Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
[Ik ben een leek in Linux maar ik heb nu naast WinME ook SuSE Linux 6.1 (Evaluation Version) geinstalleerd. Is dit trouwens een goede versie of is RedHat of een andere versie aan te raden.]
Probeer eens de nieuwe Mandrake 7.2, is erg aan te raden.
[Ik ben eigenlijk op zoek naar suggesties tips en misschien een handleiding van Linux.]
"Running Linux" is erg goed boek wat bij de boekhandel te bestellen moet zijn. Zo zijn er bij een goede boekhandel nog meer te verkrijgen. Kies een boek wat zowel de commandline omschrijft (want daar valt het meest te leren) en een beetje de grafische interfaces (die leer je jezelf wel aan).
Als je de tijd hebt: veel proberen en niet bang zijn dingen kapot te maken. Gewoon proberen zelf dingen te compileren, uiteindelijk zelfs je kernel. Ram er maar op los. Ik neem aan dat je voorlopig nog geen belangrijke data onder Linux gaat gebruiken dus dan kan je je het permitteren om als het echt nodig is met schone lei te beginnen. En van fouten leer je het meest.
[Wie kan mij hiermee helpen?]
Goed boek en de bereidheid van jezelf om de HOWTOs (vaak megeleverd maar ook on-line) te lezen. Het kost meer tijd dan een wizard maar je leert er een hoop bij, ook algemene kennis van computers/Internet. Als je geen vrienden hebt die je kunnen begeleiden is zijn deze tijdsinvesteringen het echt waard.
Probeer eens de nieuwe Mandrake 7.2, is erg aan te raden.
[Ik ben eigenlijk op zoek naar suggesties tips en misschien een handleiding van Linux.]
"Running Linux" is erg goed boek wat bij de boekhandel te bestellen moet zijn. Zo zijn er bij een goede boekhandel nog meer te verkrijgen. Kies een boek wat zowel de commandline omschrijft (want daar valt het meest te leren) en een beetje de grafische interfaces (die leer je jezelf wel aan).
Als je de tijd hebt: veel proberen en niet bang zijn dingen kapot te maken. Gewoon proberen zelf dingen te compileren, uiteindelijk zelfs je kernel. Ram er maar op los. Ik neem aan dat je voorlopig nog geen belangrijke data onder Linux gaat gebruiken dus dan kan je je het permitteren om als het echt nodig is met schone lei te beginnen. En van fouten leer je het meest.
[Wie kan mij hiermee helpen?]
Goed boek en de bereidheid van jezelf om de HOWTOs (vaak megeleverd maar ook on-line) te lezen. Het kost meer tijd dan een wizard maar je leert er een hoop bij, ook algemene kennis van computers/Internet. Als je geen vrienden hebt die je kunnen begeleiden is zijn deze tijdsinvesteringen het echt waard.
Je kunt een heleboel informatie vinden op de site van het Linux Documentation Project.
http://ldp.nllgg.nl/
En wat je allemaal kunt in Linux?
Internetten
CD's Branden
MP3s Luisteren
Tekstverwerken
Programmeren (C++, Perl, Python, Pascal, Lisp...)
Spelletjes spelen (Q3A, UT, Tuxracer, Chromium, etc...) www.lokigames.com
Je eigen Desktop samenstellen zodat je je thuis voelt op je computer. (Themes, sounds, Mail-checkers, Weather-applets, ICQ...)
Alles dus.
http://ldp.nllgg.nl/
En wat je allemaal kunt in Linux?
Internetten
CD's Branden
MP3s Luisteren
Tekstverwerken
Programmeren (C++, Perl, Python, Pascal, Lisp...)
Spelletjes spelen (Q3A, UT, Tuxracer, Chromium, etc...) www.lokigames.com
Je eigen Desktop samenstellen zodat je je thuis voelt op je computer. (Themes, sounds, Mail-checkers, Weather-applets, ICQ...)
Alles dus.
Ik wa eigenlijk op zoek naar een online handboek of iets in die richting. zodat ik de beginselen van linux onder de knie kan krijgen...
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Als je Quake III Arena wil spelen in Linux heb je dan een speciale Linux versie nodig?Spelletjes spelen (Q3A, UT, Tuxracer, Chromium, etc...)
uhm nee, je moet even een file downloaden en dan kun je de windows files gebruiken (alleen executable wordt dan anders)
en natuurlijk het nederlandse HttP://nl.linux.org !
