[mandrake 9.0]win 95 en mandrake

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:18
Ik heb win 95 op een harde schijf staan en heb nu een nieuwe schijf erin gegooid voor mandrake 9.0. (ze staan dus op 2 verschillende schijven). Moet ik dan perse een boot manager erop zetten? Kost nl. extra tijd bij het opstarten als ik moet kiezen tussen mandrake en win 95. Kan ik niet gewoon ff snel in bios aangeven dat ie op D moet opstarten (win 95) als ik het nodig heb (=niet zo vaak) en anders gewoon lekker op C laten staan? Of krijg ik dan probleempjes met mandrake?

Paul

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Kan wel, maar dan moet je alle OS'en (vooral win95) wel even installeren op een enkele HDD inje systeem., Windows nl. zijn mbr op de eerste hdd ztten.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Paultje3181 schreef op 14 november 2002 @ 10:02:
Ik heb win 95 op een harde schijf staan en heb nu een nieuwe schijf erin gegooid voor mandrake 9.0. (ze staan dus op 2 verschillende schijven). Moet ik dan perse een boot manager erop zetten? Kost nl. extra tijd bij het opstarten als ik moet kiezen tussen mandrake en win 95. Kan ik niet gewoon ff snel in bios aangeven dat ie op D moet opstarten (win 95) als ik het nodig heb (=niet zo vaak) en anders gewoon lekker op C laten staan? Of krijg ik dan probleempjes met mandrake?
Eh.. als je bios die optie heeft, dan moet dat gaan, why not :) Al zul je nog steeds lilo moeten installeren, aangezien linux anders niet opstart , maar je kunt de timeout er dan uitslopen (edit /etc/lilo.conf , dat wijst zich vanzelf ).

Wat ook een optie zou kunnen zijn, is door Mandrake tijdens de installatie een bootdisk aan laten maken, en daarvan te booten als je hem nodig hebt, maar dat is niet echt handig voor je, aangezien je mandrake het meeste gebruikt ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is in principee mogelijk. Installeer dan lilo of grub in de mbr van de Mandrake disk, anders start ie alsnog niet op.

Mocht het bios toch niet lekker werken, kun je nog altijd lilo of grub als directe bootmanager gebruiken.
Hoe lang het duurt, dat bootscherm, bepaal je zelf. 2 Seconden kan ook als je wil :)

• Paultje3181
0 sec??? :D :D :D

• Paultje3181
is lilo of grub dan perse nodig??? Dat is toch alleen als je 2 systemen hebt? Mijn vraag is dus of ik mijn compu kan laten denken dat ik alleen mandrake erop heb.

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

Paultje3181 schreef op 14 november 2002 @ 11:00:
is lilo of grub dan perse nodig??? Dat is toch alleen als je 2 systemen hebt? Mijn vraag is dus of ik mijn compu kan laten denken dat ik alleen mandrake erop heb.
heb je altijd nodig, het zijn boot programma's.
en je wilt toch al het mis gaan in een safe modus kunnen opstarten :)

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

Pagina: 1