Toon posts:

[C#] Filename ophalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje:
Ik heb in een .NET webapplication gebruik gemaakt van C# scripting. De pagina is bedoeld om een client een file te laten uploaden naar de server.
Hieronder volgt een stuk code die de functie van de "upload-knop" beschrijft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
private void Button2_Click(object sender, System.EventArgs e)
        {
            string strBaseLocation = "c:\\temp\\";
            string strFileName = "";
            if (null != btnBrowse.PostedFile)
            {
                strFileName = btnBrowse.PostedFile.FileName;

try
                {
                    btnBrowse.PostedFile.SaveAs(strBaseLocation+strFileName);
                    lbResultaat.Text = "File <b>" +strFileName+"</b> uploaded successfully";
                }
                catch (Exception a)
                {
                    lbResultaat.Text = "Error saving <b>" + strBaseLocation+strFileName+"</b><br>"+ a.ToString();
                }
            }
        }

Die strBaseLocation geeft aan in welke dir de geuploade files op de server gesaved moeten worden. De strFileName geeft de naam van de file (tenminste dat is de bedoeling). Probleem is nu dat strFileName = btnBrowse.PostedFile.FileName; niet de filename alleen teruggeeft, maar ook het gehele path (van de client).
Dat wil ik niet, ik wil _alleen_ de exacte filenaam hebben en die in een String stoppen. Anders werkt het namelijk niet omdat btnBrowse.PostedFile.SaveAs(strBaseLocation+strFileName); nu een dubbel path gaat opleveren, namelijk c:\temp\[path en filename van client file]
Vraag is hoe ik de String strFileName vul met alleen de naam van de file plus zijn extentie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit.
strJustFileName = System.IO.Path.GetFileName(strFileName); geeft me wel _alleen_ de filenaam terug. Zit er al 2 dagen mee te klooien en nu toch nog uitgevonden hehe.