[LCD] Software voor KS0108 *oud*

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 15:49

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Omdat er via deze IA een aantal grafische LCD's ingekocht worden met KS0108-controller, is hier een topic om te discussiëren over de beschikbare software (link) en misschien een project starten voor eigen software.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 13:05
als digiboy en Mr.Chronom zich effe willen melden :P

ik denk dat dit topic zich beter kan voortzetten als de lcd's binnen zijn want dan kan je pas eigenlijk beginnen met het maken van software en het testen ervan

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:29

Tarin

Just plain weird.

* Tarin is al bezig, samen met Smackers >:)

Ik weet niet of het wat gaat worden, maar ik heb al het een en ander aan letterinvoer zitten maken.

Taal: Java

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 15:18

Knutselsmurf

LED's make things better

* Knutselsmurf is ook als druk bezig.

Software-emulatie is al af. Intern wordt de informatie op een zelfde manier opgeslagen als dat het naar de display gestuurd moet gaan worden. D'r kunnen al teksten opgezet worden aan de hand van een eigen font-bitmap-formaat. Enige nadeel nu is, dat ik deze bestanden met Ultra-edit in elkaar moet knutselen, dus de enige fonts waarmee ik heb getest bevatten slechts 2 karakters.......:)

- This line is intentionally left blank -

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Digiboy had al aangekondigt zo'n crystalfontz lcd te kopen en dat er dan "misschien" support in powerlcd komt voor deze lcd. Laten we het hopen!

Enige software die ik nu heb kunnen vinden is te vinden op www.skippari.net

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Scarp schreef op 14 november 2002 @ 14:11:
Enige software die ik nu heb kunnen vinden is te vinden op www.skippari.net
Met deze link (staat op www.skippari.net) kom ik niet echt ver, ik zie geen downloadlink :? Ik zie dat LiQuiD-MP3 ook grafische support heeft, en dat ze bezig zijn met support voor de KS0108B-controller. Maar ik weet niet wat voor dingen LiQuiD-MP3 kan laten zien, behalve MP3-informatie...

Verwijderd

dj_tsunami schreef op 14 November 2002 @ 14:47:
[...]

Met deze link (staat op www.skippari.net) kom ik niet echt ver, ik zie geen downloadlink :? Ik zie dat LiQuiD-MP3 ook grafische support heeft, en dat ze bezig zijn met support voor de KS0108B-controller. Maar ik weet niet wat voor dingen LiQuiD-MP3 kan laten zien, behalve MP3-informatie...
Het heet ook niet voor niets LiQuiD-MP3 :+

Verwijderd

Laten we eerst de lcd's even afwachten, dan komt de software vanzelf wel.

Verwijderd

Ondersteund Liquid-MP3 nou wel of niet deze kontroller?

Zie wel iets staan op de site maar kom er niet helemaal uit (je wordt wat ouder en dan kan je niet zo goed meer lezen he! >:) )

Als deze hem onder steunt dan denk ik dat ik nog ff snel 1tje bestel

• Scarp
  • Niet online
dj_tsunami schreef op 14 November 2002 @ 14:47:
[...]

http://www.skippari.net/lcd/lcdinfo.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 15:25:
Ondersteund Liquid-MP3 nou wel of niet deze kontroller?

Zie wel iets staan op de site maar kom er niet helemaal uit (je wordt wat ouder en dan kan je niet zo goed meer lezen he! >:) )

Als deze hem onder steunt dan denk ik dat ik nog ff snel 1tje bestel
Dit staat er over de KS0108B: "... is being worked on ". Vrij vertaald betekend dit dat ik er nog mee bezig ben :)

De realiteit is echter dat ondersteuning voor deze controller stil staat omdat ik zelf nog niet zo'n display heb en er verder geen groep mensen was die hier naar op zoek was. Daar gaat nu dus verandering in gekomen, en dus zal ik maar weer eens bezig moeten in de avonduurtjes :z

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 15:13:
Laten we eerst de lcd's even afwachten, dan komt de software vanzelf wel.
juist zei ik al komt goed :)

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Misschien een handige link voor mensen die zelf de software willen schrijven: www.fastavr.com :)

Verwijderd

Ik ga ook zo'n LCD kopen en Digiboy ook, ik moet niet veel meer vertellen denk ik ? :+
en hiermee gaat ook samen dat PowerLCD aangepast word (eigenlijk al een beetje is) voor andere resoluties, momenteel was het alleen 240x128
128x64 word dus mogelijk en alle formaten die nog mogelijk zijn met de T6963c controller. De SED1330 volgt later als ik ook zo'n lcd goedkoop kan krijgen, want het geld groeit natuurlijk niet aan een boom in m'n tuin :p

• Scarp
  • Niet online
Maar uiteraard dus ook support voor de KS0108 controller in PowerLCD dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er ff op me werk niets te doen is ga ik maar ff pixelen en onder het motto van : Beter goed gejat dan slecht verzonnen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.shaboom.homestead.com/files/Sysinfo_128x64.BMP

Afbeeldingslocatie: http://www.shaboom.homestead.com/files/Winamp_128x64.BMP

Ohja, 't is natuurlijk voor dat 128x64 pixel lcd'tje...

