Toon posts:

Fuji S602 of wat anders ?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Mischien kunnen jullie mij vooruit helpen. Ik ben al een tijdje op zoek naar de voor
mij best geschikte camera. Al enige tijd ben ik gecharmeert van de Fuji S602. Vooral dat er gewoon AA-batterijen en een microdrive in past vind ik wel mooi. En de look vind ik ook wel ok.
Nu ben ik niet bepaald iemand die veel van fotografie af weet en zal hem vooral gaan gebruiken als snapshot camera. Maar de optie achter de hand houden om er meer dan dat mee te kunnen spreekt mij ook wel aan.
Wat zijn jullie ervaring met de S602. Hij is 3MP. De Canon PS G3 is al weer 4MP. Ook wel een mooie camera maar ik vind hem niet zo strak qua design.

Ik wil kunnen afdrukken op 10x15 met heel soms een uitzondering naar A4.
Mooie kleurtjes en in het donker kunnen schieten is natuurlijk ook belangrijk.
Jullie meningen, tips en hulp zijn welkom. Of weten jullie veel betere cameras ?

groetjes.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
In het donker schieten is voor een fuji een probleempje heb ik gemerkt (ik heb de 6900z; maar echt veel verschil met de s602z zal er niet zijn)... dit komt omdat er geen autofocus hulp op zit...

Canon heeft meestal deze functie wel, en kan dus in het donker snel en goed autofocussen; de fuji kan dit wat moeilijker.

Om een Fuji te kopen voor een aim and shoot camera, met daarbij de gedachten dat je misschien wat meer zal gaan doen met de camera... zou het persoonlijk niet doen.. de s602 is toch een prijzig cameratje en niet echt compact... de drempel om hem mee te nemen ergens naar toe ligt daarom (bij mij) wat horger..

Afdrukken en het aantal MP's maakt niet zoveel uit... ik heb foto's op 3 MP af laten drukken op 20x30... zie zover weinig verschil met een analoge camera.. 10x15 is dus zeker geen probleem met 3MP, dan kun je zelfs nog met 2MP..

[ Voor 0% gewijzigd door Krypt op 14-11-2002 08:47 . Reden: Foto formaat changed ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
En jullie mening over andere merken ?

Verwijderd

Topicstarter
Optische zoom vind ik ook wel fijn en de camera moet natuurlijk ook wel een wannahave factor hebben. De G3 van Canon doet bij mij een beetje goedkoop plastic aan.

• Krypt
De G3 en de Fuji s602z gaan volgens mij gelijk aan elkaar op... kijk maar eens op dpreview.com...

Ennuh.. als je wat toe wilt voegen op je post en de laatste reply is van jezelf; dan kan je die post editten met dit Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knopje. Anders wordt het onnodig kicken genoemd... lees ook even de FAQ, ik zie dat je nieuw bent hiero..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het anders vragen....ik ga geen cameras noemen maar hoop dat jullie me helpen.....

Ik zoek:
Mooi uitziende camera
Optische zoom
Sluitertijd die in te stellen 8s of meer.
AA-size batterijen ( geen must )
Microdrive ( geen must )
Wat leuke features om mij te overtuigen.
Geen Sony.

Edit:
Ok thanks voor de tip over dat editten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2002 08:57 . Reden: Thanks for th tip ]

Verwijderd

Al aan de HP Photosmart 850 gedacht ?
4MP
8X Optische Zoon + 7X digital Zoom
En meer leuke functions

Lator,
Da HM

• Krypt
pattux: neem even de lijst door op dpreview.com; kun je gemakkelijk vergelijkingen maken.. het is eigenlijk niet de bedoeling dat wij gaan beslissen wat voor camera jij moet gaan kopen.. kijk wat je wilt, en kijk wat je nodig (denkt) te hebben...

Ennuh hoefmeistert: Begroetingen hoeven niet omdat tweakers elkaar altijd automatisch begroeten..

Pvouput live

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

optische zoom van hoeveel???
is 3 keer genoeg of moet het meer zijn?
als 3keer genoeg is zou ik ook eens naar de canon s30 kijken. heeft alleen li-ion batterijen, maar verder wel alles, en hij is compact, dat draagt wel bij aan het makkelijk meenemen van zo'n apparaat mijns inziens. wat mij heel erg aanspreekt van die canon is dat er een metalen beschermkap voor de lens zit ( een andere krijg ik waarcshijnlijk toch wel stuk zonder dat ik dat wil)

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Topicstarter
Op zich wel een mooie camera ja. Hij doet alleen erg goedkoop overkomen. Jammer dat er alleen SD in kan.

Ik zal eens naar die Canon kijken.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:00

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

pattux heb je het grote fuji topic al doorgenomen? Dat gaat voor een groot deel over de s602. Zoek die even op en lees hem helemaal door. Er zijn overigens 2 delen. Misschien dat je vragen over de s602 dan beantwoord worden en misschien dat je informatie vind die je nog niet wist.

*empty*

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 08:49:
Optische zoom vind ik ook wel fijn en de camera moet natuurlijk ook wel een wannahave factor hebben. De G3 van Canon doet bij mij een beetje goedkoop plastic aan.
G3 heeft juist wel een wannahave factor :)
hij heeft meerdere features die andere camera's niet hebben (bijv. mechanisch ND filter, auto bracketing, intelligence sensor)

De G3 ziet er naar mijn mening beter uit dan de G2 (betere kleur, betere
handgreep, betere layout (Canon DSRL layout)

Ook heeft de G3 niet alleen een betere resolutie dan de S602 (zowel qua hoeveelheid als qua scherpte), maar ook autofocus lampje, langere batterijduur (langste van alle camera's op de markt), meer manual instellingen, veel sneller in gebruik...

Ik denk zeker niet dat je de S602 en G3 met elkaar moet vergelijken...

G3 kun je beter met de Sony F717, Minolta 7Hi en Nikon 5700 vergelijken...
Qua megapixels eentje minder, maar zoals is gebleken uit vele gebruikerservaringen op diverse fora zegt dat niets over de fotokwaliteit :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy

Je bent duidelijk nog op de orienterende toer, derhalve zal je toch even de FAQ moeten volgen en zelf even wat leeswerk verrichten bij verschillende digicamsites.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.