Ik vroeg mij dus waarom je een TV wel duidelijk hoort (hoogfrequente tonen) en mijn monitor (philips 107s) niet. Loop maar eens een zaak in waar ze tv's verkopen,je wordt bijna gek van alle herrie die je van alle tv's samen hoort. Nou heb ik wel gevoelige oren ('t is niet anders) dus misschien hoor ik het wel duidelijker maar dat neemt het verschil tussen een tv en monitor niet weg.
Nu is het principe van deze twee hetzelfde; hoogspanning voor electronenkanon, vacuumbuis, fluorserende laag, ect. Dus of de monitor maakt ook van deze tonen maar deze liggen boven het frequentie-bereik van onze oren of hij is stil. Waarom worden er dan geen tv's gemaakt waarbij de herrie buiten ons luister-bereik ligt ?
Kan iemand dit verschil verklaren ?
Nu is het principe van deze twee hetzelfde; hoogspanning voor electronenkanon, vacuumbuis, fluorserende laag, ect. Dus of de monitor maakt ook van deze tonen maar deze liggen boven het frequentie-bereik van onze oren of hij is stil. Waarom worden er dan geen tv's gemaakt waarbij de herrie buiten ons luister-bereik ligt ?
Kan iemand dit verschil verklaren ?