Toon posts:

2 SCSI controllers naast elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi(gh),

ik probeer in een server 2 verschillende SCSI-controllers naast elkaar aan de praat te krijgen. Dit omdat ik 2 schijven RAID wil draaien op een Adaptec 2100s en hiernaast een DDS4 drive wil hebben. Die DDS4 drive kan kennelijk de hoge snelheden niet aan, dus heb ik die aan een Adaptec 2940pu+ (oid) gehangen. Echter, het hele systeem wil nu niet meer booten. Hij detecteerd wel alles, maar boot niet verder.

Wanneer ik dit test in een ander systeem & geen raid, met een Adaptec 2960 en 2940 dan boot het geheel wel netjes.

Beetje rommelig geheel, ik hoop dat jullie begrijpen wat het probleem is :? .

Nu mijn vraag: kan de als eerst omschreven situatie überhaupt werken? En zo ja, waar ben ik denken jullie de mist in gegaan?

Thx!

Rekamedar

p.s: ik heb gezocht met search functie, maar kon niets vinden. Heb ik verkeerd gezocht, alvast sorry })

Verwijderd

zet eerst je Adaptec in je server met de 2 hdd in raid, kijken of je server dan boot.
boor ie wel dan kun je je Adaptec 2940 erin hangen, boot ie niet dan heb je waarschijnlijk irq/dma conflicten.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Welke scsi kaart wordt als eerste gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Da's volgens mij dus het probleem wezep. Hij ziet die 2940 als eerste, en probeerd dan van de DDS4 drive te booten. Dit is uiteraard niet de bedoeling ....

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je de kaarten van slot verwisselen zodat de andere kaart eerst wordt gevonden?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 11:50:
zet eerst je Adaptec in je server met de 2 hdd in raid, kijken of je server dan boot.
boor ie wel dan kun je je Adaptec 2940 erin hangen, boot ie niet dan heb je waarschijnlijk irq/dma conflicten.
DMA conflicten met PCI kaarten?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Bootfunctie van de 2940 afhalen. Kan je instellen in het Bios van de kaart (Ctrl-A indrukken)

Meh ...

Verwijderd

In de SCSI bios van de 2940 (waarschijnlijk ook van de 2960!) bestaat een optie om de kaartID in te stellen. Zet de RAID dan op 0 en de 2940 op 1. :+

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

De meeste PCI-poorten worden geshared. Meestal is er 1 helemaal exclusief met 1 irq vrij.
Dan word het zoeken naar de juiste slots. Mijn twee scsi-kaarten werkten alleen als volgt:

Promise Fastrak66 -PCI-slot 2- (was de enige poort waar die Raid-controller zonder conflict wou draaien)
Adaptec 2904 SCSi-cdrom -PCI slot 3- (shared met AGP)
Creative Live PCI -PCI slot 5

Iig is er 1 kaart die perse niks wil sharen bij de meeste HW/conflicten, dit is op te lossen door hem in het juiste slotje te prikken. Als je pech hebt zijn beiden kaarten eigenwijs en dan kan je het wel schudden.....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Waarom heb je die DDS drive eigenlijk op SCSI ID 0, 1 of 2 gezet? Als je er niet van wilt booten, kun je m beter op 3, 4, 5 of 6 zetten :+
Pagina: 1