raar geluidje uit maxtor (zelfde als bij afsluiten)

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ik heb 2 maxtor schijven. (d740x)

ik hoor nu vanavond voor t eerst een raar geluid uit eentje komen.. (2 keer zelfs) ik kan het geluid niet beschrijven maar je hoort het in de meeste computers op het moment dat je windows afsluit

de stroom gaat dan van de schijven en je hoort een soort klik geluidje

ik heb het dus gewoon terwijl mijn raid0 draait en bijvoorbeeld aan het defragmenteren is.. ik ben niets kwijt en de schijf hoeft ook niet opnieuw op te spinnen daarna

weet iemand wat het kan zijn? zeg me asjeblieft dat dit ook zou kunnen voorkomen als je voeding te zwak is want ik heb beide schijven al een keer moeten ruilen.. (anders gezegd

van de 4 maxtor schijven die er door mijn systeem gerold zijn in 1 jaar waren er dan 3 niet goed :( uitval percentage van 75 procent vind ik wat matigjes

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Check je voltages (in de BIOS) zou ik zeggen, kun je meteen even kijken of de 5V en 12V lijnen nog wel goed genoeg zijn :)

C:\>_

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
dat is bijvoorbeeld iets wat ik niet snap.. dit is niet helemaal het topic ervoor maar dit zijn ze:

core0 = 1.79
core1 = 0.11
+3.3 = 3.07
+5 = 4.76
+12 = 12.16
-12 = -16.20
-5 = -6.13

sommigen lijken mij veel te laag, is er geen eentje echt veel te hoog lijkt me.. maar kunnen jullie hier iets aan zien?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
5V lijn is idd verdacht laag. Misschien een onstabiele voeding :o
Welk merk + type ?

Als ik me CPU belast dan ging me 12V lijn met 0.3V omhoog :o (tijdje terug)

C:\>_

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
binnenkort komt er een enermax in want ik ga nieuwe kast ed kopen maar voorlopig en sinds altijd zit er een (Macron Power) voeding in.. ik denk dat ik die voeding (die met de kast kwam bij CTW) het beste in het "naamloos" hoekje kan schuiven