Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Hoe sterk is plexiglas

Pagina: 1
Acties:
  • 2.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik begin dit topic ik niet om in een discussie te eindigen over wat plexiglas ed zijn. Laat ik daarmee beginnen.

Ik wil mijn monitor op een verhoging hebben zodat ik meer ruimte heb voor men toetsenbord en dergelijke. Nu leek het me mooi, om de plaat waar mijn monitor op komt te staan van plexiglas te maken (of iets anders sterk genoeg) en dit dan te verlichten met een CCFL.

Het zullen 2 houders zijn waar de plaat op rust, van ijzer, met 2 - 4 schroeven vast aan hard hout, dat is niet het punt waar ik me zorgen om maak. Het beeldscherm is 42cm breed, de voet 29cm. Het hele gevaarte weegt 23kg. Aangezien ik wat speling wil en de mogelijkheid om er iets anders optezetten wil houden, denk ik dat we van 24kg uit mogen gaan.

Dus om het samen te vatten, kan ik mijn beeldscherm van 23kg op een plexiglazen plaat laten rusten welke 50cm x 50cm zal zijn en worden ondersteund op 2 punten 25cm van elkaar af???? Hoelang moeten die ijzeren steunpunten zijn om voldoende steun te bieden ??? Vooral, hoe dik moet de plaat zijn ?? Aangezien het beeldscherm al haast boven de houders staat, moet ik vooral weten hoeveel druk zon plaat aan kan...

En hoe kan ik het beste de plaat vastmaken aan de houders ?

offtopic:
Kan ik een batterij gebruiken om de CCFL van stroom te voorzien ?

P.S. FAQ, Search en google gebruikt, niks zinnigs of concreet. Misschien iets wat er in kan komen te staan. Of misschien is dit topic handig voor iemand die later wat searched.

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik denk dat je met dat veiligheidsglas meer kans maakt.

Met plexiglas zal het veel gaan uitmaken hoe dik het is en hoe ver die twee staanders uit elkaar staan.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 13:33
-Marshal- schreef op 14 november 2002 @ 00:06:
Ik denk dat je met dat veiligheidsglas meer kans maakt.

Met plexiglas zal het veel gaan uitmaken hoe dik het is en hoe ver die twee staanders uit elkaar staan.
Jij was de eerste met de oplossing :+

Veiligheidsglas is dus niet van glas (even voor de duidelijkheid).

Het ziet er net zo uit als plexiglas, maar heet dan Aqriel (f#ck volgens mij schrijf ik het nu nog verkeerd ook :/)

Verwijderd

Er bestaan al heel erg lang van die plexi "standaards" om je monitor op te zetten en je toetsenbord daaronder... soort van "anti-rsi-arbo-opstelling"

Die dingen worden gemaakt van 10mm plexi plaat waarbij de uiteinden (links/rechts) 90 graden gebogen zijn zodat deze als voetjes fungeren... Daarnaast zou je aan de onderkant een plexi latje kunnen maken waardoor het gewicht mooi verdeeld wordt...

Dit soort constructies is meestal gewoon een kwestie van logisch nadenken... Kruisverbanden en dubbele lagen werken altijd goed... Denk bijv. aan de Eifeltoren of van die grote houten bielzen in de plafonds van antieke pandjes...

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:23

AzzKickah

06-CENSORED

Doe anders 3 of meer steuntjes? :? 8)7 B)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

@DinoRacer: Acryl :D

maak even een schetsje en geef aan wat voor dikte je wil gebruiken.

Het grootste probleem bij kunststoffen is trouwens kruip :?
Dit fenomeen krijg je wanneer je het voortdurend belast en hierdoor het materiaal gaat rekken.

Voorbeeldje: pak een strook van een plastic tas, belast het een tijdje en de strook wordt steeds langer. Als je het gewicht eraf haalt, gaat het kunststof niet meer terug in zijn oorspronkelijke vorm. Dit uitrekken heet kruip.

• mr_petit
  • Laatst online: 05:51

mr_petit

opperprutser

DinoRacer schreef op 14 november 2002 @ 00:09:
[...]

Jij was de eerste met de oplossing :+

Veiligheidsglas is dus niet van glas (even voor de duidelijkheid).

