Toon posts:

[Network en Norton] eigen DNS die je pingt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mijn internet security software van Norton (2002) wordt ik met zeer grote regelmaat gepingt door mijn eigen dns-servers van chello. Als die dns dat een tijdje heeft volgehouden ( +10 poorten o.i.d) blocked norton de dns voor 30min. Maar wat denk je dat er gebeurt? De secondary dns gaat 4 seconden later prettig verder met het pingen van mijn computer.
Zodra ook die voor 30min geblocked duurt het dus eventje voor het weer begint maar ze blijven maar doorgaan.

Is dit gebruikelijk ( doet chello dit met iedereen :-) of is het een fout van Norton internet security, zo ja wat interpreteert Norton dan verkeerd?

alvast bedankt.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 23:52:
Volgens mijn internet security software van Norton (2002) wordt ik met zeer grote regelmaat gepingt door mijn eigen dns-servers van chello. Als die dns dat een tijdje heeft volgehouden ( +10 poorten o.i.d) blocked norton de dns voor 30min. Maar wat denk je dat er gebeurt? De secondary dns gaat 4 seconden later prettig verder met het pingen van mijn computer.
Zodra ook die voor 30min geblocked duurt het dus eventje voor het weer begint maar ze blijven maar doorgaan.

Is dit gebruikelijk ( doet chello dit met iedereen :-) of is het een fout van Norton internet security, zo ja wat interpreteert Norton dan verkeerd?

alvast bedankt.
Of het zo is weet ik niet, het lijkt me sterk.
Maar bel chello eens op, misschien dat zij het weten :?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 23:52:
Volgens mijn internet security software van Norton (2002) wordt ik met zeer grote regelmaat gepingt door mijn eigen dns-servers van chello. Als die dns dat een tijdje heeft volgehouden ( +10 poorten o.i.d) blocked norton de dns voor 30min.
pingen en poorten :?
wat staat er in je logfiles?

draai je zelf ook een dns?

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Normaal gezien negeert je Norton toch je prim&secundaire DNS ?

Hoedanook toch es naar chello bellen denk ik :)

Hier in België bij Skynet (ADSL) is dit niet het geval...

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

Topicstarter
pingen en poorten :?
wat staat er in je logfiles?

draai je zelf ook een dns?
Sorry mijn fout. Het is alleen maar poorten scannen.
Nee ik draai geen eigen dns.

Nogmaals ik begrijp er ook niks van en eigenlijk denk ik dat Norton iets verkeerd interpreteerd.
In de logfiles staat: Port scan detected from address 212.142.28.66 blocked further access for 30 min after detecting at least 21 ports being probed.
Even later exact hetzelfde voor 212.142.28.130. Beide ip's zijn respectievelijk mijn primaire en secundaire dns.

edit typo

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 22:42:
[...]

Sorry mijn fout. Het is alleen maar poorten scannen.
Nee ik draai geen eigen dns.

Nogmaals ik begrijp er ook niks van en eigenlijk dat Norton iets verkeerd interpreteerd.
In de logfiles staat: Port scan detected from address 212.142.28.66 blocked further access for 30 min after detecting at least 21 ports being probed.
Even later exact hetzelfde voor 212.142.28.130. Beide ip's zijn respectievelijk mijn primaire en secundaire dns.
dat is dan vreemd, bel chello morgen eens op zou ik zeggen, want dit hoort niet ;)

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
idd, chello bellen
Pagina: 1