Toon posts:

ADSL maar geen KPN abbo kosten?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

op dit moment heb ik nog geen vaste telefoon abbo (KPN).
Ik wil nu graag ADSL aanlaten leggen maar hoef geen telefoonlijn beschikbaar te hebben.
Kan ik dan bv. een ADSL abbo zonder linesharing nemen, en zo, slechts het ADSL abbo heoven te betalen?
Of zit ik altijd met dat KPN abbo te kijken?

Verwijderd

volgens mij moet je altijd kpn( of andere maatschappij) abbo hebben

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Dat is weer 1 van de leuke vorm van koppelverkoop oid van kpn, je moet je vaste aansluiting abbo houden. Zeker als je alleen kpn als provider van vaste telefonie hebt en/of je een gewone kpn mxtream of bbnet adsl variant neemt

Hier komt iets hips te staan

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

ShadowBumble

Professioneel Prutser

*HINT*

Neem BBNED >:)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik ook van plan.. Maar is het daarbij dan wel mogelijk?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
als je dat nu eerst aan kpn zelf vraagt en dan evt tweakers raadpleegt voor beste goedkope of wat dan ook oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Tja.... denk je dat ik dat nog niet gedaan heb....
Maar de reply op de email laat weer eens lang op zich w8-en....

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 22:39
Op het moment van adsl aanvraag (ook bij bbned!), moet je een kpn abbo hebben. Daarna kan je kpn opzeggen. Maar omdat kpn abbo per jaar gaat, heb je een probleem.... Ik zou maar eens richting opta en consumentenbond gaan kijken, want dit mag natuurlijk niet ivm met concurentie vervalsing.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Het is mogelijk bij BBned om je telefoonlijn te porteren.
Dit betekend dat je het eerste jaar een factuur krijgt van KPN voor de geleverde lijn met een bijbehorend abo.
Twee jaar krijg je geen abo kosten meer van KPN, BBned neemt dan je lijn over.

Verwijderd

Topicstarter
Op usenet lopen wat threads waarin wordt gesproken over een uitspraak van de OPTA.
Hier zou de verplichting tot het nemen van een 12 maanden durend abbo terwijl je geen gebruik gaat maken van de spraakdiensten, verboden zijn.

http://groups.google.com/...41%40beast.euro.net#link1

http://groups.google.com/...%40whopper.euro.net#link1

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
mhr-zip schreef op 14 November 2002 @ 10:58:
Op het moment van adsl aanvraag (ook bij bbned!), moet je een kpn abbo hebben. Daarna kan je kpn opzeggen. Maar omdat kpn abbo per jaar gaat, heb je een probleem.... Ik zou maar eens richting opta en consumentenbond gaan kijken, want dit mag natuurlijk niet ivm met concurentie vervalsing.
Tenzij je al (jaren) een KPN telefoon abbo hebt.... dan kun je em na oplevering van bbNed zo de deur uit doen.

Verder is het legaal toegestaan om een jaarcontract af te sluiten. Sommige mobiele telefonie providers doen zelfs twee jaar als je een bepaalde (extra goedkope) telefoon kiest.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Zie de search, maar ook op de site van KPN en/of je ISP is het te vinden :)

Over het algemeen kan het dus niet direct. Officieel kan het wel na 1 jaar, en het gerucht gaat dat het door een OPTA uitspraak ook met een paar maanden kan; maar dat is nog niet bevestigd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.