Het ziet er net zo uit als plexiglas, maar heet dan Aqriel (f#ck volgens mij schrijf ik het nu nog verkeerd ook :/)
volgens mij is acryl-glas juist een broos soort plexiglas (acryl=gewoon plexiglas ?).
veiligheidsglas (o.a. kogelvrij) is meestal Lexan (ook wel uitgesproken als lexaan).
dat is dus praktisch onverwoestbaar (buigt eerder dan dat het breekt in tegenstelling tot acryl).
Volgens mij is het wel redelijk prijzig

/edit

nog ff gegoogled:
acrylglas=plexiglas=polymethylmethacrylaat
lexan=makrolon=polycarbonaat

"man is not truly one, but truly two,"

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

iemand op got heeft wat jij bedoelt.. hij is van iiyama.. en staat vaak met een monitor erop in de showroom.. ik kan die pics nu niet vinden maar tis wel een vet gezicht.. zit ook paarse verlichting in

Verwijderd

mr_petit schreef op 14 November 2002 @ 00:32:
[...]

volgens mij is acryl-glas juist een broos soort plexiglas (acryl=gewoon plexiglas ?).
veiligheidsglas (o.a. kogelvrij) is meestal Lexan (ook wel uitgesproken als lexaan).
dat is dus praktisch onverwoestbaar (buigt eerder dan dat het breekt in tegenstelling tot acryl).
Volgens mij is het wel redelijk prijzig

/edit

nog ff gegoogled:
acrylglas=plexiglas=polymethylmethacrylaat
lexan=makrolon=polycarbonaat
lexan is het matriaal waar RC autootjes-kappen van gemaakt zijn. Als je ziet wat een rotklappen dat kan hebben...... 8)7

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pixal schreef op 14 November 2002 @ 01:10:
iemand op got heeft wat jij bedoelt.. hij is van iiyama.. en staat vaak met een monitor erop in de showroom.. ik kan die pics nu niet vinden maar tis wel een vet gezicht.. zit ook paarse verlichting in
Hehehe, die heb ik ook gezien ja.

Alleen dat was echt een promotieartikel. Die gebruiken ze in showrooms idd, maar zijn nergens te koop.

Expanding the inexpandable

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 14:07

iMars

Full time prutser

Ik heb mijn plexiglas (6mm) gekocht bij RU58 in denhaag...
(www.ru58.nl dacht ik)

Gewoon een mailtje sturen met wat je wil, krijg je een mailtje terug met wat de geschatte kosten zijn...

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 01:17:
[...]

lexan is het matriaal waar RC autootjes-kappen van gemaakt zijn. Als je ziet wat een rotklappen dat kan hebben...... 8)7
werden die niet gemaakt van polyester ?

• DeadPool
  • Laatst online: 28-11 22:43
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 07:15:
[...]

werden die niet gemaakt van polyester ?
Nee :P

Verwijderd

Als je je ccfl op batterijen wil laten lopen zijn die zo leeg denk ik

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

ik denk dat je vooral naar je constructie moet kijken. Zoiets zal wel redelijk stevig zijn denk ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
|       ||                 ||        |
|       ||_________________||        |
|       | _________________ |        |
|____________________________________|

Dit is dus het zicht van boven....

[ Voor 0% gewijzigd door voodooless op 14-11-2002 08:14 . Reden: puntje vergeten :'( ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 20:39
DinoRacer schreef op 14 november 2002 @ 00:09:Veiligheidsglas is dus niet van glas (even voor de duidelijkheid).

Veiligheidsglas is wel degelijk glas. vaak wordt met veiligheidsglas gehard glas bedoeld (zij en achterruiten van auto's bijv.) Dat is dus glas wat in ontelbaar kleine stukjes uiteenvalt als het sneuvelt, echter, het is enorm sterk.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

die dingen zie je in allerlei soorten en maten hier in het kantoor,
dan hebben ze es een bepaald arbo advies gehad en dan moest zo'n ding er komen,
ik heb begrepen dat sommigen personeels leden ze zelf hebben gemaakt.
maar vraag es bij zo'n kunstoffenzaakje in je stad, grote kans dat ze vaker die dingen verkopen, en er misschien wel een standaard ontwerp klaar ligt..
dat je het alleen nog maar in elkaar hoeft te schroeven/lijmen als je dat liever zelf doet.

Verwijderd

bij de praxis staat mega dik plexiglas. zeker 1.5 cm dik. is dat sterk genoeg?

