Toon posts:

Girotel+java; snap er geen hol meer van

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik zie het niet meer zitten. 8)7
Krijg ineens sinds een paar dagen weer een oude foutmelding bij het versturen van betaalopdrachten bij Girotel online (fout 3701 initialiseren van java applet).
Me suf gepiekerd over wat er sinds de laatste betaalopdracht gebeurd is (SP1 voor XP pro geinstalleerd, kazaa, outpost firewall en Antivir virusscanner en nog wat volgens mij onbelangrijke zooi).
Wele tip ik ook volg en wat ik ook doe (scanner en firewall uit, cookies en temp files gedelete, msjavx86 opnieuw geinstalleerd, sun java 1.4.1-01 geprobeerd) ik blijf die %&# foutmelding houden.
Zelfs opera laat me in de steek en geeft dezelfde foutmelding.
De melding is trouwens wel in het NL terwijl alle software US is op m'n systeem, dus eeuuh, zou dit toevallig ook bij de postbanksite kunnen liggen?
Of is dat weer wishfull thinking.

Verwijderd

Welke Java Virtual Machine heb je geinstalleerd? Van Sun? Want MS heeft er dus ook 1 geloof ik

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

ligt aan de postbank site.
ik kwam er al een week niet op. het het opgegeven.
ga als ik me geld van O2 terug heb mijn rekening opzeggen.
stelletje prutsers wat het zijn.... |:(
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 00:16:
Je moet Java Virtual Machine installeren
heeft hij geprobeert

Verwijderd

heb je aleens gekeken bij je instellingen voor java fouten?

Wat instellingen bij advanced bij je options veranderen...

Verwijderd

damster schreef op 14 November 2002 @ 00:16:
ligt aan de postbank site.
ik kwam er al een week niet op. het het opgegeven.
ga als ik me geld van O2 terug heb mijn rekening opzeggen.

[...]

heeft hij geprobeert
Er zijn verschillende van, of zie ik dat nou verkeerd?

Verwijderd

Na een format vandaag heb ik SP1 van XP erop gezet en toen Java 1.4.1, girotel online deed het daarna gewoon.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 00:18:
[...]

Er zijn verschillende van, of zie ik dat nou verkeerd?
nee hoor msjavx86 (java virtual machine) is van windows
en die ander 1.4.1-01 is van sun.

dat zijn voor xp de enige twee die je kan proberen.

het ligt gewoon aan de postbank. dat hele systeem is brak.
krijg daar alleen maar foutmeldingen, en op de helpdesk weten ze na een half uur wachttijd je alleen maar te vertellen, dat het systeem het niet doet.
weten ook niet wanneer het weer gaat werken, en ze zijn daar erg onvriendelijk.
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 00:20:
Na een format vandaag heb ik SP1 van XP erop gezet en toen Java 1.4.1, girotel online deed het daarna gewoon.
dan heb je geluk en heel veel toeval.
dat ding licht vaker wel dan niet op zijn gat.

en daar moet je ook nog voor betalen ook nog... 8)7

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

damster schreef op 14 november 2002 @ 00:21:
[...]
dan heb je geluk en heel veel toeval.
dat ding licht vaker wel dan niet op zijn gat.

en daar moet je ook nog voor betalen ook nog... 8)7
Ik hoef niet te betalen, studenten mogen gratis :D.

Ik nu wel een ander probleem, mijn (gedownloade) gegevens kan ik niet importeren in de offline versie van Girotel, het is een compleet ander formaat dan ze aangeven. (Maarja, hier maak ik van de week wel een topique over)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 00:26:
[...]

Ik hoef niet te betalen, studenten mogen gratis :D.

Ik nu wel een ander probleem, mijn (gedownloade) gegevens kan ik niet importeren in de offline versie van Girotel, het is een compleet ander formaat dan ze aangeven. (Maarja, hier maak ik van de week wel een topique over)
Kijk daar zit ik nou op te wachten.... ik verwacht dat het niet kan, maar met mijn vaste internetverbinding via LAN en zonder modem zou ik het toch wel handig vinden als ik de online gegevens kon importeren in Girotel. Keep me posted!!

Bij de weg, ik heb zelf geen problemen met girotel, gebruik XP Pro + SP1 met Sun java 1.4.1 en Mozilla/Phoenix. Werkt vlekkeloos.
Die lui hebben alleen geen benul van een 24-uurs economie (ik kom nl nogal eens 's nachts op het idee om geld over te maken maar dat kan alleen van 06.00 - 23.00 ;( )

Maar goed, bedtijd :z :Z

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ik heb hier hetzelfde probleem. Vroeger werkte alles "prima" (met die Java Virtual Machine), maar sinds een week kan ik geen betaalopdrachten meer versturen ("Fout bij initialisatie Java-applet"). Reinstallen van JVM hielp helaas ook niet :(.

• Surf_dude
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 20:28
Dit al eens geprobeerd? Staat gewoon in de faq en werkt prima. (RTFM)

==========
Ik gebruik Internet Explorer en krijg bij inloggen op Girotel via internet de melding "Fout bij het initialiseren van het Java Applet". Hoe kan ik dit oplossen?