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Ik wil wel eventjes een file downloaden om de window files te kunnen gebruiken.Om wat voor file gaat dat ? Moet ik zoeken op Linux sites of op een van de Quake sites.Ik ben het weleens tegengekomen op het net maar ik weet niet meer waar.Op de Linux sites kan ik niks vinden.uhm nee, je moet even een file downloaden en dan kun je de windows files gebruiken (alleen executable wordt dan anders)
goeie vraag die hier boven gesteld werd, ik heb 3 partities, c=fat32 d=fat32 e=linux mandrake,
als ik linux start kan ik volgens mij niet op die andere partities komen (hoewel, ik weet me cdrom drive geeneens te vinden) kan ik mijn mp3tjes die ik in windows gebruik/ow en films, in linux nog gebruiken?
thx
als ik linux start kan ik volgens mij niet op die andere partities komen (hoewel, ik weet me cdrom drive geeneens te vinden) kan ik mijn mp3tjes die ik in windows gebruik/ow en films, in linux nog gebruiken?
thx
Nou heb ik een Quake pointrelease 117 gevonden voor Linux maar er opent overal waar je die update wil downloaden een ftp venster met allemaal tekst.Het bestand is ongeveer 10MB en ik kan hem eigenlijk alleen maar binnenhalen in windows omdat gewoonweg geen internetverbinding voor elkaar kan krijgen in Linux i.v.m lucent winmodem.
Is het normaal z'n venster met teksten?
Is het normaal z'n venster met teksten?
Verwijderd
Meestal en bij de laatste distro's zeker worden de windows partities automatisch gemount en zouden ze op je desktop moeten verschijnen. Is dat niet het geval dan ff naar www.linuxdoc.org gaan en ff de how-to over het mounten lezen. Enje kunt je mp3-tjes natuurlijk ook onder linux openen. Alleen .exe bestanden niet (kan wel maar dan moet je eerst een winserver zoals wine installeren)Op dinsdag 12 december 2000 08:55 schreef Mister_X het volgende:
goeie vraag die hier boven gesteld werd, ik heb 3 partities, c=fat32 d=fat32 e=linux mandrake,
thx
ehm, volgens mij had ik dat ook een keer, dan opent het bestand wel maar dan in een tekst editor, het gevolg: je krijgt de code te zien van het bestand, heb je nix aan dus..moet je effe zoiets als opslaan als ofzo gebruiken denk.
mounten van een windows schijf (fat32)
# mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/win_C
Er van uit gaande dat je windows op de eerste partitie van je eerste HD hebt geinstalled.
De map /mnt/win_C moet je ff zelf aanmaken.
Je cdrom wordt meestal automatisch gemount op /mnt/cdrom
anders: # mount /dev/cdrom /mnt/cdrom
# mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/win_C
Er van uit gaande dat je windows op de eerste partitie van je eerste HD hebt geinstalled.
De map /mnt/win_C moet je ff zelf aanmaken.
Je cdrom wordt meestal automatisch gemount op /mnt/cdrom
anders: # mount /dev/cdrom /mnt/cdrom
Ik heb het eindelijk voor elkaar om Quake III Arena in Linux te krijgen.Maar het loopt heel slecht.Ik denk zelf dat te maken heeft met video kaart ik gebruik een nvidia tnt2 ultra 32mb.En ja ik installeer linux in volle glorie en mijn desktop in X krijg ik gewoon mooi op 1024x768x32 of 24 .Het is ook erg moeilijk om nou eens de goeie driver van het net te halen bij nvidia.Ik heb wel wat geinstalleerd maar er gebeurd wel wat maar Quake III loopt niet. shit.
Verwijderd
Newbie: \
Als je Xfree 4.0.1 en de 0.9.5 nvidia drivers gebruikt moet het zonder problemo's draaien. Lees anders de Nvidia FAQ goed door.
BTW Staat er in xf86config wel?:
Section "Device"
Identifier "MyCard"
Driver "nv"
En sjek in je xfree log of wel de goede driver's worden geladen van NVidia.
Als je Xfree 4.0.1 en de 0.9.5 nvidia drivers gebruikt moet het zonder problemo's draaien. Lees anders de Nvidia FAQ goed door.
Section "Device"
Identifier "MyCard"
Driver "nv"
Weet wat nou het klote is bij mij als ik ziet dat het niet lukt gaat ik Linux weer opnieuw zitten installeren,omdat ik dan denk dat er verkeerde drivers geinstalleerd heb.
Als ik dan z'n rpm pakket los laat dan weet ik totaal niet waar dat precies komt te staan.Iedergeval moet ik straks gaan werken en als ik vannacht thuis kom ga ik linux erweer opzetten.
Quake III wilde wel starten maar alles liep zeer traag en het geluid ook.Als ik zeg maar de cursor bewoog in het Quake menu dan duurde het een hele tijd voordat ie verplaatste.Nahja ik moet het maar es uitvogelen allemaal.
thanks
Als ik dan z'n rpm pakket los laat dan weet ik totaal niet waar dat precies komt te staan.Iedergeval moet ik straks gaan werken en als ik vannacht thuis kom ga ik linux erweer opzetten.