Verwijderd

je moet acriel, whatever hebben, dat buigt wel, maar breekt noooit. Echt irri om te bewerken, als je wilt zagen/boren moet je spiritus als koeling gebruiken
Dat andere polycarbonaat.. kan breken, en lijkt me dus vrij gevaarlijk voor je monitor :o
Verder kan je heel goed met een camping gasje en een stalen, of aluminium profiel/buis het heel goed in model buigen.
Als je te hard buigt wordt het wit, als je dan weer terug buigt onstaan er scheurtjes als het te koud is
Als je het een beetje warm maakt wordt het zo zacht als folie, als je het te warm maakt onstaan er belletjes. Ik heb ook een mooi kastje rondgebogen op deze manier van 5 mm dik acriel. Ik denk dat je beter 10 of 15 mm kan gebruiken want het buigt toch wel.
Het lijkt me dat je beter een gewone dikke glasplaat kan nemen, omdat plexi altijd een tikkeltje doorbuigt.
Je kan natuurlijk ook het hele ding van acriel buigen, en al een boling erin buigen zodat het weer recht wordt als je je monitor erop zet. Of een extra verstevigings balk eronder.
In ieder geval is het een heel mooi materiaal!

• mr_petit
  • Laatst online: 05:51

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 01:17:
[...]

idd, en dat is zelfs minder dan 1 mm dik!
golfdiesel schreef op 14 november 2002 @ 08:25:
[...]

Veiligheidsglas is wel degelijk glas. vaak wordt met veiligheidsglas gehard glas bedoeld (zij en achterruiten van auto's bijv.) Dat is dus glas wat in ontelbaar kleine stukjes uiteenvalt als het sneuvelt, echter, het is enorm sterk.
Dit heb je idd ook; dat is gelaagd (gelamineerd) glas. Hiervan heb je 2 soorten:
harsgelamineerd en foliegelamineerd. Zowel autoruiten als kogelvrij glas (de glasvariant) zijn foliegelamineerd.
Dat andere polycarbonaat.. kan breken, en lijkt me dus vrij gevaarlijk voor je monitor
polycarbonaat (lexan) breekt niet. (met google kan je hierover genoeg vinden)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

polycarbonaat (lexan) breekt niet. (met google kan je hierover genoeg vinden)
Okeej, vergeleken met glas breekt polycarbonaat niet.
Acriel breekt, helemaal niet als je erin slaagt het negentig graden te buigen, polycarbonaat knapt dan, daar kan je ook met een mes en een liniaal een snee in maken en dat buigen. Dat breekt het netjes af op die plek. Je ruikt ook een typische geur bij dat type glas, Acryl blijft dan heel (maar is ook heel duur).
(Dacht ik )

Verwijderd

Als de twee steunpunten van de plexi plaat onder de voet van de monitor zitten is er geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
aja, dus plexiglas van 10mm dik moet et dus kunnen doen... mooi

iig, het idee, de steunpunten liggen dus onder de voet van de monitor:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bangayan/tweaks/voet.JPG

er word ook niet gesteund op het bureau, het zweeft erboven :)

btw, plaatje is niet op schaal

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2002 13:07 . Reden: btw ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 13:06:

[afbeelding]

leuk idee ook trouwens. Maar het is geen probleem nu, als de steunpunten maar onder de monitor voet zitten, dan is het goed.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 23:56:
Ik wil mijn monitor op een verhoging hebben zodat ik meer ruimte heb voor men toetsenbord en dergelijke. Nu leek het me mooi, om de plaat waar mijn monitor op komt te staan van plexiglas te maken (of iets anders sterk genoeg) en dit dan te verlichten met een CCFL.
over het plexi weet ik niks
maar ik kan je het verder wel afraden om er ccfl onder te hangen
die gaan namelijk te fel zijn, en daarom nogal heel hinderlijk bij het computeren
om maar niet te beginnen over de iritant groene gloed die je dan over je monitor krijgt :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
Zolang de metalen houders recht onder je monitor zitten zullen de krachten direct daaraan worden doorgegeven, op de manier die jij voorstelt zou het dus makkelijk moeten kunnen :)

Hmmz, zal voor de zekerheid vanafond m'n pa even vragen (die's constructeur) >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

klopt hoor.

