Toon posts:

[Win ME] Driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje. Om Fifa 2003 te spelen moet ik de nieuwste drivers voor mijn videokaart downloaden want met mn oude flikkert het beeldscherm. Dus ben ik naar www.nvidia.com gesurft om nieuwe drivers te downloaden voor mijn Diamond Viper 550 (ik weet, beetje verouderd, maar hij werkt nog). Via stap 1 (Graphics driver), stap 2 (GeForce en TNT, daar valt mijn Viper 550 toch onder?) en stap 3 (Windows 95/98/ME) kwam ik bij de drivers download page. Heb hem gedownload, vervolgens geinstalleerd, na installatie natuurlijk een restart, en alles werkte. Dus ik Fifa 2003 spelen, en die deed het, geweldig spel! Vervolgens gestopt met computeren, gewoon afgesloten zoals altijd. 2 uur later startte ik hem op, kreeg ik een melding dat er geen drivers meer aanwezig waren. Grijze achtergrond, lage resolutie en weinig kleur. Dus de nieuwe drivers eraf gehaald en mn oude er weer opgegooid. Maar nou kan ik geen Fifa 2003 meer spelen :'( Waarom gebeurt dit? Wat kan ik er aan doen?

Heb trouwens een PIII450, 128 MB RAM, 12 GB harde schijf, Diamond Viper 550 (16MB), Soundblaster Live Value en Windows ME met DirectX 8.1.

Op de site van Nvidia stond dat als je ze tussen 8 en 11 november heb gedownload er problemen met de drivers waren, maar ik heb hem gister gedownload (13 november) dus dat geldt niet voor mij.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 09:38
Nee, je moet op www.hastec.nl de laatste drivers downloaden.... ;)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
zal het proberen, zit nu op school

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is dan precies het verschil tussen die drives van hastec en van nvidia.com? Die van nvidia ondersteunen toch ook gewoon mn viper 550

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 09:38
Ja en nee... 't is in het verleden al vaker gebeurd dat de drivers van Nvidia niet echt lekker liepen en die van Diamond zelf wel (ze zijn overigens WHQL certified...)... Ik zou in eerste instantie de drivers van hastec proberen... (hoewel het geen garantie is dat dat je probleem oplost... ;) )

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de drivers van de hastec site geinstalleerd. Maar ook nu weer na afsluiten en opstarten geeft ie grijs beeld. Dus ik heb maar op de resetknop gedrukt en toen startte die weer op en toen werkte het weer, alleen gaf windows een foutmelding dat de drivers niet helemaal correct werken, dus weer opnieuw opgestart volgens normale afsluitprocedure en toen kreeg ik geen foutmeldingen meer en werkte alles goed, ook Fifa2003 :D. Begrijp er niets van. Maar ja, dat is ook niet nodig. Misschien dat als die morgen weer opnieuw opstart dat de drivers dan weer niet werken maar dan speel ik wel geen Fifa2003.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu even weer een paar x opnieuw opgestart, er zit een soort herhaling in de fouten die die geeft. Net werkte alles, dus opnieuw opgestart en dan blijft ie hangen voordat windows geladen is, dus gereset, dan zegt ie dat er geen drivers meer zijn, weer gereset, dan werkt ie gewoon en zegt ie dat de drivers niet goed werken (de windows foutmelding). Weer opnieuw opgestart, dan werkt ie helemaal goed, zonder melding van windows (de laatste 2 keren kon ik trouwens ook fifa2003 spelen). Maar ja, toen weer opnieuw opgestart en dan blijft ie weer hangen, en dat patroon blijft maar doorgaan. Het is steeds hetzelfde.
Pagina: 1