• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:51

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Helaas heb ik zojuist de onderstaande mail richting Philips support moeten sturen.
Het gaat over een Expanium 511
Het is me na een paar dagen gebruik trouwens opgevallen dat de speler een behoorlijke fout bevat. Bij bepaalde MP3's blijft hij gewoon ergens steken. tijd loopt niet verder, geluid stopt en spindle motor blijft draaien.
Terugspoelen kan dan nog wel maar hij blijft gewoon weer op hetzelfde punt steken. Dit ligt puur aan het apparaat, hij doet het bij bepaalde MP3's altijd op hetzelfde punt ongeacht de CD waar het bestand op staat. Deze MP3's zijn op andere apparaten gewoon af te spelen, dus beter had ik toch zo'n grafding van 75 euro gekocht :(

Het zijn tot nu toe MP3's met een bitrate van meer dan 130kbit zowel VBR als CBR, en ze zijn vrij groot >50mb (MP3's van 50 tot 120minuten) Ook zijn er MP3's bij die door anderen zijn gemaakt.
Als hij er van de 12 in 3 blijft steken dan houdt het voor mij een beetje op.

Gewone 128kbit MP3tjes van losse nummers doen het goed tot nu toe.

Nu ga ik niet zitten wachten tot eind 2005 of philips ooit met een verbetering uit gaat komen, dus ik wil gewoon weten of dit punt bekend is en aandacht heeft. Zo niet dan gaat hij bij het grofvuil en koop ik (alsnog) een iRiver. Bij wijze van spreken ;)

mvg,
Zijn er anderen met livesets die soortgelijke ervaringen hebben met MP3 spelers?
Ik verwacht niet dat Philips uberhaupt ooit met een firmware upgrade gaat komen, dus ik zou je afraden deze speler te kopen en eerst maar eens GOED te testen voor je zo'n 8cm philips koopt, want de MP3 decoder is ongetwijfeld hetzelfde.

8)7 Had ik nou maar die iRiver gekocht 8)7 :'(

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:48

YellowCube

Wait...what?

is mooi kut...je was er zo blij mee.
maarre, niet om het een of ander...maar: "Deze MP3's zijn op andere apparaten gewoon af te spelen, dus beter had ik toch zo'n grafding van 75 euro gekocht "...scoor je geen punten mee.
Maargoed, met net taalgebruik scoor je vaak ook geen punten bij grote bedrijven dus dan kun je beter de lol aan jezelf houden :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Brieven met woorden zoals 'grafding' gaan meestal gelijk de prullebak in.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 10:51
We willen wel het resultaat mail zien he die ze trug sturen :P

Verwijderd

mm, ik heb de 311, ik heb helemaal nergens last van, soms staat er OOPS in m'n beeldscherm, maar dat komt gewoon door een slechte (gebrande) cdrw. Verders prima ding. Philips heeft overigens een van de betere laser systemen, hij slaat als ik esp uit zet zelfs nog niet over.

Gilseboer vind Philips _/-\o_

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Kijk, je weet toch al dat ze er nix aan doen, dus dan kan je best ff zo'n opmerking plaatsen om je frustrrrratie af te reageren :)

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Ik heb er ook nooit problemen mee gehad. En ik heb nog wel de eerste van de serie expaniums. Hij is te koop trouwens Maar als ik jou was zou ik een met een programmaatje (bijv. Audio Converter) die mp3 eens zelf maken/veranderen. Dus de bilrate aanpassen. Misschien dat ze het dan wel doen.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Je moet eens wat aan je communicatieve eigenschappen doen. Hier schop je het niet ver mee.

• witchdoc
  • Laatst online: 24-02 12:18
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 20:07:
Je moet eens wat aan je communicatieve eigenschappen doen. Hier schop je het niet ver mee.
Amen to that!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 23:33

GG85

.......

Zelfs op het MBO krijg je nog professionele communicatie ;)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Blabla... zo werkt dat gewoon. Denk je nou echt dat ze je wel helpen als je wel vriendelijk bent?? Nou nee. Je hebt gewoon je 230 euro betaald en that's it.
Wil je service dan moet je iRiver kopen, geen fielups.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:18

Kleintje81

Blaat

Ik heb hier de expanium 501, en heb geen problemen met lange mp3's, meestal vind ik het fijner om deze in losse nummers te zetten.