1. Start Internet Explorer op.
2. Ga naar "Extra" en kies "Internetopties".
3. Kies onder "Algemeen" voor "Bestanden verwijderen" en "Geschiedenis wissen".
4. Kies onder het tabblad "Beveiliging" voor "Aangepast niveau" en stel het beveiligingsniveau opnieuw in op "Gemiddeld" via de knop "Opnieuw instellen".
5. Herstel vervolgens de standaardinstellingen onder het tabblad "Geavanceerd" door op de knop "Standaardinstellingen herstellen".
6. Klik op "OK".
7. Sluit Internet Explorer af.
8. Herstart Internet Explorer en log opnieuw in op Girotel via internet.
Mocht het probleem niet opgelost zijn, dan dient u de Microsoft Java Virtual Machine (Java VM Build 3805) te downloaden. Deze kunt u onder andere vinden bij www.visualware.com/support/javasupport.html Het bestand heet msjavx86.exe.

==========

Binnenkort ben je sowieso van het probleem af, ze gaan over naar ActiveX ipv Java.

Verwijderd

Topicstarter
Surf_dude schreef op 14 november 2002 @ 11:03:
Dit al eens geprobeerd? Staat gewoon in de faq en werkt prima. (RTFM)

==========
Ik gebruik Internet Explorer en krijg bij inloggen op Girotel via internet de melding "Fout bij het initialiseren van het Java Applet". Hoe kan ik dit oplossen?

1. Start Internet Explorer op.
2. Ga naar "Extra" en kies "Internetopties".
3. Kies onder "Algemeen" voor "Bestanden verwijderen" en "Geschiedenis wissen".
4. Kies onder het tabblad "Beveiliging" voor "Aangepast niveau" en stel het beveiligingsniveau opnieuw in op "Gemiddeld" via de knop "Opnieuw instellen".
5. Herstel vervolgens de standaardinstellingen onder het tabblad "Geavanceerd" door op de knop "Standaardinstellingen herstellen".
6. Klik op "OK".
7. Sluit Internet Explorer af.
8. Herstart Internet Explorer en log opnieuw in op Girotel via internet.
Mocht het probleem niet opgelost zijn, dan dient u de Microsoft Java Virtual Machine (Java VM Build 3805) te downloaden. Deze kunt u onder andere vinden bij www.visualware.com/support/javasupport.html Het bestand heet msjavx86.exe.

==========

Binnenkort ben je sowieso van het probleem af, ze gaan over naar ActiveX ipv Java.
Werkt misschien fijn bij jou, maar bij mij iig niet. Misschien moet je het topic even lezen voordat je RTFM roept.
Opera geeft trouwens dezelfde fout.

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:39
Ik ben wegens deze reden ook overgestapt naar de Rabobank.

Maar ik las toevallig iets hierover in de nieuwe Computer Totaal! (Tips en Tweaks pagina 68)

De oplossing volgens die persoon was versie 1.3 i.p.v. versie 1.4 van Sun Java.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28

crisp

Devver

Pixelated

Surf_dude schreef op 14 november 2002 @ 11:03:
[...]
Oftewel het wordt dan echt windows/IE-only? Zou een slechte zaak zijn...

Intentionally left blank

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 14:25
Ik gebruik ook nog steeds JDK (JVM) 1.3.1 , alleen maar om te voorkomen dat mn girotel het op een moment niet doet...

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:43
Ik heb anders 1.3.1_05 Maar ik heb hetzelfde probleem. Ik had de postbank gebeld om te vermelden dat ik vermoedde dat jvm ermee te maken had, maar ze wisten het dit keer (valt weer eens mee). Volgens pb zou gewoon in je internetopties/geavanceerd uitvinken van jvm sun voldoende moeten zijn. Ik heb er verder niet meer naar gekeken omdat het prima werkt op m'n spelbak.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ik heb het probleem ook vaak. De ene keer wel de andere keer niet gek wordt ik ervan Girotel Sux!!!

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer het eens met Nestscape 4.7 bijv. werkt altijd

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:46
Ik heb zo'n zelfde soort probleem ondervonden met Mozilla onder Linux (JVM 1.4).
Ik heb nog niet geprobeerd of ie het nu wel weer doet of niet...
Beetje waazig. De eerste keer knalde de applet eruiy (tijdens het laden) met een of andere vage exceptie, later bleef de java console gewoon leeg...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, sinds 30 min werkt het weer :7

Waarom?? :? Ik weet niet. Misschien hierom:

Ik dacht laat ik eens als administrator op girotel inloggen..... en ja hoor, er kwam een melding of het OK was dat de postbank iets van PHBC security setting (? weet niet meer precies) mocht installeren en het werkte weer.

En het werkt nu ook weer op m'n gewone gebruiker (zonder admin rechten).
(even afkloppen 8)7 ). Logisch toch, niet?

Ik weet niet helemaal waarom maar bier en bloemen en 3x hoezee voor de postbank en z'n java programmeurs! Ik kan m'n centen eindelijk weer uitgeven!
Pagina: 1