Toon posts:

Kan iemand helpen bij MOBO+CPU keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

na een volle week, en dan bedoel ik echt een week lang elke dag, hier de threads door te hebben gelezen ben ik er nog steeds niet uit maar ben ik juist meer verward dus beroep ik me nu maar op jullie actuele kennis.

Ik wil graag op de HCC beurs een computer aanschaffen. Ik dacht aan een P4-1,8.

Nu is mijn vraag welke mobo is hier het beste voor? Ik wil de CPU overclocken zodat de computer zolang mogelijk "meegaat" (kwa snelheid dan **SMILE**)

Wat is een betere combinatie:

1--> P1.8 + Asus P4B533 Dit is het oude intel tech dacht ik.
2--> P1.8 + SIS 648 chipset MOBO? Dit nieuwe chipset ondersteunt snellere gehuegen modules ook en en heeft hogere bandbreedtes etc.. BV de INTER-Brigde snelheid van een "gewone" INTEL 845E chipset is 266MB/sec maar die van SIS648 is 1066MB/sec. Wat vinden jullie ?

Effe nog wat extra info. over de rest van apparatuur: ik wil nog een Point of view of Albatron G4-TI-4200-128MB (deze zijn het best over te clocken, heb ikgehoord/gelezen) Samsung 256MB-333/400 mhz erbij kopen. En een kast met 350 watt voeding.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken ? Hoe ik het best waar voor mijn geld ?

Ik stel dit erg op prijs jongens, alvast bedankt.
Doei

Xerxes

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
Als moeder mord zou ik een Asus P4PE pakken zitten heel veel feature's op en je investeerd een stukje toekomst voor je PC.

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als tweaker kan je best zelf je systeem zelf samenstellen,

deze topics komen dagelijks langs, dus..

kijk ff waar jij je prettig bij voelt

Verwijderd

Dit soort topics zijn hier geen lang leven beschoren, hoe graag ik je ook zou helpen.
Wat ik niet snap, je zegt dat je de topics doorgelezen hebt, en nou vraag je ons om actuele kennis?
Die staan in de topics ;)
Verder het allerbelangrijkste: reviews lezen.
Ga naar de Frontpage van t.net
Misschien is de T.net best buy guide wel iets voor je?

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Als je voor 333/400MHZ geheugen gaat dan kan je beter de sis 648 mobo nemen. M`n P4B533 kan dat niet. Hij kan t/m 2100 geheugen oftewel 266mhz geheugen. Maar voor de rest vind ik m`n P4B533 mobo zeer fijn. En over de SIS648 mobo weet ik niet zo veel (niet in verdiept) Maar SIS mobo zijn toch zeer aan te raden door de prijs/prestatie verhouding.

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 11:02:
Dit soort topics zijn hier geen lang leven beschoren, hoe graag ik je ook zou helpen.
Wat ik niet snap, je zegt dat je de topics doorgelezen hebt, en nou vraag je ons om actuele kennis?
Die staan in de topics ;)
Verder het allerbelangrijkste: reviews lezen.
Ga naar de Frontpage van t.net
Misschien is de T.net best buy guide wel iets voor je?
Je was me weer net voor :( @ SM :)

Maar je hebt gelijk :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zie de replies hierboven :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.