FTP windows ME zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb:
een laptop met win2000, 100mbit nic, IIS ftp server
een pc met windows me, 100mbit nic, windows commander als ftp client.
gewoon tcp/ip in thuisnetwerk.

nu komt het rare: als ik ftp vanaf de pc naar de laptop kan ik wel heel snel bestanden uploaden (9000 KB/s en meer) maar downloaden van bestanden gaat maar rond de 15 KB/s !
Ik heb al geprobeerd met de pc als ftp server, en de laptop als client, maar dan weer precies hetzelfde probleem. waar zou dat aan kunnen liggen?

ik gebruik mijn laptop vaker met ftp in een netwerk zonder problemen, en ook de pc is vaker met een andere laptop met win2000 verbonden (ook ftp) zonder problemen.

• compie
  • Niet online
wie o wie weet wat?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
misschien heb je een upload limiet op je ftp server staan?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
en via Netwerkomgeving gaat het wel gewoon?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dit lijkt me beter in NT passen :)

WOS --> NT

• compie
  • Niet online
ik heb geen limiet in m'n ftp server staan (ik zou niet eens weten hoe dat moet met IIS).
via de netwerkomgeving zien de computers elkaar ook niet.

Verwijderd

Heb je een @home internetverbinding?

Verwijderd

Lijkt erop dat je FTP server voor het downloaden de internet upload limiet van 15/16KB/s handeert ipv je thuis netwerk,misschien is dat ergens in te stellen 8)7

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
via de netwerkomgeving zien de computers elkaar ook niet.
dat lijkt meer op een netwerk conflict. ik neem aan dat je netwerk gewoon de ip range van 10.10.x.x of 172.168.x.x of 192.168.x.x heeft. oke dan is het goed.
om een netwerk probleem op te lossen kan je het beste in start > config > systeem je netwerk kaart verwijderen en de computer opnieuw opstarten. dan vind hij hem automatisch en installed het opnieuw. moet je wel alles opnieuw instellen, maar dan heb je meer kans dat het opnieuw gaat werken.
een pc met windows me, 100mbit nic, windows commander als ftp client.
een pc met winME erop geeft oover het algemeen nogal wat problemen. je moet uiteraard zelf weten wat je besturings systeem is, maar het is niet aan te raden. ik hoorde dat je al een win2K hebt, gooi dat er dan op. samen in combinatie met service pack 3. kan je ook weer alle spellen zowat spelen, dus dat is het probleem niet.
ook gebruikte je Win Commander als FTP client. nou is dat programma eigenlijk bedoelt als een vervanger voor windows verkenner en niet als een FTP. je zal best het goed kunnen gebruiken voor die functie, maar neem liever een standaard FTP programma te vinden op www.download.com

Verwijderd

Ik vroeg of je @home hebt aangezien de upload daarvan ook 15 a 16 kb/s is. In dat geval zou de ftp via het internet lopen in plaats van alleen via het locale netwerk. Ik denk dat het wel snel zal moeten gaan als je bijvoorbeeld "internet delen" uitzet. Kijk eens of je dan verbinding kan maken met de ftp server. Dan zou je gewoon LAN snelheden moeten halen...

• compie
  • Niet online
ik heb geen @home internetverbinding, de laptop hangt altijd aan internet via het netwerk van school, of via de modem. de pc heeft gewoon een modem om te internetten.
het probleem ligt volgens mij echt niet aan de ftp server, want ik heb zowel IIS als serv-u geprobeerd. ook met een andere ftp client (wsftp) gaat het nog steeds even traag.
de pc is trouwens niet van mij zelf, dus daar win2000 opzetten kan niet.
internet delen gebruik ik ook niet. het zijn echt gewoon twee losse computers, die ik even aan elkaar heb gehangen met een crosslink kabel. ip range is trouwens 169.254.x.x met subnet mask 255.255.0.0, dus dat zit ook wel goed...

• compie
  • Niet online
niemand?
Pagina: 1