Ik heb al vele topics over dit onderwerp gelezen, ook de FAQ, maar helaas heb ik mijn probleem nog niet op kunnen lossen.
Mijn huidige situatie:
Mxstream op PC1 (WinME), op PC2 draait Win98.
PC's zijn aan elkaar geknoopt via crossed netwerkkabeltje
Via Internetsharing verloopt dit allemaal prima.
Nu echter mijn probleem, ik wil mijn laptop (Win2000) ook van mijn Mxstream gebruik laten maken. Ik gebruik hier voorlopig even hetzelfde netwerkkabeltje voor, waardoor PC2 dus even internetloos is.
Je zou zeggen dat het vrij simpel zou moeten zijn, de internetverbinding doet het immers, op de server staan de instellingen dus goed.
Even de instellingen van PC2 naar de laptop overzetten en het zou moeten werken. Dus niet, want in IE krijg ik 'the page cannot be displayed'.
De laptop en PC1 zien elkaar in het netwerk. Met de laptop kan ik de bestanden van PC1 zien, maar andersom lukt niet (weet niet of dit met mijn probleem te maken heeft).
Ping van PC1 naar laptop gaat goed
Ping van laptop naar PC1 gaat ook goed
tracert van laptop naar bijv. gathering.tweakers.net gaat ook goed
En nu ben ik dus even lost.
Wie helpt mij uit de brand?
Mijn huidige situatie:
Mxstream op PC1 (WinME), op PC2 draait Win98.
PC's zijn aan elkaar geknoopt via crossed netwerkkabeltje
Via Internetsharing verloopt dit allemaal prima.
Nu echter mijn probleem, ik wil mijn laptop (Win2000) ook van mijn Mxstream gebruik laten maken. Ik gebruik hier voorlopig even hetzelfde netwerkkabeltje voor, waardoor PC2 dus even internetloos is.
Je zou zeggen dat het vrij simpel zou moeten zijn, de internetverbinding doet het immers, op de server staan de instellingen dus goed.
Even de instellingen van PC2 naar de laptop overzetten en het zou moeten werken. Dus niet, want in IE krijg ik 'the page cannot be displayed'.
De laptop en PC1 zien elkaar in het netwerk. Met de laptop kan ik de bestanden van PC1 zien, maar andersom lukt niet (weet niet of dit met mijn probleem te maken heeft).
Ping van PC1 naar laptop gaat goed
Ping van laptop naar PC1 gaat ook goed
tracert van laptop naar bijv. gathering.tweakers.net gaat ook goed
En nu ben ik dus even lost.
Wie helpt mij uit de brand?