Het kan nog wel zijn dat als je je monitorvoet alleen aan de zijkanten ondersteund dat die door gaat buigen. Das een kwestie van testen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm aja, dat dacht ik al.

ook suggesties over hoe ik dat plexiglas vastmaak ??? misschien door de uiteinden van de houders er omheen buigen aan de rand??
heuveltje schreef op 14 November 2002 @ 13:56:
[...]

over het plexi weet ik niks
maar ik kan je het verder wel afraden om er ccfl onder te hangen
die gaan namelijk te fel zijn, en daarom nogal heel hinderlijk bij het computeren
om maar niet te beginnen over de iritant groene gloed die je dan over je monitor krijgt :)
hmm aja, dat kan misschien nog wel eens waar zijn .... :/ hmm, misschien een paar ledjes beter ?? is ook makkelijker van stroom te voorzien lijkt mij ....

• Gullie007
  • Niet online

[afbeelding]
De situatie die je op het plaatje schetst laat duidelijk zien dat de dikte van de plaat er helemaal niets toe doet: De krachten van je monitor worden alleen via de twee voeten afgedragen. Die plaat draagt helemaal niets (sterker nog, die plaat heb je in principe helemaal niet nodig), je moet wel kijken of de bevestiging van de muur dat gewicht gaat dragen.

Er komt namelijk een flink moment op die bevestiging te staan (M = F x a, Moment = Kracht maal arm), en aangezien zowel F als a (vanwege beeldbuis) flink groot zijn, wens ik je sterkte... :)

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Gullie007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 22:23:
hmm aja, dat dacht ik al.

ook suggesties over hoe ik dat plexiglas vastmaak ??? misschien door de uiteinden van de houders er omheen buigen aan de rand??
Gewoon ertussen leggen, zie mijn vorige post. Die plaat blijft wel liggen, daar zorgt een 23 kg zware monitor voor :D Wel effe aan rubbertjes oid denken, zodat de boel niet gaat schuiven, moet je niet hebben...
hmm aja, dat kan misschien nog wel eens waar zijn .... :/ hmm, misschien een paar ledjes beter ?? is ook makkelijker van stroom te voorzien lijkt mij ....
Dat lijkt me sowieso beter idd. Maar misschien is een mooi spotje ook niet lelijk? Je weet wel, een gloeilamp, zeg maar. Offf... Je maakt van die plexiglasplaat een glowpad-achtig iets, zie je mooi die randen verlicht!

Verwijderd

Gullie007 schreef op 14 november 2002 @ 22:36:
[...]

De situatie die je op het plaatje schetst laat duidelijk zien dat de dikte van de plaat er helemaal niets toe doet: De krachten van je monitor worden alleen via de twee voeten afgedragen. Die plaat draagt helemaal niets (sterker nog, die plaat heb je in principe helemaal niet nodig), je moet wel kijken of de bevestiging van de muur dat gewicht gaat dragen.

Er komt namelijk een flink moment op die bevestiging te staan (M = F x a, Moment = Kracht maal arm), en aangezien zowel F als a (vanwege beeldbuis) flink groot zijn, wens ik je sterkte... :)
welke muur? je hebt het wel goed hoor, maar het komt toch gewoon op het buro te staan? of mis ik iets?

• Gullie007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 23:27:

welke muur? je hebt het wel goed hoor, maar het komt toch gewoon op het buro te staan? of mis ik iets?
Dacht 't niet:

Voilà :)

Verwijderd

Gullie007 schreef op 14 november 2002 @ 23:33:
[...]

Dacht 't niet:

[...]

Voilà :)
volgens mij bedoelt ie dat de plexi niet direct in contact is met buro en de pootjes niet direct zichtbaar moesten zijn, zodat je het zweef effect zou hebben. maar ik weet het niet meer :P

• Gullie007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 23:37:
volgens mij bedoelt ie dat de plexi niet direct in contact is met buro en de pootjes niet direct zichtbaar moesten zijn, zodat je het zweef effect zou hebben. maar ik weet het niet meer :P
Hahaha! :) You lost me :)
Misschien wordt het wat duidelijker als je het vooraanzicht bekijkt, daar baseer ik het iig op.
Maar goed, wanneer Pythagoras weer eens komt kijken, kan 'ie het ongetwijfeld vertellen! ;)

Verwijderd

Gullie007 schreef op 14 November 2002 @ 23:47:
[...]

