Toon posts:

[Linux] Zomer en wintertijd

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat linux automatisch rekening houd met de winter en zomertijd?
Windows doet dat wel, maar mijn redhat 8.0 houdt geen rekening met de zomer en/of wintertijd

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik weet dat het mogelijk is maar waar hangt meestal af van welke distro je hebt.
Als je echt wilt dat de tijd goed staat dan kan je deze laten syncen met een NTP server, bijna elke provider heeft er wel eentje staan.

Because Great minds Think alike

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 09:21:
Is het mogelijk dat linux automatisch rekening houd met de winter en zomertijd?
Windows doet dat wel, maar mijn redhat 8.0 houdt geen rekening met de zomer en/of wintertijd
Als het goed is, heb je de tijd van de computer op GMT staan, wat geen zomer- of winter-tijd heeft. Je tijdzone(tzconfig) bepaalt dan wat de tijd is, en dat werkt hier al jaren prima.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:38
En als je dualboot met Windows draait moet je je BIOS-tijd denk ik gewoon op de lokale tijd zetten, en in GNU/Linux aangeven dat dat zo is. Hoe het dan met zomertijd/wintertijd zit weet ik niet, iemand?

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

moto-moi schreef op 14 november 2002 @ 10:01:
[...]

Als het goed is, heb je de tijd van de computer op GMT staan, wat geen zomer- of winter-tijd heeft. Je tijdzone(tzconfig) bepaalt dan wat de tijd is, en dat werkt hier al jaren prima.

Ik heb mijn bak altijd op localtime staan hoor... En dan laat je hem gewoon af en toe syncen met ntp.blabla.bla. Gaat prima.

Verwijderd

Bij mij werdt de wintertijd paar weekjes geleden vanzelf aangepast :D

Debian unstable

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:40
Bij mij (Slackware 9.0b) werd de tijd niet automatisch aangepast, ik heb nu maar rdate in rc.local en een daily cronjobje

Verwijderd

Bij Slackware 7 t/m 8.1 gaat het wel automagisch. Instellingen staan op localtime en op alle machines zonder problemen automagisch aangepast. Waarom de beta dat niet doet is mij onduidelijk, wellicht een bug of fout geconfigged.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ook op redhat gaat zomer/winter-tijd vanzelf. Al vanaf versie 5.2 (oudere versies heb ik niet gebruikt)

Als de instellingen van je tijdszone, en systemclock wel of niet in utc maar goed zijn.

/usr/sbin/timeconfig
Pagina: 1