Met respect aan DigiBoy ! _/-\o_

En om DigiBoy maar even wat werk uit handen te nemen :P

Afbeeldingslocatie: http://shaboom.homestead.com/files/PowerLCD2_128x64.BMP

('k hoop nu niet dat ik op iemand tenen trap? O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik heb inmiddels mijn alfabet gepixeld en in een .dat-bestandje gezet wat m'n proggie inleest bij de start. De letters zijn 5*10 (b*h, standaard, er zijn ook wat bredere en smallere letters zoals de m en de i).
Ik heb ook een appletje gemaakt om het te testen (post ik misschien later nog een keer.. voorlopig laat het teveel van m'n source-opbouw zien).
Gisteren de zooi omgezet naar application (applets mogen geen bestandjes inlezen :(), en het werkt aardig, hij leest het in en nu ben ik een functie om tekst te plaatsen aan het proggen :).

[edit]
Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=27485

-Nee, er is nog geen naam voor. Eerst proggen, dan creatief doen. (en nee, ik open niet weer een topic in de HK)
- De rest van het schempje gaat gevuld worden met nuttige info, deze komt met witte letters te staan. Wat daar voor raampje omheen komt weet ik nog niet.
- Voor de tekst is het complete ASCII-alfabet aanwezig, dus 0-0255 >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Tarin op 15-11-2002 12:17 . Reden: Typo Inc. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

*update* (ofzo)

Progtaal is verplaatst van Java naar VBasic.. Java had problemen met het omzetten van bijzonder tekens (o.a. het eurosymbool) naar ASCII-code.. en bovendien was het aansturen van de ltp vrij lastig (en het maken van .exe's ook).

Dus vanmiddag het een en ander in VBasic gooien, dan zien we daarna wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 21:25
Tarin schreef op 20 november 2002 @ 07:49:
Progtaal is verplaatst van Java naar VBasic.. Java had problemen met het omzetten van bijzonder tekens (o.a. het eurosymbool) naar ASCII-code.. en bovendien was het aansturen van de ltp vrij lastig (en het maken van .exe's ook).
Maken van exe's kan wel, maar waarom zou je ? Ik gebruik een bat filetje.
LPT aansturen heb ik wel een DLL voor die je natuurlijk mag gebruiken.
Alle info + src op http://kruissen.com en dan kijken bij JaCoMu.
LCD aansturing is voor T6963 , maar als je 1 object maakt voor je controller
ondersteund JaCoMu die ook. Als je vragen hebt hoor ik 't wel.

Problemen met het euro symbool ben ik nog niet tegengekomen, maar waarmee
heb je problemen ? Invoer via keyboard oid ? (ik ben nieuwschierig)

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik heb inderdaad je JaCoMu gedownload, omdat ik las dat dat ook in Java geprogd was.. maa ik ben helaas nog niet zo ver gevorderd met Java dat ik er echt wijs uit kon worden..

Het probleem met invoer was dat invoerveldjes in Java niet aan alt-codes doen (bijvoorbeeld alt-0128 voor €), dan kreeg ik iedere keer een ander teken dan ik wilde (alleen de letters werkten goed).
Ik kon wel copypasten, maar mijn progsel zocht de ascii-code van de letter op, en keek daarna in een array[ascii-code] hoe hij die letter moest tekenen, en bij (onder anderen) het euro-teken ging dat de soep in (hij vond niets en gaf een foutmelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Het euro sign in JAVA is volgens mij de constante VK_EURO_SIGN met waarde 516.
Hier kan je dus iets doen als : if( key == VK_EURO_SIGN ) { key=MY_EURO}

Input moet kunnen als je het keyboard als volgt insteld:
invoertaal: Engels (VS) indeling: VS (international).
Je kan dan met ctrl-alt-5 het euro sign krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hm.. ja..

Het kan misschien wel op die manier, maar als ik 180 tekens op die manier om moet gaan leiden wordt het programma alleen maar onnodig zwaar vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Tarin schreef op 20 november 2002 @ 11:15:
Het kan misschien wel op die manier, maar als ik 180 tekens op die manier om moet gaan leiden wordt het programma alleen maar onnodig zwaar vrees ik..
Het zullen maar een paar characters zijn. Maar goed, je moet natuurlijk een
taal pakken die je bevalt. Zelf ben ik nogal Java minded, dus daarom dat ik daar
graag mee help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Dr.DNA schreef op 20 November 2002 @ 13:09:
[...]

