Toon posts:

Chello WinXP probleem *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een laptop compaq evo P3 WIN XP PRO waarop ik chello heb geinstalleerd alles gaat
goed. De laptop een herstart gegeven en IE6 opgestart maar dan komt het probleem!!!!

Ik heb netjes een IP adres, DNS, DHCP enz. kan de helle wereld pingen.

Maar kan niet browsen ?????? Er wordt gewoon totaal geen pagina weer gegeven.

Bij extra -> opties -> verbindingen -> -LAN instellingen -> staat er alleen een vinkje bij instellingen van ie automatisch vinden.

Wat is het probleem ??

Bvd

Repins

Verwijderd

Je laptop mac adres is waarschijnlijk niet bekent bij chello moet je hem even opnieuw aanmelden geloof op ipadres 10.100.0.1 of zoiets effe belle met de helpdesk :-)

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
effe naar een dos prompt gaan , daar intikken ipconfig /release dan ipconfig /flushDns en dan ipconfig /renew en probeer het dan nog eens..

Verwijderd

burp2001 schreef op 14 November 2002 @ 09:10:
effe naar een dos prompt gaan , daar intikken ipconfig /release dan ipconfig /flushDns en dan ipconfig /renew en probeer het dan nog eens..
lijkt me stug want hij krijgt alles gewoon maar goed je kan het altijd proberen natuurlijk

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:29

mutsje

Certified Prutser

als je in internet explorer geen pagina's krijgt houd dit in dat de namen niet geresolved worden naar IP adres. Dit houd dus in dat je DNS instellingen niet goed zijn... dus inderdaad flushdns......

Verwijderd

Kun je wel bijv. www.av.com pingen? Dan is er nl. niks mis met je DNS servers. Klik voor de gein eens op de link 'Detect network settings' die je vind in een page not found, dat wil wel eens helpen.

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Chello lockt op MAC-adres van je netwerkkaart, je kan maar met 1 computer online.... Gebruik je nu een andere netwerkaart (lees MAC-adres) dan bij Chello bekend, dan zou je een met 10-beginnend IP-adres moeten krijgen om je opnieuw te "registreren". Vaak gaat dit niet goed en heb je de hulp van de altijd slecht bereikbare helpdesk nodig.

Het mag niet van Chello, maar een gateway / router met MAC-adres kloon optie doet wonderen om dit probleem op te lossen...maar het mag niet dus...doe je het toch :)

If you don't succeed at first, redefine succes.

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Je modem los koppelen van je kabel;
ipconfig /renew ; (duur 45 sec)
kabel weer terug ;

vervolgens je browser openen naar www.chello.nl, dan kom je automatisch op een aanmeldscherm voor je mac-adres, de procedure doorlopen.
ipconfig /renew;

Dit is overigens nieuw bij chello, want ik denk dat ze er na 4 jaar zijn achtergekomen dat netwerk-kaartjes ook wel een stuk kunnen gaan of dat er andere verandereingen kunnen plaats vinden.

Probeer het, het werkt bij mij :)

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Je kunt ook het 'oude' mac adres gebruiken op je laptop (maar dan moet je het oude mac adres wel weten... ;) ) Anders moet je Chello ff vragen of ze voor jou de ARC tabel willen flushen (dit kan ongeveer 6 uur duren... ;) )

Humor moet je serieus nemen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> Network Troubleshooting + titelfix, a.u.b. voortaan de caps uitzetten alvorens een topictitel te typen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- Heeft het internet wel gewerkt ?
- Wanneer is het probleem begonnen ?
- Staat KaZaA (New.Net) geinstalleerd staan of een Firewall ? Verwijderen...
- Heb je Ad-Aware al gedraait ? (http://www.lavasoftusa.com/)
- Heb je Netscape al geinstalleerd of een andere browser?
Pagina: 1