Welke switch is het beste aan te raden?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 5 poorts 10/100 switch.

Ik wil mijn intern netwerk sneller maken en ik wil ook mijn ADSL verbinding hierop gaan zetten zodat iedereen zo kan internetten.

Nu had ik eerst mijn zinnen gezet op een 3Com switch, alleen die prijs he ;)
Ik ben dus een beetje gaan kijken bij de pricewatch, en zie dat ik een Sweex 5 poort switch al voor 28 euro kan kopen. Er zijn ook een paar andere merken die goedkoop zijn.

Wat is nu eigenlijk het beste aan te raden? Mijn gevoel zegt ga voor kwaliteitzekerheid (3com), maar van de andere kant, maken ze nog slechte switches?

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Verwijderd

gebruik de search en gij zult vinden!
er zijn veel topics over...

Verwijderd

Als ik jou zo hoor kan je beter een gateway/router pakken, aangezien je je internet wil delen :?
Dan zou ik gaan voor een 3com 3C805 (ff uit het hoofd)
4 poorts switch+gateway, kost 77 euro ex :)

Edit:
http://www.3com.com/prod/...tab=features&sku=3C855-US

Deze dus :)

Verwijderd

3com iig ja

Verwijderd

3COM is het beste voor een switch. Maar ik denk dat jij een hub bedoelt met switching trekjes :)

Een switch van 3COM is namelijk eentje zoals de Superstack ][

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 13:35:
3COM is het beste voor een switch. Maar ik denk dat jij een hub bedoelt met switching trekjes :)

Een switch van 3COM is namelijk eentje zoals de Superstack ][
:X Beetje overkill niet :P
Wat dacht je van de OfficeConnect series?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Of een catalyst 2924XL is denk ik ook wel genoeg voor wat jij wil.
Nee kijk in de pricewatch naar wat jij een leuke prijs vindt en dan in de search gooien

Verwijderd

TrailBlazer schreef op 14 november 2002 @ 13:48:
Of een catalyst 2924XL is denk ik ook wel genoeg voor wat jij wil.
Nee kijk in de pricewatch naar wat jij een leuke prijs vindt en dan in de search gooien
Edit: volgens mij was dit cynisch bedoeld

Ik kan hem niet letterlijk vinden in de pricewatch, alleen deze:
Cisco Catalyst 2924M-XL-EN 24 Port 10/100 + 2 Module Slots € 2238,-
Voor een thuisnetwerk, mjah, ik mis hier echt iets B) :X 8)7

Verwijderd

Allied telesyn

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

3com valt best wel mee kwa kwaliteit hoor, de snelheid is meestal om van te huilen als je niet 100% stabiele stroom hebt en ook de managing functies van dit soort apparaten zijn meestal erg onlogisch of niet uitgebreid genoeg. een simpele draytek router met een paar poortjes en evenuteel een wifi point erin lijk me de beste keuze, deze zijn heerlijk makkenlijk te managen en kunen volgens mij ook geupgrade worden, daarnaast werken ze goed samen met adsl en is de snelheid best wel goed.

openkat.nl al gezien?

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Ik ben echt op zoek naar een switch. Ik krijg een ethernet modem van ADSL. (ik wordt pas over dik een maand aangesloten). Deze kan je makkelijk tweaken naar een pro versie oftwel een router. Deze wil ik dan op de switch aansluiten samen met de 3 andere pc's die ik hier heb staan.

Ik heb namelijk gelezen dat je voor internet met meerdere pc's beter een switch kan hebben dan een Hub (die heb ik namelijk, een 3com).

Ik zit echt te twijfelen of ik wel een 3com koop ivm de prijs. Maar ik ben niet echt zeker van de kwaliteit van de goedkopere switches.

