Toon posts:

[radeon9700PRO] desktop refresh rate niet in te stellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag m'n nieuwe Hercules 9700 pro erin geschroefd, clean install winXP, verschillende drivers geprobeerd maar op een of andere manier lukt het me niet om via het monitor-tabblad de juiste screen refresh rate in te stellen. Onder 1152x864 heb ik trouwens geen optie meer om 120 Hertz te kiezen, terwijl dat wel kon met m'n Geforce 3. De maximale keuze gaat onder de Radeon slechts tot 100 Hertz?? Deze kaart en m'n iiyama Vison master Pro 450 moet toch veel meer aankunnen? Voor de goede orde; het gaat me dus niet om de refresh-rate onder d3d en open gl maar gewoon m'n desktop refresh rate. Ik kies voor 100 Hertz (te zien onder monitor tabblad) maar als ik op mn osd van m'n iiyama kijk staat er nog steeds 75 Hertz? Iemand een idee?

Verwijderd

In games wel hoger op die resolutie?
Op 1280x1024 wel hoger?
Ik had het vroeger ook met alleen 1152x864, die kon alleen maar 75 hz procuderen met m'n Radeon 8500. Ik gebruik die resolutie nooit maar net even gecheckt en kan tot 100hz. (Eizo F78 21") Ik gebruik catalist 2.3 drivers met controlpanel en Rage3D om de goede Mhz en in te stellen en te overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dcc-instellingen onder de displays-tabblad uitschakel kan ik wel maximaal tot 100 Hertz gaan..hmmm. Maar toch erg raar dat ik met mijn Geforce 3 ti 200 meer resolutie/refresh rate combinaties had.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Liggen die resolutie/ refresh rate combinaties niet aan de drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou aan de drivers kunnen liggen. Ik heb ze in ieder geval allemaal geprobeerd. Het is allemaal niet zo'n groot probleem natuurlijk (100 hertz is niet slecht). Misschien ben ik met de asus-drivers gewoon wat gewend geraakt aan installeren en klaar. Net even Morrowind geinstalleerd (zat bij de kaart) en ik moet zeggen....het draait nog slechter dan onder m'n oude geforce3 kaart. Tijd voor een lange nachtrust en morgen vol goede moed verder testen. Iemand nog handige url's voor game-gerelateerde tips/oplossingen?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
tis een driverbug

je zou de dx9 beta's + dx9 kunnen proberen (loste het probleem bij mij op)
en anders natuurlijk de door shota99 genoemde DCC uitschakelen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Thx kamikaze, nu weet ik tenminste dat ik niet verder hoeft te zoeken:-) De dx9 beta heb ik nu lopen en deze heeft hetzelfde probleem. Trouwens is dit probleem al bekend bij ATI? Anders stuur ik ze f een meeltje.
Waar ik nu nog tegen aan loop te hikken is de prestatie van deze kaart. Ik wist van te voren dat de drivers nog niet helemaal top zijn maar ik had niet verwacht dat in sommige games mijn oude Gforce3 ti 200 gelijk of zelfs beter zou presteren. Games als Morrowind, Maffia en Deadly Dozen draaien NIET beter op deze kaart. Valt me enorm tegen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
MS DX9 RC0 en de Catalysts downloaden hè

http://www.ati.com/products/pc/catalyst/dx9demos.html

check die demos ook es

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sind gisteren al 'volledig' dx9 compatibel:-) Die demo's zijn inderdaad om te smullen maar om nou zoveel geld uit te geven voor een paar demo's....
Ben toch bang dat ik binnen een week weer de overstap ga maken naar Nvidea maar wie weet welke drivers Ati deze week uit de hoge hoed tovert

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

KaMiKaZe schreef op 15 November 2002 @ 11:27:
MS DX9 RC0 en de Catalysts downloaden hè
http://www.ati.com/products/pc/catalyst/dx9demos.html
check die demos ook es
Werkt wel, ziet er ook stoer uit.
MAAR Quake III werkt dan niet meer, en ik neem aan andere spellen ook niet.
Dus maak in ieder geval een system restore point als je WinXP hebt.

EN ANDERS NIET DOEN!!!! Verkloot echt je systeem DirectX9!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Topicstarter
NFS2, MS Ralli Challenge, Maffia, Arx fatalis en NBA2003 doen 't in ieder geval wel gewoon

Verwijderd

kan mij iemand meschien helpen hoe ik er achter kan komen of ik de de PRO varienat heb van de Radeon9700

als ik bij mijn beeldscherm kijk dan zie ik ATI RADEON9700 Series staan en ook bij 3Dmark 2001SE hoort dat zo of moet er een PRO achter staan ?

kan iemand mij dat even vertellen ik zoek namelijk al 3 dagen progjes om erachter te kom of het de PRO is

Verwijderd

Ik heb ook de hercules 9700pro( 1.3 revision) draaien, op driver CATALYST RADEON 2.4 (7.79) met een Asus P4PE(bios 1002) moeder. Loopt als een trein, alleen HotPursuit2 kan nog iets beter, maar ja dat is bekend.

http://pdownload.mii.inst...k-radeon-6-13-10-6200.exe
Pagina: 1