Toon posts:

rounded ide kabel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben samen met een ander laatst bij de oc-shop langs geweest en we hebben daar beide een setje 90cm rounded IDE kabels gekocht. Nu had die ander dus z'n kabels geinstalleerd en kreeg bijna direct last van allerlei problemen met z'n hdd. Bij mij ging het nog goed, dus ik heb ze lekker laten zitten. Na een weekje begon ik hetzelfde probleem te krijgen. M'n hele installatie van windows zo'n beetje verneukt :( . Er kwamen ook sneller fouten bij dan dat ik ze met scandisk kon fixen. Met de oude kabel was het probleem weer opgelost. Nou wil ik de kabels dus terug sturen, maar weet iemand of dit een probleem is wat vaak voorkomt of niet? Of is dit alleen iets met 90cm kabels? Ik wil het ff weten voordat ik andere kabels ga halen.

Verwijderd

90CM kabels vallen gewoon buiten de specs, ik heb hetzelfde gezeik gehad op mn eigen PC met een 1 meter 40-polige normale IDE-kabel, na een kortere waren de problemen opgelost.
Op het werk met een aantal assemblage systemen idem dito

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Dat wordt dus maar een 45cm setje bestellen.

Verwijderd

ik heb van t weekend ook 4 90cm kabels gehaald.
moet ik al in paniek raken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou wel ff voorzichtig zijn met je harde schijf aan de kabels hangen. Ik kreeg problemen met de FAT van beide partities en ze kwamen beide vol met fouten te zitten. Als je alles eerst ff op een andere schijf backupt kan je het wel proberen.