Toon posts:

NT4 in de knoei

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest een isdn kaart plaatsen in een NT4 server, waarna hij daarna nooit meer opstarte. Met of zonder kaart dat maakte nie uit. De laatste juist configuratie liep die ook in vast. Als laatste redmiddel moet je dan de reparatie modus van de NT4 cd opstarten. En na een goeie 20 minuten starte hij weer op :) maaaar... Hij heeft een aantal register settings gewijzigd zodat hij zichzelf niet meer ziet als een domein... gebruikers kunnen dus nu niet meer inloggen en alle werkzaamheden liggen stil. Helaas heeft diegene wie deze pc heeft geleverd alleen een C schijf, en dus ook de data op de C schijf staan. Het is wel een scsi schijf. Er staan nu 2 beheerders.... genaamd "beheerder" en "beheerder.000" Hij gebruikte eerst na de reparatie standaard beheerder.000 maar dat heb ik weer kunnen verhelpen.
Ik gebruik nu weer de goede user. dat, maar ik kan mij herinneren dat er ook nog ergens een system.dat moet zijn... Of is dat in nt4 niet meer... wie helpt...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Dit klinkt als een complete reinstall.
Wanneer de server zichzelf niet eens meer als PDC ziet, dan krijg je dat waarschijnlijk ook niet meer recht.

Gewoon netjes herinstalleren.

Hmm, warte maal bitte, ik heb ergesn gelezen over een proggie die een nt server kan overzetten naar pdc / memberserver / bdc en terug :P

http://www.algintech.com/UTools/UPromote.asp
LETOP, ik heb dit nooit getest..

With UPromote you can

Change a standalone NT server to a Primary Domain Controller (PDC).
Change a Primary Domain Controller to a standalone NT server.
Change a standalone NT server to a Backup Domain Controller (BDC).
Change a Backup Domain Controller to a standalone NT server.

Verwijderd

Topicstarter
het rare is dat het domein zo kan veranderen van naam, zonder dat programma. hij wijst mij er alleen op dat gebruikers dan misschien nie meer kunnen inloggen...
Maar stel dat ik nou het kopje ga waar ik gebruikers kan wijzigen van functies en nieuwe gebruikers kan aanmaken zegt ie "Kan domeincontroller voor dit domein niet vinden, wilt u een ander domein selecteren om te beheren?" vaag dus

Verwijderd

Topicstarter
bedrijf ligt nog steeds plat :(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Tja, wat wil je nu horen..
"Hee, we kunnen je helpen hoor, we gaan je stap voor stap helpen.."

Bovendien kan dit (of wordt dit) beschouwd worden als een kick, en dat mag niet..(zo snel iig)

Zoals ik al heb gemeld, kan je de server het beste opnieuw inrichten.

Als de clients geen NT X zijn, dan hoeven die niet eens opnieuw lid te worden van het domain, en dan had je de server allang weer up & running kunnen hebben.
NT4 install duurd niet zo lang. Backup terugrollen wel daarin tegen.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Kan je niet opnieuw de relatie leggen tusen de ws-en en de server onder serverbeheer bij beheer tools?

Verwijderd

Zijn alle services wel gestart ?

Server "service" en dergelijke ?

Verwijderd

Is er geen recente back-up aanwezig? Want dan kan je wellicht NT opnieuw installeren en zet je de back-up compleet terug incl. register.

Ja en als je geen back-up heb, dan kan je opnieuw beginnen vrees ik.
Pagina: 1