.com/pubimage.asp?id_=1000886
http://www.villagephotos.com/viewpubimage.asp?id_=1000886
http://image1ex.villagephotos.com/extern/1000886.jpg

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
en dit in een 92mm
dan wordt het pas bruut

www.kuiphuis.nl

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik zie alleen maar meer ruimte voor lucht om een andere weg te nemen dan door dat blok heen :?

en in de goedkopere systemen waar elastiekjes uitdrogen zie ik ook nog wel een cdrom kabeltje in de fan slaan ofzo 8)

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:10
Ziet er wel stoer uit vind ik

Verwijderd

Topicstarter
ik zie alleen maar meer ruimte voor lucht om een andere weg te nemen
Dat zou ik ook zeggen: je denkt dat de lucht naar opzij wordt weggeblazen.

Maar ik heb het ooit getest met een ventilator zonder behuizing: rook wordt van opzij juist de ventilator ingezogen.
Zelfs als de rook van schuin-onder komt - dus opzij èn lager van de ventilator - wordt het toch nog opgezogen.

Het is blijkbaar niet zo dat een ventilator lucht door een koker (de behuizing) heenperst, maar de lucht juist aanzuigt en gebundeld wegblaast (hier dus tegen de koelvinnen).

Ik neem aan dat Intel niet zomaar wat doet: het is natuurlijk uitgebreid getest.
En die vinnen hebben wel een héle speciale vorm (met knikjes).

Losse elastiekjes in je PC? Dat is dan je eigen schuld. :P

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 15:26:

ik zie het helaas maar al te vaak in de wat goedkopere assemblage systemen langskomen

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Pixal schreef op 14 november 2002 @ 15:28:
[...]

ik zie het helaas maar al te vaak in de wat goedkopere assemblage systemen langskomen
Of ze hebben tie-wraps gebruikt en alles zo strak samengebonden dat de voedingsstekkers losschieten |:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

ie die al ergens te krijgen of nie?? en zojah waar?

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:42
Dus eigenlijk moeten er dan wel speciale vinnen aan je fan zitten voor een goed effect? Anders zaag ik de behuizing van mijn Delta EHE fan er ook wel af :P

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ja, ik heb op een gegeven moment ook een fan uit een superorb ( :X ) gehaald en dat is ook een "nudie" :P en die heb ik toen met secondelijm op t blokje op de northbridge van mn a7v333 gezet en dat koelde echt als een tierelier !!
alleen, kheb een paar keer, toen ik op de tast in mn pc bezig was aardig mn vingertjes bezeerd :/
maar t werkt idd beter lijkt t, maar tis onhandiger... :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Fraggler schreef op 14 November 2002 @ 19:51:
Dus eigenlijk moeten er dan wel speciale vinnen aan je fan zitten voor een goed effect? Anders zaag ik de behuizing van mijn Delta EHE fan er ook wel af :P
alsof die nog niet hard genoeg draait :D
genoeg om je blijvend doof te maken, ik laat die van mij wel op 7 volt draaien, hoor! :)
nja, hij wordt prob stiller, he...?

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 15:26:
[...]

Dat zou ik ook zeggen: je denkt dat de lucht naar opzij wordt weggeblazen.

Maar ik heb het ooit getest met een ventilator zonder behuizing: rook wordt van opzij juist de ventilator ingezogen.
Zelfs als de rook van schuin-onder komt - dus opzij èn lager van de ventilator - wordt het toch nog opgezogen.

Het is blijkbaar niet zo dat een ventilator lucht door een koker (de behuizing) heenperst, maar de lucht juist aanzuigt en gebundeld wegblaast (hier dus tegen de koelvinnen).

Ik neem aan dat Intel niet zomaar wat doet: het is natuurlijk uitgebreid getest.
En die vinnen hebben wel een héle speciale vorm (met knikjes).

toch geloof ik niet dat dat bij deze fan ook het geval is. Er is toch ook zoiets als middelpunt vliegende kracht. Iets wat rond draait wil naar buiten. En alsje als lucht gevangen word door die fan ga je ook ronddraaien, en denk ik dat je naar buiten schiet.

Ik denk dat jouw fans iets anders waren, met de bladen meer schijn naar vooren richting draairichting zodat de lucht er niet "afvliegt".

Deze fan zal nog wel niet klaar zijn ofzo.

en herrie word idd verminderd met die ring. Anders komt er lucht tussen de bladen en de buitenkant in waardoor het geperst word en extra herrie maakt.

Verwijderd

Pff who needs air anyway ;)

H²0 roxorz ;)
Pagina: 1