Toon posts:

Nt 4 server, inaccessable boot device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het verhaal, server in de soep gelopen.Start dus niet meer, leek mij iets met de partiontables dus heb ik maar eens gekeken op GOT, via een bepaalde post kwam ik terecht bij het programma BPR.exe dit zou partitiontables kunnen checken en herstellen. tijdens de check kwam dit programma tot de conclusie dat de scsi schijf niet correct zou zijn, dus schijf ghostje op een andere scsi schijf. Weer met bpr eroverheen, blijkt dit programma geen wijzigingen aan te brengen voordat je registreert:'(

dus:

Wie weet hoe ik hier wat aan kan doen, met programma's die wel werken zonder registratie?

Verwijderd

Inaccessible Boot Device is een foutmelding die optreedt als het systeem drivers voor je HD controller probeert te laden en vervolgens met die driver niet meer bij je harddisk kan. Als je je harddisk op een andere SCSI controller als voorheen hebt aangesloten, kan je hier tegenaan lopen.

Je kan het proberen met een controller die default door Windows NT4 ondersteund wordt, maar dat zijn wel oudjes (zie de HCL).

Heb je niks aan je config gewijzigd en is deze fout spontaan opgetreden, dan ben je de klos. Mijn volgende stap zou zijn: herinstalleren en backup terughalen. Het kan natuurlijk zijn dat iemand daar anders over denkt, laat het dan vooral weten!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2002 00:41 . Reden: IDE verhaal geschrapt, zag net in je post dat je SCSI had ]

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Ik zou gewoon eens booten met een dos disk en eens kijken of er wel een actieve partitie is.

als je met ntfs4dos (of hoe heet het) kijkt is je boot partitie dan wel te benaderen ?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:20
toch even wat meer info nodig, heb je wat gewijzig, zo ja wat ?
Anders even een nieuwe install maken naast je oude install.
Dan kan je in ieder geval je disk benaderen en eventueel je scsi-driver filetje weer terug zetten.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
zijn op het moment met een schone install bezig en dan maar de data terug zetten, balen :( maar goed. Bedankt voor de hulp