Staat in FAQ weet ik, maar ik ben op zoek naar ADSL modem voor ISDN (kpn) met ingebouwde router. (Inclusief 4 poorts switch 4x 10/100mbit). Bij de routershop hebben ze dan het volgende:
E-Tech router + adsl modem (ISDN) + 4 poorts switch Euro 196,35incl
Alcatel SpeedTouch 510(i) v4 ADSL modem router + 4 poort switch Euro 246,33incl
Alcatel SpeedTouch 510(i) v4 ADSL modem router Euro 201,11incl (zonder switch)
Zyxel Prestige 650RI ADSL modem router Euro 201,11incl (zonder switch)
(de alcatels zijn pas 4 dec leverbaar)
De E-tech heeft geen ingebouwde firewall en geen Upnp (wat is dat eigenlijk? manier van configureren toch?). Is dat het prijsverschil van 50 euro wel waard om een alcatel te kopen, of zijn er meer voordelen?
Is het enige verschil tussen de 2 alcatels de ingebouwde 4 poorts switch? (dat is mijn inziens dan nooit het prijsverschil van 45 euro waard)
De Zyxel heet geen Upnp maar wel ingebouwde firewall.
Eigenlijk is mijn vraag of er nog meer verschillen zijn tussen de modellen, welke beter werken. Ik wil graag alles kunnen incl files senden in msn en liever niet voor ieder spel een poort moeten mappen.
Ik denk dat ik voor de E-tech ga, tenzij iemand mij een goed argument geeft om een andere te nemen.
Als iemand iets anders/beters weet ergens anders graag vermelden, moet wel ISDN zijn. In een goedkope wireless oplossing ben ik ook nog geinteresseerd (ivm laptop). Ik heb 3pc's + laptop en een 8 poorts switch, die ik nog wel ergens anders kwijt kan.
E-Tech router + adsl modem (ISDN) + 4 poorts switch Euro 196,35incl
Alcatel SpeedTouch 510(i) v4 ADSL modem router + 4 poort switch Euro 246,33incl
Alcatel SpeedTouch 510(i) v4 ADSL modem router Euro 201,11incl (zonder switch)
Zyxel Prestige 650RI ADSL modem router Euro 201,11incl (zonder switch)
(de alcatels zijn pas 4 dec leverbaar)
De E-tech heeft geen ingebouwde firewall en geen Upnp (wat is dat eigenlijk? manier van configureren toch?). Is dat het prijsverschil van 50 euro wel waard om een alcatel te kopen, of zijn er meer voordelen?
Is het enige verschil tussen de 2 alcatels de ingebouwde 4 poorts switch? (dat is mijn inziens dan nooit het prijsverschil van 45 euro waard)
De Zyxel heet geen Upnp maar wel ingebouwde firewall.
Eigenlijk is mijn vraag of er nog meer verschillen zijn tussen de modellen, welke beter werken. Ik wil graag alles kunnen incl files senden in msn en liever niet voor ieder spel een poort moeten mappen.
Ik denk dat ik voor de E-tech ga, tenzij iemand mij een goed argument geeft om een andere te nemen.
Als iemand iets anders/beters weet ergens anders graag vermelden, moet wel ISDN zijn. In een goedkope wireless oplossing ben ik ook nog geinteresseerd (ivm laptop). Ik heb 3pc's + laptop en een 8 poorts switch, die ik nog wel ergens anders kwijt kan.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.