• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Bij de Rabobank was twee jaar geleden een Ben aanbieding voor twee jaar inclusief een Nokia 3310. Dit loopt af ergens in januari. Nou dacht ik altijd dat een SIMlock maar voor maximaal 1 jaar was maar toen ik gisteren Ben belde, vertelden ze me dat dit een speciale actie was en dat het daarom onder andere voorwaarden was aangegaan en er daarom een termijn van 2 jaar was.
Nou wachten we wel tot januari maar ik had zo'n KPN 120 abbo bij GSMstunter besteld en die is binnen dus ik dacht dat kan dus mooi, maar mooi niet dus.
2 jaar SIMlock, mag dat dus?

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

nee joh die simlock gaat dr echt niet uit zijn eigewn af hoor maar goed kan je makkelijk zelf doen met een datakabeltje
duurt nog geen 2 minuten

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:42

Cybje

First Post!

Wanneer kan ik mijn SIM-lock laten verwijderen ?
Mobiele aanbieders mogen een SIM-lock toepassen, omdat zij hoge subsidies verstrekken aan dealers (verkooppunten). Hierdoor kunnen mobiele telefoons ver onder de werkelijke waarde aan klanten worden verkocht. De Europese Commissie en OPTA vinden het redelijk dat de aanbieders deze subsidie vervolgens (gedeeltelijk) willen terugverdienen. De aanbieders hebben met OPTA afgesproken dat deze terugverdienperiode naar het oordeel van OPTA maximaal 1 jaar mag bedragen. De Europese Commissie stelt als voorwaarde dat de SIM-lock gratis is te verwijderen als de klant de subsidie op het toestel heeft gecompenseerd door middel van de door hem betaalde (gespreks)kosten. Op verzoek van de eindgebruiker heffen de meeste aanbieders de SIM-lock na een bepaalde periode (meestal één jaar) kosteloos op. U wordt aangeraden over de exacte termijn contact op te nemen met uw aanbieder. Deze is namelijk verantwoordelijk voor het verstrekken en verwijderen van de SIM-lock en niet de fabrikant van de telefoon.
Staat bovenaan op http://www.opta.nl/tekst.asp?id=10

Oftewel ... leuke voorwaarden, maar ze moeten natuurlijk wel braaf voldoen aan de regeltjes :P

Wat ruist er door het struikgewas

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
je SIMlock gaat er wel automatisch na 1 jaar af (in dit geval 2 jaar :( )

je hebt je handtekening als goed is ergens neergezet en dat betekent dat je het met de voorwaarden eens bent dus je bent/was gebonden aan die 2 jaar SIMlock

maar zoals laserguy je kan de SIMlock er wel af halen weet alleen niet precies hoe. :P

Verwijderd

shreklich schreef op 14 november 2002 @ 09:17:

je hebt je handtekening als goed is ergens neergezet en dat betekent dat je het met de voorwaarden eens bent dus je bent/was gebonden aan die 2 jaar SIMlock

maar zoals laserguy je kan de SIMlock er wel af halen weet alleen niet precies hoe. :P
ja je kan hem dr af laten halen na 2 jaar voor nop ja dat klopt maar dr automatische afgaan zal ie vast niet doen

maar goed datakabeltjes doen wonderen gelukig hihi en die kosten ok geen hol meer en ff de software zoeken is ook zo gepiept

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:42

Cybje

First Post!

shreklich schreef op 14 november 2002 @ 09:17:
Euh ... simlock gaat er echt niet automatisch af hoor. Tenminste, ik heb met m'n Ben Vrij ding gewoon Ben een briefje gestuurd, en na een paar weken kreeg ik codes terug die ik moest invoeren op me telefoon. Da's niet echt automatisch.

Wat ruist er door het struikgewas

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
O nee wacht |:( dat is volgens mij bij een prepaid (tenminste bij mij dan)

bij een abonnement doet de provider dit voor je als een nieuwe telefoon koopt maar je oude nummer behoud.

mijn excuses het is nog vroeg voor mij :Z

• pduh
Cybje bedankt,

Uit de tekst van de OPTA maak ik op dat Ben dus wel degelijk een SIMlock 2 jaar kanlaten duren. Dat wist ik niet.

Een SIMlock verwijdercode kun je gewoon na de periode aanvragen en dan toets je hem in en is je toestel SIMlock vrij. Dat gaat dus echt niet automatisch. Ze sturen die codes ook echt niet automatisch (tenminste niet bij D*).
Een datakabel halen en zelf gaan unlocken dat doe ik niet, mijn schoonmoeder gebruikt de telefoon en ze belt nauwelijks dus dan moet ze maar even wachten tot half januari. Is geen moeite.
Maar goed, vraag is beantwoord, bedankt

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

offtopic shreklich hou je eiegn stil als je te stom bent voor dit onderwerp

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-03 04:16
Lieve allemaal,
Bij een abonnement zit er nooit een simlock op je telefoon. Alleen bij pre-paid. Een simlock gaat er niet vanzelf af, want je moet je telefoon "unlocken" (ja officieel dan). Met een bepaalde code die je krijgt van de telefoonaanbieder.
Helder?

edit: wat een drukte zo vroeg.... zo veel posts

[ Voor 0% gewijzigd door Master FX op 14-11-2002 09:38 . Reden: mensen waren me voor ]

Stay safe

Verwijderd

volgens de opta mag de terugverdienperiode maximaal een jaar duren dus Ben staat niet in zijn recht en moet de simlock er nu afhalen

• pduh
Sorry hoor maar dat is dus echt niet waar!!
Die telefoon heeft een SIMlock en er zit een abonnement in!!!
Ik ben niet GEK

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

meestal zit er inderdaad geen simlock op een toestel met abbo. dit heefd ook weinig zin omdat een abbo minstens een jaar duurt.
echter als de abbo kosten zo laag liggen zoals destijds bij ben werd er wel een simlock op gezet.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Master FX schreef op 14 november 2002 @ 09:37:
Lieve allemaal,
Bij een abonnement zit er nooit een simlock op je telefoon. Alleen bij pre-paid. Een simlock gaat er niet vanzelf af, want je moet je telefoon "unlocken" (ja officieel dan). Met een bepaalde code die je krijgt van de telefoonaanbieder.
Helder?

edit: wat een drukte zo vroeg.... zo veel posts
Niet helemaal waar..ik heb een Ben abonnement en die kan ik nu laten verlengen voor 2 jaar en dan mag ik een gratis telefoon uitzoeken met simlock :(
Ze hebben keuze uit 9 modellen waaronder een T68i (moet alleen voor deze 19 euro bij betalen).

* Gutteguttegut vraagt zich af of die simlock er makkelijk af te halen is...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
bij heel veel zaken doen ze dit voor een appel en een ei
bij www.ledos.nl doen ze dit geloof ik voor tussen de 5 en 10 pleuro maar daar zou je ff voor moeten bellen en daar heb je zelf nog geen data kabeltje voor

http://raptr.com/Doppert/about

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-03 04:16
Erlan goes National!

Stay safe

• pduh
Jellywoods,
Ik werk op de campus dus da's dichtbij.
Ik zal mijn schoonmoeder eens vragen of ze er haast mee heeft om het toestel te unlocken.
Zie ik het goed dat een Nokia 3310 van twee jaar oud voor 5 pleuro is te unlocken?
Als ze er haast mee heeft, neem ik wel contact met je op.

[ Voor 0% gewijzigd door pduh op 14-11-2002 10:38 . Reden: typo ]

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1