Toon posts:

Grid Computing.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik moet voor school een rapport schrijven over Grid Computing. Wanneer ik op internet zoek naar informatie krijg ik alleen zeer technische stukken en van die vage marketing pagina's. Omdat ik er totaal geen ervaring en verstand van heb wil ik graag de wat simpelere vragen beantwoorden, om zo enig inzicht te kunnen verschaffen op het gebied van Grid Computing.

Vragen als, Hoe werkt GC?, Hoe is het ontstaan?, wat zijn de toekomstperpectieven? e.d.

Wie heeft er links of andere informatie die mij op gang kunnen helpen??

Bij voorbaat dank.

PS. Ik hoop dat ik in het goede forum zit, zo niet, excuses daarvoor.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53

chromeeh

the Gnome

Heb je toevallig al op de site van Distributed.net gekeken???
Daar staat geloof ik ook ergens een hele lap aan info over hoe het in z'n werk gaat en dat in begrijpbare taal :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49
Dat is geen grid-computing, dat is distributed computing :)
Het is niet de bedoeling dat we jouw huiswerk voor je gaan maken, maar zoek eens in het archief van het Financieel Dagblad, daar stond een aantal weken geleden een 'simpel' artikeltje in over grid-computing.

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Topicstarter
Dat jullie mijn huiswerk maken is zeker weten niet de bedoeling. Al zou het wel makkelijk zijn ;) Het enige wat ik vraag zijn nuttige tips, zodat het allemaal wel wat makkelijker gaat....

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

IBM probeert grid computing nogal te promoten. Kijk hier voor een algemeen stukje.

With the light in our eyes, it's hard to see.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Als je het heeeel erg basic wilt weten: grid computing is een kruising tussen een supercomputer en een distruted computing zoals wij DPC doen. Bijvoorbeeld door alle supercomputers op de universiteiten in de US met een snelle 1Gbit verbinding met elkaar connecten zodat de latency beperkt blijft en je een nog grotere supercomputer krijgt (volgens het DC principe)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Engels artikel met diverse links naar meer. Van de UD Think website (onderzoek tegen kanker). Succes ermee :)
Pagina: 1