[Excel] beveiligen van ALLEEN randen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 51205

Topicstarter
ff een excel vraagje:

ik wil in een werkblad alleen de omrandingen van een cel beveiligen, en niet de tekst die erin komt. En dus als je die tekst eruit KNIPT, dat dan de omrandingen van die cel bljiven staan, en de tekst er wel netjes uitgeknipt wordt.

Ik heb zelf al een en ander geprobeerd, maar als ik beveilig dan kan ik ook gelijk geen tekst meer invoegen in een cel, of als ik andere instellinge heb, dan knip ik ook de omranding mee.

Is dat mogelijk om het werkblad zo te beveiligen, en zo ja, hoe??

Alvast bedankt!!!!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Werkblad niet.. maar las ik het goed begrijp wil de waarde uit een cel kopieren (met randen) naar een andere cel.. die dan geen randen heeft. Dat kan: Je moet de omliggende 4 cellen dan de goede randen van lijntjes voorzien.. dan kun je die ene cel copy/pasten naar andere,,,
Tuurlijk kun je ook alleen de waarde copy/pasten (Paste special optie.. als je met engesle Excel werkt..maar dan ben je weer de format kwijt ja..)

Anoniem: 51205

Topicstarter
henkleerssen schreef op 14 November 2002 @ 13:28:
Werkblad niet.. maar las ik het goed begrijp wil de waarde uit een cel kopieren (met randen) naar een andere cel.. die dan geen randen heeft. Dat kan: Je moet de omliggende 4 cellen dan de goede randen van lijntjes voorzien.. dan kun je die ene cel copy/pasten naar andere,,,
Tuurlijk kun je ook alleen de waarde copy/pasten (Paste special optie.. als je met engesle Excel werkt..maar dan ben je weer de format kwijt ja..)
nou, dat is niet helemaal mjin probleem, ik wil graag de tekst uit een omrande cel kippen, maar de randjes moeten bljiven staan in die cel.

Ik zal het ff uitleggen. Ik heb op mijn stagebedrijf een planning voor monteurs, per dag 3 cellen met randjes met werkzaamheden. Nu moeten er soms werkzaamheden schuiven, dus uit de ene cel knippen, en in de andere plakken.
Maar als ik nu knip en plak, dan is gelijk de opmaak van de planning verpest, omdat ik ook de omranding meeknip, en dus gaten maak.
Nu copier ik en plakken,maar dan moet je er om denken ook de oude cel leeg te maken, en dat is vragen om fouten.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 17:36
De truc van henkleerssen werkt ook met knippen en plakken. Dus gewoon de lijntjes tekenen bij de omliggende cellen in plaats van de te knippen cel zelf. Voor het beeld maakt dat niets uit.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

die 3 cellen die je telkens wilt copy/pasten handmatig.. staan die naast elkaar? Zo ja.. dan gaat die truuk van mij niet op... anders wel.. Maar anders kun je jezelf bezig gaan houden met VBA.. om het op te lossen... is nie moeilijk..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je moet zoeken bij conditional formating volgens mij

Je kan een cel (automatisch) formateren aan de hand een waarde of de inhoud of een formule
(bijde formats kun je hetzelfde houden zodat je altijd randjes bet zeg maar)

een lege cel kun je niet defineren maar je kan wel als randcoorwaarde stellen als iets niet gelijkis aan iets(wat je nooit zal invullen) de voorwaard opgaat

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Trouwens als je een sheet wilt beveiligen dan kan dat ook (was toch ook een vraag over beveiligen)...
Fish .. eeuh waar heb je het in godsnaam over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Klopt dat yahoo adres ? ... dan zal ik je een sheet sturen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

eeuh ik weet wel wat conditional formatting is.. maar het gaat om dat die met celranden werkt .. en dat die met een copy/paste actie deze niet meeneemt.. dat heeft niks met een conditie te maken (conditie dat een een cell een bepaalde waarde heeft of niet).
En dat die het een en ander beveiligt wilt zien.. maar das weer een andere vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:58
fish schreef op 14 november 2002 @ 22:08:
Je moet zoeken bij conditional formating volgens mij

Je kan een cel (automatisch) formateren aan de hand een waarde of de inhoud of een formule
(bijde formats kun je hetzelfde houden zodat je altijd randjes bet zeg maar)

een lege cel kun je niet defineren maar je kan wel als randcoorwaarde stellen als iets niet gelijkis aan iets(wat je nooit zal invullen) de voorwaard opgaat
Is dit Zuidafrikaans ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als die 3 cellen niet naast elkaar wil cut&pasten neem je dus per definitie de rand mee

Met conditional formatting kun je ook randen formateren en dus weer herstellen

met een voorwaarde van: als veld <>'flaflip' dan maak randen en geef kleur zwart o.i.d

Eén nadeel je moet een wat groter veld defineren dan "gecut" wordt anders kopieer je de conditional format ook mee .. kwam ik iets later achter

maar ja .. beter lukt mij het niet mischien jullie wel

Iperf

Pagina: 1