Toon posts:

Kan geen mirror volume maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een intranet server net 2 SCSI 146GB IBM Hdd ingebouwd en nu is het de bedoeling dat de ene schijf voor dataopslag dient en de andere schijf moet dienen als mirror.

Nu heb ik dus van de eerste disk een simple volume gemaakt (win2k server) en nu wil ik van de tweede een mirror volume maken, alleen dat lukt dus niet.. wat doe ik fout en of wat had ik moeten doen..

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Voor zover ik weet (werk nl. niet met software mirrors) kan je alleen bij het maken van een volume aangeven wat het is (mirror, simple, spanned). Dit kan naar mijn weten niet achteraf aangepast worden.

Als je van het volume waar je OS op staat een mirror wilt maken, dan kan je dat vergeten, dat kan niet met software mirror van w2k.

[ Voor 0% gewijzigd door Angelfire op 14-11-2002 09:09 . Reden: aanvulling ]

I play my enemies like a game of chess...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In Win2K pro kan ik alleen schijven toevoegen aan JBOD (een span). Daar het OS geen mirroring ondersteunt en ik geen zin heb om Win2K Server te installeren, kan ik deze niet even voor jou uitchecken..

Maar, just 2b sure, heb je de tweede schijf dynamisch gemaakt?

Verwijderd

Volgens mij moeten alle schijven uit een RAID1 set onder Windows 2000 dynamic zijn. Dus zowel de originele als de kopie naar dynamic disk converteren. (let wel op, je kunt dan niet meer een ander OS booten van die disks!) Daarna kan je de mirror toevoegen.

Het is overigens geen probleem om ook van het volume waar W2K op staat een mirror te maken. Je kunt zelfs van de "kopie" booten na een crash van de eerste schijf. (maar dan zal je wel een bootfloppy aan moeten maken met een aangepaste boot.ini)