Quake III wilde wel starten maar alles liep zeer traag en het geluid ook.Als ik zeg maar de cursor bewoog in het Quake menu dan duurde het een hele tijd voordat ie verplaatste.Nahja ik moet het maar es uitvogelen allemaal.
thanks
Na de installatie van de nvidia drivers moet daar wel:Section "Device"
Identifier "MyCard"
Driver "nv"
Section "Device"
Identifier "MyCard"
Driver "nvidia"
staan
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Heej NEWBIE:
Okee...die cursor was dus erg langzaam. Dit komt omdat hij softwarematig OpenGL aan het emuleren is en niet je hardware gebruikt. Lees uitgebreid de howto van NVIDIA. Daarin staat alles goed uitgelegd.
Okee...die cursor was dus erg langzaam. Dit komt omdat hij softwarematig OpenGL aan het emuleren is en niet je hardware gebruikt. Lees uitgebreid de howto van NVIDIA. Daarin staat alles goed uitgelegd.
Hello Valium,
Ik zal die Nvidia Howto opscharrelen en doornemen.Het lijkt mij zeer wijs dat ik eerst zorg dat die grafische kaart hardware matig als een zeis draait anders geen Quake III onder Linux.Ik dacht nou mooi desktoppie het zit wel snor met die Nvidia chip ja mooi niet dus :)Nog even voor de sjoer deze Point-release heb ik gedownload bij fileplanet:linuxq3apoint-1.17.x86run.txt .
En niet alleen mij cursor was langzaam het hele beeld en geluid schokkerd(laging)
En ik zal nu eerst eens kijken in xf86config of ik de goede drivers heb.Als ik xfconfig kan vinden natuurlijk.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik de afgelopen tijd zeer duidelijke linux sites via jullie heb toegekregen.Gewoon om het feit dat het in nederlands is en op een simpele en begrijpelijke manier wordt uitgelegd.Niet dat ik al een kernel gecompiled heb maar dat zal misschien nog wel eens beuren.
Thanks
Ik zal die Nvidia Howto opscharrelen en doornemen.Het lijkt mij zeer wijs dat ik eerst zorg dat die grafische kaart hardware matig als een zeis draait anders geen Quake III onder Linux.Ik dacht nou mooi desktoppie het zit wel snor met die Nvidia chip ja mooi niet dus :)Nog even voor de sjoer deze Point-release heb ik gedownload bij fileplanet:linuxq3apoint-1.17.x86run.txt .
En niet alleen mij cursor was langzaam het hele beeld en geluid schokkerd(laging)
En ik zal nu eerst eens kijken in xf86config of ik de goede drivers heb.Als ik xfconfig kan vinden natuurlijk.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik de afgelopen tijd zeer duidelijke linux sites via jullie heb toegekregen.Gewoon om het feit dat het in nederlands is en op een simpele en begrijpelijke manier wordt uitgelegd.Niet dat ik al een kernel gecompiled heb maar dat zal misschien nog wel eens beuren.
Thanks
Maxhead_Room: / Ik heb bij Nvidia de volgende driver binnengehaald NVIDIA_kernel-0.9-5.rh7rc2.i386.rpm .Op dinsdag 12 december 2000 12:56 schreef Max_Headroom het volgende:
Section "Device"
Identifier "MyCard"
Driver "nv"
Dus ik weet niet of dit wel de goeie is maar omdat er rh7 in staat heb deze maar genomen omdat ik ook RedHat 7.0 draai.Met nog niet eens de nieuwere KDE en kernel versies dat is me nog te moeilijk.Maar ik zal eens kijken wat er nu standaard in xf86config staat.
jaOp dinsdag 12 december 2000 07:36 schreef Mister_X het volgende:
geld dat ook voor UT?
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
dus ik kan gewoon me Windows UT cdrom behouden, en door een kleine aanpassing in het setup bestand of opstart bestand kan ik hem onder linux installen? linkje asjeblieft....
Dit is wat ik gevoden heb in xf86confOp dinsdag 12 december 2000 12:56 schreef Max_Headroom het volgende:
Section "Device"
Identifier "MyCard"
Driver "nv"
Graphic Device Section
Section ''Device''
Identifier ''Generic VGA card''
Vendorname ''Unknown''
Boardname ''Unknown''
chipset ''Generic''
section ''Device''
Identifier ''Riva TNT 2''
VideoRam ''32768''
End section
Volgens mij als ik Xconfigurator draai vindt ie een grafische kaart in een pci slot en niet in mijn AGP-slot .Ik heb die Nvidia Howto helemaal gelezen maar ik kan er geen wijs meer uit worden.Als ik de Nvidia kernel driver installeer + de GLX driver dan gebeurd er het volgende als ik quake opstart Los contact with x-server. Geen Quake intro meer.Ik weet het niet meer ik baal vreselijk.
Pagina: 1