Music Cutter is een meesterlijk programma. >:)

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Ligt dit nou aan mij :?

De mensen met een philips hier zeggen dat ze nergens last van hebben. Dus tot nu toe lijk jij de enige te zijn. Het kán toch dat het niet aan de firmware ligt maar aan jouw speler.
Ik ben daar niet echt een expert in, dus ik kan het mis hebben, maar ik zou met de mogelijkheid rekening houden.

Waarom ga je niet terug naar de winkel? Laat het ze daar horen, vrrag of ze hetzelfde stukje in een andere speler kunnen afspelen, liefst ander merk, zodat ze weten dat het niet aan je mp3 ligt. En probeer het dan in een andere Expanium 511. Kijken wat die doet. Doet die het wel, dan heb je dus gewoon garantie. Doet die het niet dan ligt het aan de firmware. Kan je vragen of je hem mag ruilen voor een ander merk. Heb je er tenminste eentje die het doet.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als wat jij omschrijft. Dit geld alleen voor mp3's langer dan 1 uur en 15 minuten op 192kb/s of hoger, maarja niks aan te doen. Ik kan ermee leven.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:42

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb een 201 (of 203, kweenie) uit de VS meegenomen. Versterkertje voor oordoppen heeft 10 sec. nodig om 'warm te draaien' (vervormt eerst dus enorm), audioCD's wil gaan gegarandeerd versneld er doorheen (gebeurt random, op dubbele snelheid spelen) en er zijn nog wat gekke MP3 tikjes die 'ie heeft.

Jammer, want ik had de Philips juist gehaald wegens de goede reputatie. Nu ik bij Philips zit heb ik een beetje zicht op wat zaken, maar software blijft vaak een ondergeschoven kindje. En dat is jammer. Daarom heb je bijvoorbeeld ook TV's van 2000 euro die crashen. :) Waarom ik die smiley zet is me nu eigenlijk vreemd, want het is gewoon om te janken zo triest.

Een DVD-speler die ik gekocht had (Philips 733) crashte ook en had fouten in MPEG-2 decoding. Nou, oprotten dus en een retestabiele (en kwalitatief superieure) Sony gescoord.

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar voor mij de eerste tijd geen Philips meer.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:18

Kleintje81

Blaat

Oud topic uit de sloot, foei kreischer2000! :)

Mijn ervaring is dat Philips de betere cd's en gloei/spaarlampen hebben. De overige produkten vallen soms tegen: bv de CD branders waarbij een veer na verloop van tijd zijn veringskracht verloor.

Mijn expanium 501 is een keer naar de reparatie geweest, hij las geen enkele CD meer in, terug van reparatie (gelukkig binnen de 1 jaar garantie) doet ie het weer als vanouds.

Ik snap effe niet hoe een TV kan crashen, misschien user error? ;)

BF2 stats Systemen

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:42

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Kleintje81 schreef op 15 May 2003 @ 22:59:
Ik snap effe niet hoe een TV kan crashen, misschien user error? ;)
Steeds meer van die mooie filterfuncties en andere zaken draaien als applicatie op een processor, ipv keihard in hardware. Die software heeft zo af en toe z'n kuren, waardoor er dus crashes op kunnen treden. Dat vind ik op z'n zachtst gezegd slordig. Dat zijn overigens geen user errors. En trouwens, user error? Dit is een apparaat met een beperkt aantal knoppen en functies. Als je daar de mogelijkheid tot user errors inbouwt, dan ben je toch niet echt goed bezig. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 19:27:
Ik heb hetzelfde probleem als wat jij omschrijft. Dit geld alleen voor mp3's langer dan 1 uur en 15 minuten op 192kb/s of hoger, maarja niks aan te doen. Ik kan ermee leven.
Er zijn inmiddels wel firmware updates te krijgen, kijk eens of je daar iets mee opschiet.

Ik kon er trouwens niet mee leven (want van mijn CDR's was 20% van de muziek onbruikbaar) en heb nu tot waanzinnige tevredenheid een iRiver die echt 1000 keer beter is en nog goedkoper ook.
Pagina: 1