Het zullen maar een paar characters zijn. Maar goed, je moet natuurlijk een
taal pakken die je bevalt. Zelf ben ik nogal Java minded, dus daarom dat ik daar
graag mee help.
Ik vind Java erg leuk (en was een klein beetje tegenstander van VBasic.. tenminste: het is zo traag...)
Java is nog steeds erg leuk (multiplatform, applets), maar hiervoor helaas minder geschikt.. en daarbij komt dat ik het pas net een beetje aan het leren ben.. terwijl ik VBasic al aardig onder de knie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Topicstarter
Wat is er zo traag aan VB dan volgens jou :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOOT!

/me kan de KS0108B controller nu als T6963C aanspreken en is zo blij dat ie dat ff wou zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Demoniac schreef op 20 November 2002 @ 15:01:
Ik heb ooit geprobeerd Arkanoid te proggen, maar het wilde niet.. misschien had ik het eenvoudiger (lichter) kunnen doen.. maar met mijn eenvoudige kennis lukte het niet.
Een studiegenoot deelt overigens die mening.. maar die was een programmaatje aan het maken om draadmodellen weer te geven (en dat werkt niet zonder opengl/direct3d-koppelingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op 20 November 2002 @ 15:01:
Mag ik ook reageren ? :+ Display aansturing!

VB haalt bij lange na niet het aantal frames/sec dat C++ wel haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 19:12:
[...]

Mag ik ook reageren ? :+ Display aansturing!

VB haalt bij lange na niet het aantal frames/sec dat C++ wel haalt.
Hmm, dan toch maar eens C++ gaan leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig een GoT'er aanwezig met een werkend KS0108B display en tijd om wat te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Nog niet helaas.. en met de IA gaat het nog eventjes duren (begin februari als het mee zit).

offtopic:
Trouwens, Zotty, ik ben aan het proberen mijn Datavision LCDtje aan te sturen, (zelf proggen dus, het werkt prima met LiquidMP3), vind je het erg als ik je daarbij voor een paar kleine vraagjes aan m'n ICQ toevoeg?

Enne.. de progtaal is overigens toch weer Java geworden, VB is irritant (:X twips :X) IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op 03 december 2002 @ 12:24:
offtopic:
Trouwens, Zotty, ik ben aan het proberen mijn Datavision LCDtje aan te sturen, (zelf proggen dus, het werkt prima met LiquidMP3), vind je het erg als ik je daarbij voor een paar kleine vraagjes aan m'n ICQ toevoeg?
Ga je gang :) Verwacht overigens niet gelijk een reply, 'k zit niet continu achter m'n ICQ compu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 11:59:
Toevallig een GoT'er aanwezig met een werkend KS0108B display en tijd om wat te testen?
Mail henri ff anders, grote kans dat ie je wel wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wil wel testen (again hehe), maar hij is vanavond pas weer thuis, en zolang kan ik niet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

de Peer

under peer review

hoe zit het inmiddels met de software voor de KS0108?

voor zover ik weet is er alleen lcd-info van skippari dat werkt (nouja werkt, nogal buggy en bijvoorbeeld geen optie om te minimaliseren bij startup en om fatsoenlijk af te sluiten)

powerlcd gaat hem voorlopig ook nog niet ondersteunen geloof ik, zit je dan met je lcd-tje :( . en ben zelf ook weer niet zo handig dat ik zelf iets in mekaar kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Peer schreef op 29 August 2003 @ 19:50:
hoe zit het inmiddels met de software voor de KS0108?

voor zover ik weet is er alleen lcd-info van skippari dat werkt (nouja werkt, nogal buggy en bijvoorbeeld geen optie om te minimaliseren bij startup en om fatsoenlijk af te sluiten)

powerlcd gaat hem voorlopig ook nog niet ondersteunen geloof ik, zit je dan met je lcd-tje :( . en ben zelf ook weer niet zo handig dat ik zelf iets in mekaar kan zetten.
Er zijn toch extra downloads van lcdinfo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henri is zo vriendelijk geweest een lcdstudio driver te maken voor de ks0108.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 20:01:
henri is zo vriendelijk geweest een lcdstudio driver te maken voor de ks0108.
Kun je die ook ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnnyburn:
Het is niet de bedoeling dat je een topic van meer dan een jaar zomaar een schop geeft.
Ik heb de driver gevonden in 2 minuten zoekwerk op het lcdstudio forum, dus volgende keer zelf zoeken.
http://www.lcdstudio.com/forum/viewtopic.php?t=303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
F***, eehm, sorry ik dacht dat het 29 augustus 2004 was |:(
Over dat zoeken, ik heb wel gegoogled, maar niet bij stil gestaan dat ik beter op het forum van lcdstudio kon zoeken. Stupid me |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja opzich kan zoiets gebeuren, fouten maken is mensenlijk ;)
Pagina: 1