Hahaha! :) You lost me :)
Misschien wordt het wat duidelijker als je het vooraanzicht bekijkt, daar baseer ik het iig op.
Maar goed, wanneer Pythagoras weer eens komt kijken, kan 'ie het ongetwijfeld vertellen! ;)
hehe inderdaad ;) we zien wel wat ie bedoelde, maakt inderdaad nogal een verschil ;)

Verwijderd

afbeelding

volgens mij moet ik je gelijk geven inderdaad Gullie007

:)

Verwijderd

Ik heb een plastice bak waar me monitor op staat. Hier onder hangt een UV CCfl die met een verlening is aangeloten op me pc.

het ziet er mooi uit lijkt net ok me monitor opstijgt :D maar het is er handig vooral 's avonds.

Verwijderd

Misschien een fototje, dat verduidelijkt ook of het inderdaad niet/wel mooi is...

Verwijderd

Plexi = heel erg sterk en kan veel hebben. Vooral als het een milimeter of 10 - 15 dik is en je een beetje een vierkantconstructie maakt dan is het enorm sterk.

MAAR PAK DUS GEEN ACRYLGLAS!!!!
Dit is alles behalve sterk, zelfs een stuk van 12 mm dik breek je zo met je hand nog doormidden. Een beetje kracht kan het niet hebben omdat het dan van binnen scheurt, er komen dan witte lijnen in en ineens breekt het door. En als het niet breekt dan ziet het er in ieder geval niet meer uit.

Oftewel, let op dat je echte plexi krijgt

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Als je gewoon glas neemt dat dik genoeg is. Dat kan je gewoon volgens mij bij de lokaale
DHZ winkel haalen. Volgens mij bestaan er al diktes van 10mm(1CM). Die zijn echt wel sterk genog om je scherm te draagen. Waar je je meer zorgen om moet maken zijn de houders en de verankering aan de muur. 23 kilo is niet niets om aan de muur te hangen.
de plaat van plexiglas daraagt het gewicht niet als ik dat uit je tekening op mag maken. De voet van je scherm rust bijna percies op de dragers van de plank.

Good luck

P.S: laat ff weten hoe het is geworden (Pics?)

Ach ja..........

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

Ik zou inderdaad gewoon glas gebruiken. Is veel duurzamer en verkleurt niet. probleem is de bewerking. Dit kun je niet zelf. Veiligheidsglas is overigens thermisch verhard glas, dit wordt na opstoken tot een temperatuur van ca. 700 graden zeer snel geforceerd afgekoeld in een koeltunnel.

Het glas bereikt hierdoor een sterkte die 7 maal groter is als normaal glas. Eenmaal gehard glas kun je niet meer bewerken! Dit moet je dus voor het harden doen (snijden, boren, slijpen etc.)

Ik denk dat als je iemand bij een glasgroothandel aanspreekt dat ze best bereid zijn het even mee te laten lopen in een slijpproces. Normaal betaal je hier per m1 voor. Het harden geschied op de fabriek. Kan eventueel zo met een lading mee van de glashandel. Bij sommige bouwmarkten kun je overigens ook reeds gehard glas in vaste maten kopen.

Gehard glas is slechts èèn soort veiligheidsglas. Spiegeldraad-, draad, en gelaagd(gelamineerd) glas zijn ook veiligheidsglassoorten, elk met hun eigen eigenschappen. Kogelwerend glas bestaat uit verschillende lagen gehard glas gelamineerd met verschillende typen folie. De dikte van de platen en de aantallen lagen folie bepalen de weerstand van kogelwerend glas. Het hele dikke spul is sterk verkleurend dooe alle glasplaten en folie's.

Normaal glas van 10mm is zeeeeer sterk. Voor het gestelde doel is 6-8 mm al wel genoeg. Harden hoeft dan nog niet eens. Ik heb jaren een ongeharde plaat van 80-120 gebruikt als bureau, compleet met monitor en computer. Geen problemen. ;)

Puntbelasting (harde ik met scherp voorwerp) is overigens wel funest... daar kan zelfs gehard glas niet tegen (Zie veiligheidshamers bij Halfords).

• Gullie007
  • Niet online
Lijkt me een beetje zonde om glas te nemen, vooral omdat die plaat die niet sterk hoeft te zijn. Enig voordeel: Wat minder krasgevoelig. Nadelen: Duur, zwaar, niet te bewerken, niet nodig.

Verwijderd

Kijk eens op [url]http//www.overtoom.nl[/url] links boven in het scherm kun je zoeken op Monitorstandaard. Volgens mij is dat wat je bedoeld. Het bespaart in ieder geval een zaterdagje knutselen.

