Welke ADSL modem+ingebouwde router

Pagina: 1
Acties:

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 00:53
Staat in FAQ weet ik, maar ik ben op zoek naar ADSL modem voor ISDN (kpn) met ingebouwde router. (Inclusief 4 poorts switch 4x 10/100mbit). Bij de routershop hebben ze dan het volgende:

E-Tech router + adsl modem (ISDN) + 4 poorts switch Euro 196,35incl
Alcatel SpeedTouch 510(i) v4 ADSL modem router + 4 poort switch Euro 246,33incl
Alcatel SpeedTouch 510(i) v4 ADSL modem router Euro 201,11incl (zonder switch)
Zyxel Prestige 650RI ADSL modem router Euro 201,11incl (zonder switch)
(de alcatels zijn pas 4 dec leverbaar)

De E-tech heeft geen ingebouwde firewall en geen Upnp (wat is dat eigenlijk? manier van configureren toch?). Is dat het prijsverschil van 50 euro wel waard om een alcatel te kopen, of zijn er meer voordelen?
Is het enige verschil tussen de 2 alcatels de ingebouwde 4 poorts switch? (dat is mijn inziens dan nooit het prijsverschil van 45 euro waard)
De Zyxel heet geen Upnp maar wel ingebouwde firewall.
Eigenlijk is mijn vraag of er nog meer verschillen zijn tussen de modellen, welke beter werken. Ik wil graag alles kunnen incl files senden in msn en liever niet voor ieder spel een poort moeten mappen.

Ik denk dat ik voor de E-tech ga, tenzij iemand mij een goed argument geeft om een andere te nemen.

Als iemand iets anders/beters weet ergens anders graag vermelden, moet wel ISDN zijn. In een goedkope wireless oplossing ben ik ook nog geinteresseerd (ivm laptop). Ik heb 3pc's + laptop en een 8 poorts switch, die ik nog wel ergens anders kwijt kan.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Gaat hier niet helemaal op omdat er ook een modem in het apparaat zit.
* Heineken is ook wel benieuwd

• Wimpy006
Dan wordt dit de versie met ingebouwde adsl modem :D. Er staat wel wat , maar niet echt veel. Geen enkele ISDN heb ik iig gezien. (er zijn meer PSTN varianten dan ISDN varianten beschikbaar). Toch bedankt. Djeez hij is vlug en ik zit mijn post gewoon te refreshen ;).

• Wimpy006
Heeft er ook niemand die e-tech router en heeft die dan nadelen, zoals het niet kunnen verzenden van bestanden met msn enz?

Verwijderd

Wimpy006 schreef op 16 november 2002 @ 17:28:
Heeft er ook niemand die e-tech router en heeft die dan nadelen, zoals het niet kunnen verzenden van bestanden met msn enz?
volgens mij gebruiken alle internet routers het NAT protecol om met meerdere PC's op 1 IP te kunnen surfen.
Het probleem zit m in MSN die niet met NAT om kan gaan. Routers die geen problemen geven met MSN ben ik nog niet tegengekomen

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:29
Ik heb de e-tech i.c.m. ISDN... hij werk perfect.. zowel met MxStream als met BBNed :). Ik ben er heel blij mee. Wat ook leuk is, is de keyword blokker. Verder leuke features zoals DynDNS e.d.

• Wimpy006
Dat van dat msn verwachte ik al.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21
UPnp zorgt er geloof ik voor dat MSN filetransfer wel werkt, is denk ik een Microsoft protocol. Ik weet het alleen niet precies, misschien dat iemand anders hier meer over weet.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:29
Ja maar welke router doet uPnP?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 12:01

johnwoo

3S-GTE

E-Tech router + adsl modem (ISDN) + 4 poorts switch
Die heb ik ook in bestelling; vrijdag is ie verzonden dus ik verwacht hem vandaag wel...
Hij heeft trouwens wel een firewall. Verder was er sprake van dat deze E-tech in een van de volgende firmwares UPnP ging ondersteunen. UPnP is een Microsoft uitvinding om poorten ahw dynamisch tijdelijk te mappen op het moment dat een applicatie daarom vraagt. Het moet zowel door het OS op de clients als door de router ondersteund worden om te laten werken. Wat MSN filetransfers betreft: MSN5 heeft betere ondersteuning voor NAT en zou ook op non-UPnP routers moeten werken (bij enkele vrienden van me die via NAT achter een getweakte Alcatel zitten werken MSN5 filetransfers prima).

edit:
Joepie, hij werd net gebracht *D

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Wimpy006
Tnx.
Ik heb de E-tech ook besteld en al binnen.
MSN 5 schijnt klote te zijn, dat installeer ik nog niet op deze pc.
Hopen dat UPnP gauw komt dan maar.

Pagina: 1