Helaas heb ik zojuist de onderstaande mail richting Philips support moeten sturen.
Het gaat over een Expanium 511
Ik verwacht niet dat Philips uberhaupt ooit met een firmware upgrade gaat komen, dus ik zou je afraden deze speler te kopen en eerst maar eens GOED te testen voor je zo'n 8cm philips koopt, want de MP3 decoder is ongetwijfeld hetzelfde.
Had ik nou maar die iRiver gekocht
Het gaat over een Expanium 511
Zijn er anderen met livesets die soortgelijke ervaringen hebben met MP3 spelers?Het is me na een paar dagen gebruik trouwens opgevallen dat de speler een behoorlijke fout bevat. Bij bepaalde MP3's blijft hij gewoon ergens steken. tijd loopt niet verder, geluid stopt en spindle motor blijft draaien.
Terugspoelen kan dan nog wel maar hij blijft gewoon weer op hetzelfde punt steken. Dit ligt puur aan het apparaat, hij doet het bij bepaalde MP3's altijd op hetzelfde punt ongeacht de CD waar het bestand op staat. Deze MP3's zijn op andere apparaten gewoon af te spelen, dus beter had ik toch zo'n grafding van 75 euro gekocht
Het zijn tot nu toe MP3's met een bitrate van meer dan 130kbit zowel VBR als CBR, en ze zijn vrij groot >50mb (MP3's van 50 tot 120minuten) Ook zijn er MP3's bij die door anderen zijn gemaakt.
Als hij er van de 12 in 3 blijft steken dan houdt het voor mij een beetje op.
Gewone 128kbit MP3tjes van losse nummers doen het goed tot nu toe.
Nu ga ik niet zitten wachten tot eind 2005 of philips ooit met een verbetering uit gaat komen, dus ik wil gewoon weten of dit punt bekend is en aandacht heeft. Zo niet dan gaat hij bij het grofvuil en koop ik (alsnog) een iRiver. Bij wijze van spreken
mvg,
Ik verwacht niet dat Philips uberhaupt ooit met een firmware upgrade gaat komen, dus ik zou je afraden deze speler te kopen en eerst maar eens GOED te testen voor je zo'n 8cm philips koopt, want de MP3 decoder is ongetwijfeld hetzelfde.