Windows 2000 op powermac G4

Pagina: 1
Acties:

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:45
Ik heb eeb powermac G4 met dual 450 processor. Kan ik hier windows 2000 pro op laten draaien? zo ja hoe doe ik dat

alvast bedankt

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
|:( Sorry hoor..

Verwijderd

hmm dat lijkt mij niet mogelijk.

je kunt wel Mac OS, Linux draaien met vmware en dan Win2K server erop.
Of verkopen die PowerMac G4 en een PC kloon kopen.

• alki
niet iedereen is zoals jou.
Heb deze pc gekregen en snap de ballen van mac os 9

Verwijderd

alki schreef op 14 November 2002 @ 11:11:
[...]

niet iedereen is zoals jou.
Heb deze pc gekregen en snap de ballen van mac os 9
'k zou er Mac OS X op zetten, eens kijken of je dan nog Windows 2k wil :)
En zelfs als er een Mac versie is van Windows ( ik dacht dat er een Windows NT 4 versie is ) dan nog heb je geen enkel programma die erop zou willen draaien.

• Bigs
  • Niet online
Naja sorry voor de botte reply :) Maar Macs hebben een andere processor dan PC's en dus draait PC software er totaal niet op. MacOS 9 is inderdaad niks, maar ik zou eens kijken of je MacOSX niet ergens op kunt pikken, dat is namelijk best een aardig OS (wat zeg ik, het is een van de besten).
Linux is ook leuk, maar vanzelfsprekend meer gedoe :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Wilt u dit soort acties voortaan laten? Als een topic je niet aanstaat, meldt het dan in Schop een Modje en blijf uit het topic: Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics

Ontopic:
Windows 2000 is niet geschreven voor de Apple-architectuur, en zal dus ook niet zomaar werken. Ik weet weinig van Apple's af, maar ik heb wel eens gehoord dat er Windows emulators zijn. Als er een pakket als VMWare voor de Mac is, kan je hierop Windows 2000 installeren. De vraag is dan alleen of je alle mogelijkheden hebt die je zou willen gebruiken (dual processor).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 11:14:
[...]

'k zou er Mac OS X op zetten, eens kijken of je dan nog Windows 2k wil :)
En zelfs als er een Mac versie is van Windows ( ik dacht dat er een Windows NT 4 versie is ) dan nog heb je geen enkel programma die erop zou willen draaien.
Nope, van NT4 zijn wel Alpha en SPARC versies, maar geen PPC.
blackd schreef op 14 November 2002 @ 11:15:

[...]

Wilt u dit soort acties voortaan laten? Als een topic je niet aanstaat, meldt het dan in Schop een Modje en blijf uit het topic: Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics

Ontopic:
Windows 2000 is niet geschreven voor de Apple-architectuur, en zal dus ook niet zomaar werken. Ik weet weinig van Apple's af, maar ik heb wel eens gehoord dat er Windows emulators zijn. Als er een pakket als VMWare voor de Mac is, kan je hierop Windows 2000 installeren. De vraag is dan alleen of je alle mogelijkheden hebt die je zou willen gebruiken (dual processor).
VMWare gaat niet werken, dat emuleert namelijk geen processor, bochs doet dat wel maar dat is niet echt snel of uitgebreid. Hogere level emulators als wine kun je op een Mac natuurlijk wel gebruiken om Windows programma's te draaien onder Linux (en misschien zelfs wel MacOSX, weet ik niet zeker)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Ik vrees voor je dat het dat een linux distributie wordt.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bigs schreef op 14 november 2002 @ 11:15:
VMWare gaat niet werken, dat emuleert namelijk geen processor, bochs doet dat wel maar dat is niet echt snel of uitgebreid. Hogere level emulators als wine kun je op een Mac natuurlijk wel gebruiken om Windows programma's te draaien onder Linux (en misschien zelfs wel MacOSX, weet ik niet zeker)

En dan zit je weer op Linux. Evt met een Windows OS daarop dus.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• alki
Is Mac OS X Jaguar toevallig te kopieren ?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
alki schreef op 14 november 2002 @ 12:12:
Is Mac OS X Jaguar toevallig te kopieren ?

Laten we het daar maar niet over hebben, dat is namelijk niet helemaal legaal ;)

• SuperSchenk
  • Laatst online: 17:35
als ik jou was zou ik toch maar iets meer tijd investeren in je mac en mac os. Zoals eerder al gezegt is, is Mac OS X helemaal zo gek nog niet :)
Pagina: 1