Toon posts:

[W2K Terminal Server] Winlogon.exe 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben in ons bedrijf 3 terminal servers. Een kleine 80 man logt daarop aan en gaan hun werzaamheden uitvoeren. Als ik in de taskmanager kijk zie ik dus superveel processen, en per gebruiker (ook al zie ik de gebruikersnaam niet) een winlogon.

Nu komt het de laatste tijd ,op alle drie de servers, vaak voor dat de server "hangt". Als ik dan, na heel lang wachten, eindelijk de taskmanager te zien krijg valt op dat er een (soms ook 2 ) winlogon op 100% staat. Op deze manier kunnen de mensen niet werken wat die server reageert voor geen meter.

Ik heb op de servers al SP3 geinstalleerd en ook heb ik een virusscan uitgevoerd, beiden brachten geen oplossing.

Heeft iemand hier dit probleem miscchien al eens meegemaakt??

• AppleMooz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:40
Dit komt vaker voor, niets bijzonders helaas. Dit gebeurt doorgaans alleen bij het aanloggen van een nieuwe terminal server user. Je zou eens kunnen kijken of je de applicatie kunt tamen door bijvoorbeeld appguard te gebruiken. SP3 kan ik alleen maar afraden. Met uitzondering van een licensefix KAN deze service pack een hoop problemen met zich meebrengen

Verwijderd

Topicstarter
Niets bijzonders helaas?

Het probleem hier is dus dat alle gebruikers op de server dan niets meer kunnen. Ik moet die server hard booten omdat ie nergens meer op reageert, dus het is wel degelijk bijzonder dacht ik zo. Maar ik kan er dus niets aan doen om er bv. achter te komen welke user er op dat moment het probleem heeft. En hoe kan het dat de ene winlogon.exe wel goed is en de ander niet, fysiek is het toch zeker hetzelfde bestand?

Verwijderd

Basil, wij lopen hier te kampen met het zelfde probleem...
Gelukkig hebben we 2 cpu's in onze servers zitten zodat winlogon.exe maar 1 cpu opvreet....
15 ts servers, allemaal hetzelfde probleem...

Nou zou ik graag willen weten of jij dit probleem inmiddels al opgelost hebt?
Zo niet kunnen we ff gaan checken of we toevallig ergens de zelfde config/software draaien....

ik hoor het wel van je.

Verwijderd

Post eens een overzicht van alle drivernamen die hier staan: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Environments\Windows NT x86\Drivers\Version-2

Verwijderd

Topicstarter
StefanTv: Wat voor pakket gebruiken jullie voor het Terminal Server werken. Of gebruiken jullie alleen het RDP van Microschoft? Op dit moment heb ik er sinds donderdag geen last meer van gehad (kijken hoe lang het nog duurt).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 08:34:
StefanTv: Wat voor pakket gebruiken jullie voor het Terminal Server werken. Of gebruiken jullie alleen het RDP van Microschoft? Op dit moment heb ik er sinds donderdag geen last meer van gehad (kijken hoe lang het nog duurt).
Only rdp from ms, omdat citrix te duur is :)
Maar zal ooit nog eens geberuikt gaan worden.

Ik heb het eea geanalyseerd, en we hebben hier een 11mbit straalverbinding die 10 km verder straalt, en wanneer ik de users aan de andere kant van de straal eruitgooi dan vliegt winlogon er ook uit... heb er nu 5 getest, en bij alle 5 was het zo....

Misschien iets van trage connectie? (aan de mappings kan het haast niet liggen, aangezien ze TS gebruiken...)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat zou kunnen. Als ik dan over onze situatie zijn (wij gebruikern HOBlink JWT i.p.v citrix (veel goedkoper)) dan zou het zo kunnen zijn dat de mensen die via een VPN werken zorgen voor de 100% belasting. Ik ga dit 's in de gaten houden. Je hoort/leest er nog wel iets over..........

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Gebruiken jullie Norton Anti virus? (daar zijn namelijk problemen van bekend mbt winlogon)

[ Voor 44% gewijzigd door Justice op 25-11-2002 00:04 ]

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Nee, op de servers waar de problemen optreden draait geen Norton Antivirus.
Pagina: 1