Heb gezocht, maar nog niet gevonden: Is het mogelijk om een draagbare md speler aan een computer (apple powerbook g4 in dit geval) te hangen en dan muziek te rippen?
Mooie naam heb je... Is lekker uitnodigend voor mede-tweakers om te reageren op je post. 
Afijn, ik doe maar ff een suggestie: http://www.minidiscworld.nl/
Daar vind je vast wel een md speler die via USB aan kan worden gesloten. Lees een beetje documentatie en je komt erachter of dat ook op je G4 gaat werken... (ik weet het iig niet).
Kijk vooral even naar de Sony MZ-N1 NetMD.
Afijn, ik doe maar ff een suggestie: http://www.minidiscworld.nl/
Daar vind je vast wel een md speler die via USB aan kan worden gesloten. Lees een beetje documentatie en je komt erachter of dat ook op je G4 gaat werken... (ik weet het iig niet).
Kijk vooral even naar de Sony MZ-N1 NetMD.
Alles kan stuk.
Verwijderd
ja het is inderdaad mogelijk, heb je al een md? of ga je die kopen?
Je kan natuurlijk je md-out op je audio line in van je geluidskaart gooien.. enzo de muziek overpompen, maar sommige kun je ook met usb op je pc aansluiten.
Je kan natuurlijk je md-out op je audio line in van je geluidskaart gooien.. enzo de muziek overpompen, maar sommige kun je ook met usb op je pc aansluiten.
offtopic:
nickname is inderdaad niet echt uitnodigend, zou het laten veranderen, zie [FAQ]FAQ[/FAQ] hoe het moet
nickname is inderdaad niet echt uitnodigend, zou het laten veranderen, zie [FAQ]FAQ[/FAQ] hoe het moet
ik heb al een md (weet nu niet zo snel wat voor 1) maar volgens mij zit er alleen een optical in op....
Ik had een Sony die ook een optical had maar daar kon ook gewoon een stereo koptelefoon plugje in. Dus dan moet daarmee wel lukken als dat ook het geval is bij jou.
Kwestie van proberen of boekje lezen denk ik.
Kwestie van proberen of boekje lezen denk ik.
[ Voor 0% gewijzigd door Master__R op 14-11-2002 14:55 . Reden: Typo ]
Euhm jah.. ik heb eigenlijk ook een vraagje, maar vond het niet nodig om daar een nieuw topic voor te openen....
Ik heb mijn MD aangesloten op de Optical uitgang vn mn vaders stereo (aan de achterkant...)
Nu is daar een beetje lastig bij te komen maar tis gelukt...
Kan ik dat optical draadje gewoon eraan laten zitten? Of kan dat kwaad...
Tis in princiepe alleen licht wat er doorheengaat...
Maar er zat wel een speciaal dopje op de uitgang.. vandaar weet ik dat niet zeker...
Weet hier iemand antwoord erop....plz...
Ik heb mijn MD aangesloten op de Optical uitgang vn mn vaders stereo (aan de achterkant...)
Maar er zat wel een speciaal dopje op de uitgang.. vandaar weet ik dat niet zeker...
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Bij mij zit mn optische kabel altijd al in mn geluidskaart, dat doppie ben ik allang kwijt. Kweet eigenlijk niet of het kwaat kan, maar lijkt me niet...ReCreator schreef op 14 November 2002 @ 16:31:
Euhm jah.. ik heb eigenlijk ook een vraagje, maar vond het niet nodig om daar een nieuw topic voor te openen....
Dat "dropje" is gewoon een dopje om te voorkomen dat de er in optical uitgang stof komt...
Dus als je er geen optical in hebt zitten, moet dat "dropje" er weer in. Laat je je optical altijd zitten dan maakt het niet uit... Daar gaat niets defect van.
Voor kutkabouter... (wat een naam):
Je kunt die Optical IN gewoon gebruiken om aan je G4 of andere bron te hangen... Maar die moet dan wel een Optical OUT hebben natuurlijk...
Als je G4 dat niet heeft, gebruik je gewoon de line-out daarvan en de line-in op je md-speler.
tot slot: we weten het allemaal, maar ik zeg het toch nog even:
Een optical draadje nooit scherp buigen of knakken! Dan is het einde verhaal!
Dus als je er geen optical in hebt zitten, moet dat "dropje" er weer in. Laat je je optical altijd zitten dan maakt het niet uit... Daar gaat niets defect van.
Voor kutkabouter... (wat een naam):
Je kunt die Optical IN gewoon gebruiken om aan je G4 of andere bron te hangen... Maar die moet dan wel een Optical OUT hebben natuurlijk...
Als je G4 dat niet heeft, gebruik je gewoon de line-out daarvan en de line-in op je md-speler.
tot slot: we weten het allemaal, maar ik zeg het toch nog even:
Een optical draadje nooit scherp buigen of knakken! Dan is het einde verhaal!
Alles kan stuk.
Pagina: 1