Wel of niet windows opnieuw installeren bij proc.upgrade

Pagina: 1
Acties:

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17
Ik heb zojuist op een a7v133 rev 1.05 de oude athlon 900 vervangen voor een xp 1800+ (palomino). Ik heb laatst ergens gelezen dat je bij of de palomino of de thoroughbred het beste windows (xp) opnieuw kan installeren vanwege nieuwe instructies waar deze processor mee werkt. Het geheel werkt nu goed, daar hoef ik het dus niet voor te doen, voor meer performance uiteraard wel.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 21:51
If it ain't broke, don't fix it. Als het nu goed werkt dan zal het denk ik niet heel veel performance extra gaan opleveren. Doe anders effe een benchmark om te kijken of ie onder maats presteerd.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
IK zou het iig doen... Das puur mijn mening en niet op feiten gebaseerd. Ik heb namelijk een keer geupgrade van proc, en toen werd Windows dermate instabiel, dat ik et er opnieuw op het gegooit :)

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17
Het gaat mij om het wel of niet kunnen gebruiken van nieuwe instructies. Bij mijn weten was het altijd zo dat je bij een proc upgrade geen nieuwe installatie hoefde te doen. Ik heb laatst een topic gelezen dat je dit bij sommige proc. juist wel moest doen, ik kan alleen dit topic niet meer vinden. Windows draait nog steeds super stabiel.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

MXL schreef op 14 november 2002 @ 13:59:
Het gaat mij om het wel of niet kunnen gebruiken van nieuwe instructies. Bij mijn weten was het altijd zo dat je bij een proc upgrade geen nieuwe installatie hoefde te doen. Ik heb laatst een topic gelezen dat je dit bij sommige proc. juist wel moest doen, ik kan alleen dit topic niet meer vinden. Windows draait nog steeds super stabiel.
Niet herinstallen dan :)

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-03 12:55
Ik heb hier en daar gelezen dat het beter is om dat wel te doen.

Daar de support voor SIMD nieuw is in de XP processor en dus niet in eerdere AMD processoren zat, wordt het aangeraden om windows XP opnieuw te installeren om van deze instructies gebruik te maken. Of het werkelijk nodig is weet ik niet, maar opnieuw installeren kan nooit kwaad :)

AMD zelf adviseert in iedergeval om het wel te doen.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Ik had een Abit VIA KA7-100 met een Classic Athlon 650MHz. Heb toen van mijn Windowspartitie (WinME) een image gemaakt. Heb later een Gigabyte GA7-VAX (VIA KT400) met een AMD XP 2000+ gekocht, het hele zaakje geïnstalleerd (hardwarematig dan), en vervolgens vrolijk mijn image (van de oude configuratie dus) teruggezet.
Daarna de eerste boot, en Windows ging automatisch alle goede hardware updaten, en middels de nieuwste VIA chipsetdrivers had ik alles binnen 10 minuten aan de praat. Loopt nog steeds prima en stabiel!

Dus opnieuw installeren is niet altijd nodig. Gewoon eerst een image proberen (scheelt je een hoop tijd) en als dit niet werkt, dan pas opnieuw installeren. :)

| Specs Aurora24 | My music |

Pagina: 1