Toon posts:

Highpoint Rocket133s bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een High-point Rocket 133s (singel poort ata133 ide controller) die wel in Windows98 wordt herkent. Maar hij ziet er geen schijven/cdrom/zipdrive aan hangen.

In het boekje staat iest over het updaten van de bios van je Moederplank met een stukje bios van de controller. Dit is alleen voor planken met een award-bios. Op mijn MSI KT333 plant zit een AMI bios.

Wie heeft ervaring en wil die uitwisselen????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb helaas alleen ervaring met AWARD BIOS'sen. Maar ik wil er ook even toevoegen dat je géén ATAPI apparaten aan zo'n 3rd party IDE/RAID controller kan aansluiten. Daarop kun je alleen HDD's aansluiten. De CDROM/zipdrive moet je maar aan de onboard controller van de southbridge aansluiten.

Lukt het wel wanneer je enkel de HDD daarop aansluit? Ben je er wel bewust hoe je de HDD moet bejumperen en bekabelen? Bij een verkeerde bejumpering cq bekabeling kan het ook voorkomen dat de HDD's niet worden gezien. Zie ook de OM FAQ :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:51
Aldus Highpoint zelf: de bios combine feature is alleen bedoeld voor award biossen, hun bioscombine tool is een vereiste.
Onder Linux is de kaart zonder bios combine truuk wel te gebruiken, maar je kunt er niet van booten. Win98 leunt op de bios, en ik verwacht dat je een onoplosbaar probleem hebt. Ik geef je een kleine kans onder NT5/NT5.1 maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook met een 13gb seagate hdd getest. zowel master/slave/cable select. Het werkt gewoon niet.

Ik zal het eens probleren in mijn W2K server.

Als het echt niet werkt is het mooi klote. heb ik aangeschaft voor de zipdrive (intern 100mb). deze geeft nogal wat problemen als ik dit aan dezelfde controller als de cdwriter (lite-on 16x40x40). en bij de HDD wordt het systeem zo traag als.......

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als het niet lukt op 2K/XP, dan resten nog slechts 2 opties: een mobo met een AWARD BIOS halen of de controller inruilen voor een fatsoenlijk exemplaar (dwz, met éigen BIOS) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag op de HCC beurs geweest. heb daar een Highpoint controller gekocht MET bios Rocket133. Nu kan ik daar wel mijn HDD aan hangen en van booten. Maar cdrom/zipdrive ziet ie nog steeds niet. is dit een eigenschap van het kaartje, of is mijn verstand in de jaarbeurshal achter gebleven ??

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op 15 november 2002 @ 14:02:
Maar ik wil er ook even toevoegen dat je géén ATAPI apparaten aan zo'n 3rd party IDE/RAID controller kan aansluiten. Daarop kun je alleen HDD's aansluiten. De CDROM/zipdrive moet je maar aan de onboard controller van de southbridge aansluiten.
Dit lijkt me toch duidelijk :?
Pagina: 1