Toon posts:

'Hum & Hiss' uit mijn nieuwe Marantz SR4200 receiver....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs, nav goede (user-)reviews op www.ecoustics.com, een Marantz SR4200 DTS/PLII-receiver gekocht, maar ik heb onlangs ontdekt dat er een bug zit in de DTS-decoder ('popping sound' in de rechtersurround speaker: blijkt helaas wel vaker voor te komen). Verder is het geluid (ook in stereo) prima, maar ik vind de hoeveelheid hiss (hoge ruis) bij zeer lage volumes nogal aan de forse kant. Als laatste is mij nog opgevallen (antf%ckin mode = on) dat er een zeer lage transformator brom (hum) uit de receiver zelf komt, hetgeen gepaard gaat met een lichte trilling van de kast (Ik ken iemand met een SR6300, maar daar voel ik geheel geen trilling en hoor ook geen hiss op lage volumes)...

Is er iemand (bv. met een SR4200) die mij kan vertellen of die 'hiss & hum' binnen het normale vallen of dat ik bij de komende reparatie van de DTS-decoder bovenstaande constateringen moet aangeven ?

Thanx / grt

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

et raam uit gooien

anders even terug naar de winkel en vragen om een ander model.. heb je recht op! :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb JIJ gedaan met je SR4200, neem ik aan ?

Op zich wel een methode ja, maar niet echt het antwoord waarop ik zat te 'wachten' ;-)

Verwijderd

Check even of je de versterker geaard hebt aangeloten: zo ja, breng hem dan terug. Zo nee: probeer hem op een geaard stopcontact te gooien en kijk of ie het wel goed doet.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Het zal wel weer binnen de specs vallen :r

Heb al vaker dit soort klachten gehoord. Ik zou hem terug brengen en voor een ander model gaan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb um niet geaard aangesloten, maar er zit ook geen geaarde stekker aan, dus dat zal weinig zin hebben... Verder zou je misschien nog kunnen proberen de receiver op een andere wijze te aarden, bv door een draad aan een schroef naar bv. de verwarming toe te leiden, maar dat lijkt me een beetje overdreven....
Dat het binnen de specs zou vallen zou kunnen, maar is las op ecoustics.com dat de de SR4200 er o.a. goed uit kwam vanwege diens ruisloze 'performance'....

Oh well.... ik geef het gewoon aan bij de reparatie, maar als iemand hier ook zo een SR4200 heeft en er geen last van heeft heb ik iets meer grond om op te staan....

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

verder misschien een interlinkje wat brak is?
haal alle kabels behalve van je speakers en stroom eruit en draai volume open

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
gewoon terugbrengen

dat trillen is een trafo die niet lekker is, een goeie trafo is zo gewikkeld dat er nix trilt
Pagina: 1