MoBo handleiding gezocht...

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 23:55
Beetje ten einde raad, ik zoek desperaat een pdf manual oid van een Soltek SL-52B (socket 7- 430VX). Let op, dit is niet hetzelfde bordje als de 52D/E, waarvan de handleiding wel op soltek.com.tw staat, jumpers komen helaas niet overeen |:(

Heb me echt al klem gezocht maar ik vind enkel anderen die 'm ook zoeken :'(

Iemand uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Heb je die gasten van Soltek al gemeelt?

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
Yep, 2 daagjes terug, (nog) niets vernomen.

Verwijderd

Misschien eens een kijkje nemen op de ftp-site van Soltek? Vaak staat er in pub veel meer dan op de site aangegeven staat :+

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

http://www1.soltek.com.tw/downloads/manuals/

Alas, nope.

Weet je zeker dat het een 52B is? Zelfs Google weet daar geen raad mee, en als je met Google niks over een mobo kan vinden is de kans groot dat het mobo niet bestaat :X

Heb je een pic dat het echt op het mobo staat? Moet wel een erg zeldzaam mobo zijn.

Trouwens, bij de meeste (alle?) mobo's uit die tijd van merken die zichzelf enigzins respecteerden stond er op het board zelf hoe je de jumpers moest instellen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• retspan
Op MoBo helaas geen clue's - het is een SL-52B2 om precies te zijn en als je daar op zoekt is er best het één en ander te vinden....behalve een manual. Heb niet echt een pic nodig, het MoBo ligt hier naast me...vraag het echt niet om hulp om jullie te vervelen hoor... :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

retspan schreef op 14 november 2002 @ 02:00:
Op MoBo helaas geen clue's - het is een SL-52B2 om precies te zijn en als je daar op zoekt is er best het één en ander te vinden....behalve een manual. Heb niet echt een pic nodig, het MoBo ligt hier naast me...vraag het echt niet om hulp om jullie te vervelen hoor... :)
52B2, dat had je wel meteen mogen zeggen.. Daar is idd wel wat over te vinden.

Alleen geen manual :X
Maar er heeft nooit een manual voor dat mobo op de site van Soltek gestaan.. :? (www.archive.org)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• retspan
Hier het antwoord van Soltek:

Dear customer
Thank you for contacting soltek
Sorry your mainboard is too old so I can't find its manual.

Best regards
Soltek/Tom
FAE Department
TEL:886-2-26429060
FAX:886-2-26429065
Web Site:http://www.soltek.com.tw
Email:tom@soltek.com.tw

Verwijderd

Als je kijkt naar de bios, kom je erachter dat er 2 hetzelfde zijn.
2A59GSN9C-00: Soltek SL-52B2 or SL-52D/E
Ik heb volgens mij wel een manual gevonden waar je iets aan KAN hebben....
Alleen moet ik dan wel de specs hebben, if you don't mind.
Wat voor socket etc.
Er schijnt bij een type Soltek een manual meegeleverd te zijn die voor alle mobo's van Soltek is...

• retspan
Helaas komen de jumpers uit het manual voor de D/E niet overeen met de B die ik heb...toch thx, iemand nog een idee?

Verwijderd

Ik heb flink zitten zoeken vanmiddag, op google, en nog wel wat andere sites, komt niet veel zinnigs uit.
Mijn advies:
Kijk bij elk type moederbord wat redelijk overeenkomt met die van jou qua specs (type proc, socket 7 o.i.d. en mem (sdram, ddr-ram en chipset 430VX/LX o.i.d.) na wat de JP codering is bij welke setting.
Dus, JP1= Clear Cmos ofzo.
Als dit bij alle moederborden hetzelfde is, kan je misschien net de setting vinden die jij moet hebben, zonder dat je iets verkloot.

Misschien een vaag idee, maar het is het proberen waard :)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
Ik stuurde nog dit...

Dear Tom,

Though I am normally an ABIT customer, I would have considered a different make of motherboard due to some problems I've been having...I must say though...it doesn't install confidence if you can't even keep hold of a manual for a six-year old product of yours. Sure, I know it's obsolete and it was only given to me but how hard can it be for a company the size of Soltek to keep a few hard copies and a .pdf backup or two..sorry mate, I don't get it, very poor effort on Soltek's behalf if you ask me.

Regards,

Om dit fantastische antwoord terug te krijgen....

Dear customer
Thank you for contacting soltek
Sorry I have already efforted to find the SL-52B2 manual but I can't find it .

Best regards
Soltek/Tom
FAE Department
TEL:886-2-26429060
FAX:886-2-26429065
Web Site:http://www.soltek.com.tw
Email:tom@soltek.com.tw

Soltek? Bah! :r
Pagina: 1