Fujitsu-Siemens 8x brander niet te flashen.

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik heb hier een brandertje van een vriend van me liggen die er geen trek meer in had; stop er een CD in en dan gaat ie mekken dat er niks van te lezen is en ander geblaat.
Dus probeer ik hier em met nieuwe firmware weer een beetje te reanimeren. Mar dat gaat voor geen meter. Ik heb van de Fujitsu site wel firmware kunnen vinden, en een flash.exe ook nog. Maar als ik dat ga draaien wil ie eerst aspi geinstalleerd hebben.

Aspi geinstalleerd helpt alleen niks, want als ik dan weer de flash opnieuw wil beginnen krijg ik de melding "aspi error". Vervolgens kan ik niet verder naar de daadwerkelijke flash.

Iemand een idee hoe ik de flash wel voor elkaar kan krijgen?

ThX! :)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

vond via via via via [knip] [knip] [knip]
deze link : firmware3.1
Suc 6 :)
Volgende keer graag het type erbij vermelden svp. Zoekt wat makkelijker

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Als het een Philips is, zoekt het type PCRW804 op de drivers download van www.philips.com/pcstuff en neem die flashtool. Je krijgt dan de nieuwste Flips firmware (die wel zijn ledjes anders aanstuurt, maar voor de rest prima werkt).

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Oke, bedankt voor jullie reacties. Ik ga zo maar eens proberen of ik het met de flashtool wel voor elkaar krijg. Type is trouwens CDD4801/34. Whish me luck. ;)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Hrmz... Flash is gelukt, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding als ik een mp3 cdtje in de drive doet. Explorer zegt: "Windows kan deze schijf niet lezen. Deze is mogelijk beschadigd of de schijf is in een indeling die niet compatibel is met Windows."

Maar de CD's die ik erin stop doen het in alle andere drives wél. Dus die explorer melding lijkt me vrij onzinnig. Iemand een idee waar het dan aan kan liggen? Is de speler gewoon naar z'n grootje?