[XP of win2k] complete lockups

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:13
Ik heb sinds mijn laatste systeem update, een nieuw moederbord aangeschaft en een nieuwe processor namelijk:
Asus A7V333 met onboard sound helaas :( ik bestelde zonder kreeg met :(
XP2200+

Nu is het dus de laatste tijd een probleem dat welke OS ik er van windows ook opzet (gebruik ook unix) hij blifjt volledig vastlopen maakt niet uit wat ik aan het doen ben.
Enigste wat ik kan vinden is in het logboek van Windows het volgende:

De volgende error is precies op punt van vastlopen:

De detectie van product {90110413-6000-11D3-8CFE-0050048383C9}, functie ProductNonBootFiles is mislukt tijdens het aanvragen van onderdeel {9101852A-4E7C-11D4-AD7D-0008C7C9ED8C}

Dit krijg ik er ongeveer 2 minuten voor:

WMI ADAP kan het DLL-prestatiebestand winspool.drv niet laden vanwege een onbekend probleem binnen het DLL-prestatiebestand: 0x0

Deze plus minus 12 minuten:

De detectie van product {90110413-6000-11D3-8CFE-0050048383C9}, functie ProductNonBootFiles is mislukt tijdens het aanvragen van onderdeel {611A5543-AEAC-11D3-8621-005004838609

Onboard Sound staat uitgeschakeld en een warmteprobleem kan het niet zijn alle temps zijn prima.
Gewone geluidskaart die ik dus gebruik is een Creative Soundblaster 5.1 Live
Iemand enig idee wat dit in godsnaam inhoud ?
Ik denk dat het iets met een register fout oid zal wezen het intypen van de error in google geeft me helaas weinig :'(

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:11

Korakal

Up up up!

The_Dart schreef op 13 November 2002 @ 23:07:
[...] winspool.drv niet laden vanwege een onbekend probleem [...]
Bij mij gaat het belletje 'printer' rinkelen, ik weet niet of dat terecht is... maar check je printerdriver eens?

Heb je al geprobeerd om bepaalde onderdelen/componenten uit te schakelen danwel los te koppelen/uit te bouwen? Zeg maar 'elimineren' van de fout...

• GeeMoney
Korakal schreef op 13 november 2002 @ 23:10:
[...]

Bij mij gaat het belletje 'printer' rinkelen, ik weet niet of dat terecht is... maar check je printerdriver eens?
Die heb ik dus helemaal niet, niet eens 1tje geinstalled :D

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-07 19:51
Geheugen controleren (je hebt het met meerdere OS'en geprobeert allemaal hang :() http://www.memtest86.com/
check de voltages van je voeding

• Korakal
  • Laatst online: 17:11

Korakal

Up up up!

[vorige post ook nog ge-edit]
Heb je je geheugen al eens getest? Bij mij was dat de 'onverklaarbare bron' van sommige fouten.

• GeeMoney
Ok, dan het volgende:

Linux gaat gewoon door ??
Ook krijg ik dus tijdens de Lockup dat het geluid blijft hangen en steeds dezelfde 0,5seconden af blijft spelen ontiegelijk snel.
Ik zal even geheugen testen voor de zekerheid, ik post die resultaten helaas morgen pas want ik ga zo slapen ivm school.

Netwerkkaart eruit gehaald, mocht niet baten ook zijn mijn voltages van me voeding constant en neit extreem buiten de marge.
Geluidskaart heb ik er niet uitgehaald omdat ik dacht dat dit toch geen zin had, aangezien de Onboard volledig uitstaat hij gebruikt geen resources nix meer.
Pagina: 1