Toon posts:

Tweakers.net is toch ooit zn posts kwijt geraakt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe is dat eigenlijk gebeurd? het forum ging down en toen was ineens alles op de server gedelete, of waren gewoon alle inhoudsopgaves(topiclijsten) weg?

ik zat het me even af te vragen...

Verwijderd

Dat was op GoT, het het is zelfs 2 keer gebeurd :(. De preciese oorzaak weet ik helaas ook niet, maar een gebrek aan backups is er iig onderdeel van >:).

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 00:27 schreef Bavaria het volgende:
Dat was op GoT, het het is zelfs 2 keer gebeurd :(. De preciese oorzaak weet ik helaas ook niet, maar een gebrek aan backups is er iig onderdeel van >:).[/quote]Volgens mij is er nog nooit een systeem gecrasht omdat er geen backups van waren gemaakt hoor >:) ;)

Ze staan bekend als BC1 en 2 (Big Crash) en de laatste was de dag voordat extreem veel mensen tegelijk joinden op dit forum. Toen was ik net op vakantie en toen ik terugkwam 3 dagen later heb ik meteen boos Femme gemaild waarom ik niet meet op GoT kon posten, maar dat was dus BC2 :D

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
enne.. als je mijn reg-datum bekijkt, kun je meteen zien wanneer dat was ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1

lijkt mij idd niet de oudste topic die er is :)

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 01:38 schreef RubZie het volgende:
Volgens mij is er nog nooit een systeem gecrasht omdat er geen backups van waren gemaakt hoor >:) ;)[/quote]Maar topics kwijtraken wordt toch wel een stuk lastiger als er backups zijn >:).

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bij beide BC's ging er iets fout met de index-tabellen van het geweldige UBB

effe ouwe frontpage posting checken

14 mei 1999:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>GoT is kapot en ze zal niet beter worden . Net de belangrijkste files zijn getrashed (de index files waar de threads in worden bijgehouden). Ik heb geen idee waar het door komt, of dit een bug is, een gerichte hack (lijkt me sterk) of dat de server kaduk ging. Ik heb geen backups dus GoT kan weer helemaal opnieuw beginnen, tenzij ik een kleuter bereid kan vinden om voor één lollie per uur handmatig de index files in te typen.[/quote]En dat was dus 1 :)

19 juni 1999<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Houdt er wel rekening mee dat het forum nog steeds half in puin ligt, zodra het ding verbouwd is worden alle messages weer getrasht zodat we helemaal clean opnieuw kunnen beginnen.[/quote]En dit was 2...voor zover ik weet is er nog nooit iets kwijtgeraakt van Tweakers.net...GOT is dus wel al 2 keer overnieuw begonnen

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Wat ik wel geinig vind is dat het e-mail adres wat ik gebruikte voor Big Crash2,en daarna niet meer,nog wel bekend is.

Terwijl ik me na de crash opnieuw moest reggen omdat ik niet meer bestond.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 22:57
Het onzinforum was toch ook gecrashed....of was die gewoon 2x vlak achter elkaar dicht gegooid?

ik dat dat het de 1e keer wel een crash was doordat er een topic was met 800+ reply's ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem heb ik dus nu ook op mijn forum:'(

Ik wilde er een hack overheen halen zodat je kon zien wie:
- als laatste had gereageerd in een topic
- hoevaak een topic was bekeken.

Ik zette zonder te twijfelen de aangepaste cgibestanden op de server.
gebruikte vervolgens de functie "update threads" en bam,
alle inhoudsopgaves van het forum leeg!
en de index filesbestonen nog wel alleen kon er niet meer in geschreven worden..

En ik heb echt een hekel aan een nieuwe start want het liep net een beetje lekker..

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>voor zover ik weet is er nog nooit iets kwijtgeraakt van Tweakers.net...[/quote]Jawel, ooit zijn de reacties van een paar dagen kwijtgeraakt... :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Gepost door Femme Zaterdag 17 Juni 2000 - 06:28 Score: 1

Er is vannacht wat fout gegaan (mysqldump gedaan, harddisk ruimte bleek te klein te zijn -> dump corrupt, maar geen error tijdens dumpen dus dat merkte ik pas weer bij het importeren -> reakties vanaf woensdag pleite).[/quote]

Verwijderd

In de WoT tijd ook een keer:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Om de ellende nog wat te vergroten ging maandag de database plat wat me bijna een hartverlamming had gezorgd. Het ding was plotseling foetsie en het support ventje van Pair wist niet veel meer te vertellen dan 'dat het ding er nog steeds was', en dat bleek ook het geval te zijn (7 uur nadat het ding vermist was geraakt - super stroperige reactie daar bij Pair). Waarschijnlijk zaten ze daar gewoon wat te kutten met de msql server, maar het is wel fijn om dat te weten (het is nl niet fijn om zonet 2 maand aan werk naar de knoppen geholpen zien worden - en natuurlijk had ik geen backup >:(). [/quote]

Verwijderd

Topicstarter
En het allerziekste is trouwens nog dat Demon een backup
heeft die ze niet willen afgeven, is niet belangrijk genoeg:(

is er hier toevallig niet iemand die bij demon werkt?
Pagina: 1