Ik heb in een desktop-PC een ISA-netwerkkaart zitten, namelijk de Digital DE305.
Als ik Windows 2000 Professional installeer, herkent hij de kaart prima als een Novell NE2000-compatible. Dit is de juiste driver.
Het probleem is dat de kaart niet werkt, totdat ik de resources (IRQ-adres en I/O-range) handmatig aanpas.
Het IRQ-adres moet zijn: 5
De I/O-range moet zijn: 300
Ik heb nu de driver (netnovel.inf) als volgt aangepast:
[*ne2000.LogConfig]
IRQConfig = 5 (hier staat normaal een lijst van mogelijke IRQ-adressen)
IOConfig = 20@300-37F%FFE0(3FF::)
ConfigPriority = HARDRECONFIG
Als ik nu Windows 2000 Professional installeer, staat enkel de I/O-range goed ingevuld. Maar vreemd genoeg staat er geen enkel IRQ-adres aangegeven. Als ik nu bij de resources de waarde voor "Setting based on:" verander in "Basic configuration 0000" in plaats van "Current configuration" werkt alles prima.
Ik wil bereiken dat hij gelijk de goede instellingen toepast, omdat het onderdeel is van een unattended installatie.
Weet er iemand een oplossing?
Als ik Windows 2000 Professional installeer, herkent hij de kaart prima als een Novell NE2000-compatible. Dit is de juiste driver.
Het probleem is dat de kaart niet werkt, totdat ik de resources (IRQ-adres en I/O-range) handmatig aanpas.
Het IRQ-adres moet zijn: 5
De I/O-range moet zijn: 300
Ik heb nu de driver (netnovel.inf) als volgt aangepast:
[*ne2000.LogConfig]
IRQConfig = 5 (hier staat normaal een lijst van mogelijke IRQ-adressen)
IOConfig = 20@300-37F%FFE0(3FF::)
ConfigPriority = HARDRECONFIG
Als ik nu Windows 2000 Professional installeer, staat enkel de I/O-range goed ingevuld. Maar vreemd genoeg staat er geen enkel IRQ-adres aangegeven. Als ik nu bij de resources de waarde voor "Setting based on:" verander in "Basic configuration 0000" in plaats van "Current configuration" werkt alles prima.
Ik wil bereiken dat hij gelijk de goede instellingen toepast, omdat het onderdeel is van een unattended installatie.
Weet er iemand een oplossing?