Hieronder staan aan aantal opties voor mij (allemaal 10/100):

3com OfficeConnect Dual Speed Switch 5 Plus (3C16790)
3com OfficeConnect Switch 5 (3C16793)
Digitus 10/100 5-poorts switch
Sweex 10/100Mbit 5prt. Switch
Edimax UTP Switch 5 poorts 10/100 Mbps
Safeway 5 port 10/100 switch
Netgear 5X 10/100 Platinum Serie Switch
U.S. Robotics 5-Port 10/100 Ethernet Switch
Linksys EZXS55W - EtherFast 10/100Mbit, 5-port Auto-Sensing Switch

het zijn er veel ja, maar ik weet het echt even niet...

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Verwijderd

Draytek 2200e ADSL Router, kun je je ethernet modem zo op aansluiten en is gelijk firewall en 5 poort 10/100 switch in een.

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e

Ook niet al te duur +/- € 129

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

je hebt gelezend at je voor internet beter een switch kunt hebben dan een hub?

pure onzin, ik weet niet wat voor verbinding jij hebt maar als je een hub hebt zul je het niet voor elkaar krijgen om puur met internet traffic je hub te laten stallen (collisions)

een hub is dus ruim voldoende, en als je een 3com hebt zit je dus al in het topsegment van de leverbare hubs.

je hebt zowel bij een hub als bij een switch het probleem dat alle pc's gewoon direct op internet zitten wat waarschijnlijk onhandig is als je geen firewall hebt.

verder is een switch dus onzin, zeker voor 5 internettende pc's en ook een 3com is onnodig want de hogere prijs vertaald zich bij 3com niet altijd in betere hardware/firmware.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

ik heb er nog wel eentje voor je hier liggen. ik gebruik hem niet meer omdat ik een router heb gekocht.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 13:00:
Als ik jou zo hoor kan je beter een gateway/router pakken, aangezien je je internet wil delen :?
Dan zou ik gaan voor een 3com 3C805 (ff uit het hoofd)
4 poorts switch+gateway, kost 77 euro ex :)

Edit:
http://www.3com.com/prod/...tab=features&sku=3C855-US

Deze dus :)
Voor 77 euro? Waar?
In PW is hij duurder: pricewatch: 3Com 3C855 OfficeConnect Cable/DSL Gateway

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
killercow schreef op 14 november 2002 @ 15:14:
je hebt zowel bij een hub als bij een switch het probleem dat alle pc's gewoon direct op internet zitten wat waarschijnlijk onhandig is als je geen firewall hebt.
Dat modem met NAT functioneert toch als firewall?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 14:24:
[...]

Edit: volgens mij was dit cynisch bedoeld

Ik kan hem niet letterlijk vinden in de pricewatch, alleen deze:

[...]

Voor een thuisnetwerk, mjah, ik mis hier echt iets B) :X 8)7
Zonder smiley vond ik hem leuker voor de insiders zeg maar. Maar reken maar dat dat ding voldoet :p
Exacte nummer wist ik zo 1 2 3 niet uit mijn hoofd alleen dat dat ding duur is })

Verwijderd

killercow schreef op 14 November 2002 @ 15:14:
je hebt gelezend at je voor internet beter een switch kunt hebben dan een hub?

pure onzin, ik weet niet wat voor verbinding jij hebt maar als je een hub hebt zul je het niet voor elkaar krijgen om puur met internet traffic je hub te laten stallen (collisions)

een hub is dus ruim voldoende, en als je een 3com hebt zit je dus al in het topsegment van de leverbare hubs.

verder is een switch dus onzin, zeker voor 5 internettende pc's en ook een 3com is onnodig want de hogere prijs vertaald zich bij 3com niet altijd in betere hardware/firmware.
Ja, maar hij neemt geen ADSL voor standaard internet lijkt me, en ik krijg met pa op een simpele download van 60/kb en ik op T.net al collisions....
En wat ik al poste, die gateway van 3Com met ingebouwde switch, voor 77 euro EX.
Dan ga je toch geen draytek kopen voor 122 euro :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30

Predator

Suffers from split brain

http://gathering.tweakers.net/forum/find

Dit soort dingen is echt wel al een paar maal aan bod geweest

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.