Verwijderd

Topicstarter
het idee was dat het absoluut geen verbinding had met het bureau, maar volgens mij kan de muur het wel houden. Ik vraag mijn vader daar nog wel ff over.

Ik doe zelf N&T in 5HAVO, en het feit dat er op de muur een behoorlijk kracht komt, is me ook al door gedrongen. Ik heb trouwens men monitor ff op getild, en eerlijk gezegd voelt het helemaal niet aan als 23kg. Ik werk bij een groenteboer, en til wel eens een krat aardappels van 20 - 25 kg, en dat voelt heel wat zwaarder aan :? :?

Maar plexiglas is dus in principe sterk genoeg, dat is wat ik eigenlijk wou weten. EN kan een CCFL aangesloten worden op een 12v batterij. maar ledjes doen et em misschien ook :) er komt zowiezo een aan uit knop bij, dus.
Gullie007
Dat lijkt me sowieso beter idd. Maar misschien is een mooi spotje ook niet lelijk? Je weet wel, een gloeilamp, zeg maar. Offf... Je maakt van die plexiglasplaat een glowpad-achtig iets, zie je mooi die randen verlicht!
dat was dus et idee, om dat met een CCFL te doen, maar ledjes werken misschien ook.
GuestUser
ijk eens op http//www.overtoom.nl links boven in het scherm kun je zoeken op Monitorstandaard. Volgens mij is dat wat je bedoeld. Het bespaart in ieder geval een zaterdagje knutselen.
daar hebben ze niet wat ik bedoel, en het zal op een zondag gebeuren ;) :P

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Lexaan :) is errug sterk dus dat lijkt mij wel het beste!:)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Tis zonde om daar een CCFL voor je gebruiken...2 ledjes in de plexi plaat en je hebt hetzelfde effect ;)

• Sine
  • Laatst online: 21:22
mwaah ... dat is toch nogal een verschil in lichtsterkte hoor ....

ik denk dat overdag de leds niet echt opvallen

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Sine schreef op 16 november 2002 @ 18:48:
mwaah ... dat is toch nogal een verschil in lichtsterkte hoor ....

ik denk dat overdag de leds niet echt opvallen
nah je moet je niet vergissen hoor in het effect van leds in plexi.. naruurlijk is een ccfl een stuk helderder..maar als je goeie leds hebt en het goed maakt, zall er weinig van gemerkt worden.. je hoeft ook niet verblind te worden..en ik denk zelf dat als je ccfl licht onder je monitor gebruikt...je helemaal gek wordt.. het leidt enorm af.. denk dat ccfl iets te sterk is.. maargoed, je moet het zelf weten :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

zoiets moet het worden? (maar dan anders)
heb ik gister gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/plaatjes/kamer/DCP_0023.JPG
aleen die hele lange plank van 20cm diep hoort dus aan de muur

Verwijderd

Topicstarter
comvidnet schreef op 15 November 2002 @ 22:40:
Lexaan :) is errug sterk dus dat lijkt mij wel het beste!:)
en ik net hier overal horen dat lexaan juist de mindere is ¿? :? ?¿ hmm plexi moet lukken. er gaan ledjes in, want die kan ik dan makkelijk met batterij(en) voeden.

hmm, thanks mensen, kweet nu iig dat plexi kan, laatste probleem is dus enkel de bevestiging aan de muur, maar dat is iets waar ik denk ik zelf moet achter komen :/

kpost misschien nog ff wat pics als et klaar is, dus bookmark em desnoods, en een vraagje met een heel liev gezicht aan de modjes: "Mag ie nog ff openblijven ???" ;) :)

Verwijderd

Wat een gelul zeg, wij verkopen voor een spotprijs een monitor standaard van plexiglas, vast, verstelbaar, met documenthouder alles is mogelijk

code:
1
2
3
[]============[]
[]            []
[]            []

Ik weet uit mijn hoofd niet hoe duur ze zijn, maar daarvoor ga je zelf echt niet knutselen, en je kan er zo een geinig lampje of wat dan ook tegen aan plakken....

Neem van mij aan dat jouw hang, constructie een goede wand vereist. Als je dit aan een spaanplaat tussenwand ophangt, worden jouw schroefjes gewoon de wand uit getrokken...
Pagina: 1