Toon posts:

Mailsysteem voor meerdere vestigingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op de zaak heeft men me gevraagd om eens te kijken naar een wat betere oplossing voor ons mailsysteem. Iedereen maakt nu namelijk gebruik van een paar gezamelijke accounts.
Het is, na jaren, eindelijk zover dat elke werknemer zijn eigen accountje gaat krijgen.
(Je kunt je het gejuig op de werkvloer wel voorstellen...)

Wij hebben vier vestigingen. Het lijkt mij het mooist om alles bij het hoofdkantoor binnen te halen via bSMTP. Maar hoe kan ik daarna de hele boel sorteren voor de drie andere vestigingen? Welk pakket kan ik daar het best voor gebruiken?
Het is de bedoeling dat alles op bestaande NT servers gaat draaien. Het hoofdkantoor heeft een 24/7 verbinding. De andere vestigingen zijn aangewezen op ISDN.

Iemand nog goeie ideeen om zoiets op een redelijke eenvoudige en niet al te kostbare wijze te realiseren?

DV8

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 00:06 schreef DV8 het volgende:
Wij hebben vier vestigingen. Het lijkt mij het mooist om alles bij het hoofdkantoor binnen te halen via bSMTP. Maar hoe kan ik daarna de hele boel sorteren voor de drie andere vestigingen? Welk pakket kan ik daar het best voor gebruiken?[/quote]Installeer een goede mailserver, Mdaemon of Mailtraq bijvoorbeeld, of WinRoute:
Die kunnen met bSMTP de post halen.
Je vestigingen zullen dus op het hoofdkantoor moeten inbellen om daar hun post op te halen (RAS draaien?) <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het is de bedoeling dat alles op bestaande NT servers gaat draaien. Het hoofdkantoor heeft een 24/7 verbinding. De andere vestigingen zijn aangewezen op ISDN.[/quote]Maar die moeten daar dus ook weer de mail verdelen, dat kan misschien weer met Winroute, loggen ze lokaal in.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

als je een eigen domein/dns hebt dan kun je door exchange server te installeren alles wat binnenkomt op je domeinnaam binnenhalen, waarna het in de exhcange server in post vakjes gedaan wordt. vervolgens laat je mensen via ras inbellen (of via webaccess) en ze kunnen hun eigen mail binnenhalen via pop...

Verwijderd

Topicstarter
Thnx,

Zo te lezen lijkt het mij de meest mooie situatie om op het hoofdkantoor Exchange te draaien en alles met bSMTP binnen te halen, de gesorteerde mail vervolgens via pop3 met Mdaemon, Mercury of Mailtraq daar op te halen en te verdelen voor de lokale gebruikers.

Welke voor- of nadelen heeft het ene programma eigenlijk tov. het andere?
De specs van die progs zijn allemaal wel mooi maar ik ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn qua mogelijkheden en gebruiksgemak.

DV8