PAL8045 of standaard meukkoeler; geen verschil :S

Pagina: 1
Acties:

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Hallo,

Ik had op mijn 1900+ een standaard aluminium koelblokje zitten van coolermaster.

Nou denk ik, ik koop een pal8045 en koelen met die hap!

Nou mooi niet, want mijn koelprestaties liggen even hoog, zoniet hoger dan met die andere..

Ik heb het nu zelfs met artic silver 3 gedaan!

Wat kan de oorzaak zijn?

Ik heb een heel dun doorzichtig laagje pasta gebruikt en ook me koeler kan er niet strakker op.

Ik zit na een potje UT op 52 graden en gewoon in windows op 47, voorheen was dit in windows rond de 45 en tot maximaal 54 ofzo :/

Klopt de temparatuur in me BIOS gewoon niet of is he tiets anders?

Owhja, die andere koeler zat op een MSI K7T 266 pro2 en nu heb ik een agopee van chaintech

Ik baal hier behoorlijk van want ik heb al heel wat dingen geproeerd (zuigen,blazen,andere fan,kast open etc) en nix werkt :(

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Onlangs heb ik deze cooler ontvangen voor een review en mij vielen de resultaten ook nog al tegen. Zelf heb in een PAL6035 met Delta fan en die koelt even goed (fan @ 7V). Nu is het wel zo dat ik mijn PAL6035 gelapped heb aan de onderkant en dat scheelde ongeveer 5 graden. Omdat de PAL8045 niet van mij is kan ik deze niet lappen, maar ik weet bijna zeker dat dit flink scheelt in de temperatuur :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48
Wat bedoel je met lappen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55
Ik heb dus hetzelfde probleem, XP1900+ eerst met een SilverOrb (jaja, ik weet het, :r ), daarna een merkloze koperen blok, en nu een Swiftech MCX-462, bij alledrie dezelfde temps! :(

• Vimana
  • Laatst online: 14:38
Heb je wel genoeg airflow in je kast?
ANders kan dat dure koelblok nog geen warmte kwijt

Wat voor fan zit er trouwens op?

Verwijderd

lappen: het met water opschuren van het oppervlak van het koelblok dat de cpu raakt.

• Demo

Demo

De onderkant van je heatsink schuren. Dit moet heel netjes gebeuren anders maak je hobbels in je heatsink en dan verkloot je de koelprestaties alleen maar. Er zijn genoeg how-to's voor te vinden :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Hmmm, heet dat lappen :)
Laat ik laatst nou gewoon met zo'n schuurpapiertje waar je je fietsband mee behandelt voordat je er een plakkertje op doet mijn koeler hebben bewerkt :P
Het hielp trouwens wel enorm, dus een echte aanrader. Maar misschien lag het ook aan de andere koelpasta, Titan Silvergreace (van 3€ ;)). In ieder geval is mijn processor nu ongeveer 12 graden koeler :o
En voor de topicstarter: andere mobo's geven ook andere temps aan. Ik had eerst een MSI K7T 266 die idle ongeveer 47 graden aangaf en nu heb ik een Gigabyte 7VRXP rev. 1.1 die idle (Voor het lappen ;)) 62 graden aangaf :)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• mdj84nl
aha, duz het kan ook zijn dat die temps helemaal niet kloppen, Sisoft Sandra geeft bij mij bijna altijd 29 graden aan, maar of ik dit moet geloven weet ik niet.
Heb je wel genoeg airflow in je kast?
ANders kan dat dure koelblok nog geen warmte kwijt

Wat voor fan zit er trouwens op?
Ik heb het ook als me kast open staat, en dan blaast die de warme lucht er duz vrijwel meteen helemaal uit.

Er zit nu een YS tech op maar ik had er een titan op en ze draaien allebei rond de 2800rpm.

• Demo

Demo

fraggel schreef op 14 november 2002 @ 11:36:
Hmmm, heet dat lappen :)
Laat ik laatst nou gewoon met zo'n schuurpapiertje waar je je fietsband mee behandelt voordat je er een plakkertje op doet mijn koeler hebben bewerkt :P
Het hielp trouwens wel enorm, dus een echte aanrader. Maar misschien lag het ook aan de andere koelpasta, Titan Silvergreace (van 3€ ;)). In ieder geval is mijn processor nu ongeveer 12 graden koeler :o
En voor de topicstarter: andere mobo's geven ook andere temps aan. Ik had eerst een MSI K7T 266 die idle ongeveer 47 graden aangaf en nu heb ik een Gigabyte 7VRXP rev. 1.1 die idle (Voor het lappen ;)) 62 graden aangaf :)
Dat is niet wat je noemt fijn schuurpapier :X Ik zou het nog eens met fijner schuurpapier (korrel 800 en daarna korrel 1200) doen (met water en op een vlakke ondergrond), dan haal je er waarschijnlijk nog wel een paar graadjes vanaf! :D
How-to

Verwijderd

mijn xp 1700@1660mhz is nu in windows 38 graden en full stressed is ie 42/43 graden :D

wel mega airflow in mijn case maar ik heb maar een 2500 rpm fan die erop blaast

• mdj84nl
minder :( waarom ik niet :'(

offtopic:
garnage is op de zelfde dag als ik jarig :P

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Mijn 8045T was standaard al helemaal vlak, lappen dus niet nodig. Als ik mijn fan (delta hp 80x80x38mm) op 12v zet blijft 'ie stressed op 1900+ ruim onder de 40 graden, weet niet zeker omdat ik altijd op 2200+ draai (1800mhz 2,1v) Ik heb de fan maar op 7v gezet dan wordt 'ie 53 graden full stressed, op 12v 44 graden)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1