Toon posts:

[PS7] Foto cumulatief bewerken dmv actions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van 1 foto een geblurrde animatie maken. Waarbij bepaalde delen scherp blijven. Nu wil ik alle plaatje in Photoshop maken en uiteindelijk importeren naar Director.

Nu is t een pokkewerk om al die geblurrde plaatjes te maken. Ik moet namelijk de foto nemen. Eerste stuk blurren opslaan. Weer verder blurren, en opslaan... enz..

Nu moet dit makkelijker kunnen.. maar hoe? met actions kan het volgens mij niet opdat je steeds een bewerking maakt van het zojuist bewerkte plaatje....

Verwijderd

Photoshop is er niet voor animaties hè? Daar hebben we nou After Effects voor. Het zal misschien wel gaan hoor, maar waarschijnlijk niet op de meest handige manier.

Verwijderd

Ik heb het ff geprobeerd en volgens mij moet het wel kunnen. Ik heb in een action:
- Gaussian blur met een radius van 3 pixels
- Opslaan

Bij mijn overschrijft ie alleen iedere keer het bestand, maar je kunt em vast wel iedere keer onder een nieuwe naam wegschrijven. Ik ben ook niet zo'n actionman. Dat iedere keer iets verder blurren gaat iig goed.

Verwijderd

Aah, ik zie het al. Je stopt gewoon alleen die blur in een action en vervolgens kun je met batch (file -> automate -> batch) zorgen dat ie iedere keer wordt opgeslagen onder een nieuwe naam.