Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM]Schakelaar met licht

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK ben nu bezig met mn case mod
en ik heb een schakelaar en als je die omzet zal er dus ook een lichtje moeten branden in die schakelaar.
Nou , de schakelaar aansluiten met de TL lamp in de kast lukt nog wel, alleen hoe moet ik het licht aansluiten voor die schakelaar?

Moet ik dan het plus draad van een Stroom kabel nemen van de voeding?
Dat draad bevat een Gele , twee zwarte en een rode kabel
welke is de plus??
werkt het dan wel denken jullie?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Hmm, dan heb je toch echt meer info over die schakelaar nodig. Hoeveel volt is het lamp/LED-je, heb je eeen of 2 aansluitingen voor het lampje? Enz...

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 21:14

Youk

Volvo For Life

geel = +12V
rood = +5V
de twee zwarte zijn ground kabels

maar werkt dat wel met je schakelaar? Wat vraagt dat lampje? Ik heb zelf zo'n schakelaar met lampje in en die gebruik ik voor 230V en die takt automatisch daarvan af, dus als ik daar slechts 12V door laat lopen, dan gaat dat lampje niet of misschien nog heel zwakjes branden.

Volvo Classic Club Belgium

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
als je idd een 230V lamp/TL heb gaat het neit werken.
koop een CCFL of een fietslichtje ofzo. (of ledjes idd)

en doe het dan zo dat je een rondje maakt.
dus van de + (geel of rood) af door de schakelaar, door de lamp/led/ccfl weer terug naar de - (zwart)

als je een 230V lamp er in wil en je gebruikt een 12V schakelaar kan je naar 3x schakelen je schakelaar weg gooien, en je stop vervangen dus daar zou ik mee uitkijken

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• WFvN
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[rml][ CM] Schakelaar aan Neon licht solderen[/rml]

Volgens mij heb je daar ook al antwoord gehad op de vraag hoe de boel aangesloten moet worden... Okee, andere schakelaar maar toch...

Wat betreft dat lampje: die gaat -als-het-goed-is- vanzelf branden als je de boel gewoon hebt aangesloten en hem op 'aan' hebt staan; geen speciale draden nodig om dat lampie te laten werken.

Mogelijk doet het lampje het minder fel of helemaal niet als je de schakelaar op 12V aansluit, maar dat weet ik niet. Gewoon proberen

Verder wil ik je even wijzen op de EDIT-knop: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
Je hebt nu binnen korte tijd 3x na jezelf zitten posten. Dit wordt ook wel kicken en/of schoppen genoemd en wordt niet echt op prijs gesteld.

Wil je een bericht dus wijzigen, dan klik je op dat Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-icoontje van dat bericht

• djexplo
  • Laatst online: 27-10 15:31
Als het lampje niet fel genoeg brand, kun je ook de weerstand die aan het lampje hangt verkleinen, als je tenminste de schakelaar kan openen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de schakelaar aansluit op die 2 punten kan ik de TL lamp WEL aanlaten gaan, maar met het lampje vd schakelaar gebeurt niets!!

SOrry wfvn van dat Editen , had ik over het hoofd gezien , ik zal het niet meer doen :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 15:43:
Als ik de schakelaar aansluit op die 2 punten kan ik de TL lamp WEL aanlaten gaan, maar met het lampje vd schakelaar gebeurt niets!!
En als je de andere 2 aansluitpunten gebruikt? Gaat hij dan branden?
Youk schreef op 14 november 2002 @ 13:45:
geel = +12V
rood = +5V
de twee zwarte zijn ground kabels

maar werkt dat wel met je schakelaar? Wat vraagt dat lampje? Ik heb zelf zo'n schakelaar met lampje in en die gebruik ik voor 230V en die takt automatisch daarvan af, dus als ik daar slechts 12V door laat lopen, dan gaat dat lampje niet of misschien nog heel zwakjes branden.
Maar hier staat het eigenlijk al (had ik over het hoofd gezien)
djexplo schreef op 14 november 2002 @ 15:35:
Als het lampje niet fel genoeg brand, kun je ook de weerstand die aan het lampje hangt verkleinen, als je tenminste de schakelaar kan openen.
En daar staat dan een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/s.osman01/conn.jpg

Dit is het stroom kabeltje van de TL lamp, die witte molex doe ik dus aan een molex kabeltje in de pc en die 2 draadjes maak ik aan de schakelaar(maakt niet uit of het die 2 aansluitpunten zijn of die aan de andere kant) en kan ik de lamp aan en uit doen, maar het lampje van de schakelaar brand niet.

Als dit lampje van de schakelaar 12 v nodig heeft dan kan ik dit doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ccmod.com/images/upload/a_10_molex4.jpg

2 draadjes , zwart en geel aan de schakelaar maken..

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Als het schakelaartje voor 220V geschikt is zit er een NEON lampje in met voorschakelweerstand...

Het NEON lampje heeft minimaal 90V nodig om te branden, hieronder doet ie niks... Er zit namelijk geen gloeidraad in, maar twee pennetjes in een gas...

Mod de schakelaar dus en maak er een led in!

Verwijderd

Topicstarter
minimaal 90v
dus eigelijk kan ik er niets mee...
hmm..
geen andere ideen? :P

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Led erin modden dus :| is al vaker genoemd.

Verwijderd

Topicstarter
Shit, want ik krijg dat ding niet open , maar goed
is er geen andere manier om er 90v op te krijgen? vast niet zeker..
maar toch bedankt allemaal :D

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 18:41:
Shit, want ik krijg dat ding niet open , maar goed
is er geen andere manier om er 90v op te krijgen? vast niet zeker..
maar toch bedankt allemaal :D
Trafo'tje ertussen :P

Nee, ik zou ff proberen dat ding open te krijgen, of neem anders een andere switch :)

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
voeding openmaken -> aftakkinkje maken van de 230v -> doorlussen naar je schakelaar.

Let wel op je isolatie! 12v is niet erg als je dat per ongelijk aanraakt...230v is iets vervelender

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Er zijn auto-schakelaartjes met lampje er in, ik heb er eentje voor mijn (zelf gemonteerde) achterruitverwarming. Ziet er bijna het zelfde uit als jouw schakelaar, alleen iets smaller :)

[ Voor 0% gewijzigd door EMP op 15-11-2002 15:21 . Reden: stomme typo :S ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1